Blog

>> Tuning és extraquash // Alfa Giulia Super MY19 // 2023-12-04

Az automatikus tükör behajtás funkció ki és bekapcsolásának módosítás alapból le van tiltva.
Vagyis nincsen ilyen menü az autó dash-ban.
MultiEcuScan-ben proxy rendezéssel lehet ki/be kapcsolni.
A proxy rendezéshez szükséged lesz ELM323 kábelen kívül adapterekre is, ha ez nincsen ne állj neki!

MES-ben proxy rendezésnél „menu: Mirrors auto-folding”-ot kell be vagy kikapcsolni igény szerint, majd lefuttatni a proxy rendezést.

Ha megvan, akkor az autó dash-on, „Doors & Locks”-on belül találod meg az „Auto Folding Side Mirrors”-t.

 
>> SzervizTtK // Alfa Giulia 2.0 Veloce // 2023-12-04

Eljött ez is, az első garanciális javítás. Egy ronda esős autópálya-menet közben kiírta, hogy nincs tovább radaros tempomat és fcw. A diagnózis szerint elment a függőleges kalibráció. Egy kb. másfél órás művelettel be lett kalibrálva; amiből öt perc maga a kalibráció, a többi a referencia-reflektor beállítása. Mint kiderült erre visszahívás is van..
És van visszahívás a műszerfal zörgésére is. Ami valóban zörög. Az új műszeregység sokkal nagyobb, közel sík műanyaglaopkból épül fel, nincs benne a hagyományos műszerek árnyékolói miatti merevítés. Rossz úton (=kies hazánk útjainak jelentős hányadán) ha a kátyúk ritmusa eltalálja a rezonancia-frekvenciát zörög. A visszahívás egy adag öntapadós filc, amiket ide-oda fel kell ragaszatni. Meglátjuk segít-e a dolgon. A 19 helyett 17-es felnik egyébként megszüntették a zörgés 90 százalékát...

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-11-30

Vettem egy bontott gumi szívócsővet, mert az autóban levő már szigetelőszalaggal javított darab. Sajnos amit kaptam szintén nincs teljesen jó állapotban, a harmonikák között be van repedezve, de nincs még kilyukadva.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2023-12-04

A motor továbbra sem működött teljesen nagy gázadásra, pedig alapjáraton teljesen jól járt, ezért az üzemanyagpumpára terelődött a gyanu. Kiszedve hamar megtaláltam a hibát. Valaki már járt itt és a gyári szivattyút kicserélte egy teljesen másikra. Sem méretben sem szállítási mennyiségben nem egyezik a gyárival, de a problémát nem ez okozza. A cserélt üzemanyagcső a szivattyú kivezetésénél el volt törve.
Vettem 1 méter benzincsövt, kicseréltem ezt a 15 centis darabot és máris működik a motor nagyobb gyorsítás közben is. Nem rángat, nem fullad mint eddig.

 

Ma is feldobta a face a hirdetést...

 
>> EseményVityaGoku // Alfa 156 Sedan // 2023-12-03

Előző héten neki álltam középkonzolt kiszedni mivel szabin vagyok, belső levegő hőmérséklet befujó ventim hangos, azt mondták ki kell fújni ( sajnos ugyan olyan hangos maradt) emiatt illetve a vízhőmérőben az izzó sem ment...Ventit vagy veszek ha lehet, vagy megcsináltatom szerencsére helybe van erre egy szaki 'ekte német szépen dolgozik tuti megtudja majd javítani..kicseréltem izzót, kifujtam a ventit, rakom össze az autót, mondom akkor teszt 'vészvillogó' bekapapcs hmmm..semmi ajaj mondom, venti sem zúg..röviden a dolog az ami 3 napomba tellett rengeteg idegbe illetve eső is esett szerelni sem tudtam, hogy felcseréltem a vészvill csatlakozóját így fainul lezároltam sok minden, vagy 4-5 biztosítékot cseréltem még mindig nem megy semmi...Végén oda jutottam kesztyű tartó felöl a kettő relét vettem bele :5ezer volt na itt már volt vészvillogó meg rádió is.., de ablakemelő,fűtés,index még nem..Felhívtam egy jó ismerősömet segítsen rajtam mert kivagyok hogy az autóval nem lehet közlekedni..végül annyi hiba volt még relé csere után hogy az egyik biztit mégegyszer lecsapta így megint csere, utána minden megjött de mivel autóvillamossági szerelő így alapoktól indulva kormány körül is bontva, oda jutottam másnak hogy össze raktam az autót de kalaptartóval valami nem stimmel fel is baszott úgy marad.. majd rendbe lesz rakva :DD Amikor végre tudtam menni vele szabályosan nem párás szélvédővel és újra halottam ahogy morog elkezdtem üvölteni mint egy 5 éves 'EZAAAAZZ BAA++ ' és mosolyogtam mint az állat hogy újra megy! :D Ez a szerelési móka baráti áron volt 4 ezer.Igen a csóróság jelző világít ;)

 
>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2023-12-02

Rövidre sikerült az öröm a bal féltengely javítás után, mert pár száz kilomérrel később a jobb oldalról is gyanús hangok kezdtek jönni. Ennek is féltengely felújítás lett a vége.
Ha már így alakult akkor az esedékes vizsgát is megejtettük.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-11-23

Tegnapelőtt lettünk 1 évesek! :-)

- tankolások száma: 62 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 33.696 km
- életkor: 367 nap
- össz. menetidő: 476,19 óra (19,84 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.710,23 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,88 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 50,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 91,81 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,41 %

 
>> EgyébBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2023-11-30

Vizsga megtörtént. Semmibe se tudtak belekötni.
De nem volt eseménytelen.
Mostanában negatív hullámban vagyok, semmi se jön össze, és a megoldandó problémák csak sokasodnak.
Féltem is hogy valami gond lesz.
Ahogy beálltam a vizsgasorra, elment az áram az egész telepen. Mondtam nekik hogy ez biztos miattam van, de azt mondták hogy nem, mert reggel óta vizük sincs.
Remek.
Fél óra múlva elindult a rendszer, és mentem a dolgomra.

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-11-29

2018. novemeber 20-án hoztam el az autót nyolc hét várakozás után Hódmezővásárhelyről. Ennyi időbe telt a honosítás a svájci import után. Utolsó pillanat volt amikor még nyugaton szabadultak a gyönyörű V6 156-októl. Szerencsém volt és számomra a legszebb 2A szériás darab lett. Persze lehet, hogy hosszú távon nagyobb szívás lesz az újabb elektronika generáció.
Tetszett, hogy megkímélt volt, csak a jobb hátsó ajtót javították, nem tetszett, hogy szárnyat csavaroztak rá. Remek hétvégi/túrázos gép. 179600km
Mi is történt vele eddig?

2019 alapszervíz, vezérműszíj és görgők cseréje, ezt kivételesen mesterre bíztam, Precíz üregvédelem, kis javítás a jobb hátsó küszöbvégen, ezt is szakember csinálta. Az alját wax-szal átkentem. Új motorvédőt kapott, felfedeztem , hogy a hátsó futómű hossztartók belülről gyanúsan elgyengültek korrózió miatt, ez még a festett nem a horganyzott gyári kivitel volt, újakat kapott. Pár alkatrészt szintereztettem (hűtő alatti konzol, ventilátorház, akkutartó)
2 nagy túra, családi nyaralás Horvátországba

2020 szereztem egy színazonos csomagfedelet (meg egy színazonos jobb hátsó ajtót is), azonnal lekaptam és bedobozoltam a szárnyas csomagfedelet, motorbak felújítás, motor szintezés, féltengely gumiharangok
4 nagy túra, jópár kisebb

2021 bordásszíj feszítők, a mester nem vállalta a megbontásukat, engem is a csikorgó bordásszíj kényszerített a műveletre, szerencsére nem volt menetkárosodás, megúsztam, első kísérletek a 16" -os kerékkel
5 nagy túra, számtalan kisebb

2022 fék felújítás: első nyergek felújítása, féknyergek festése, új fékcsövek, új tárcsa, betét
Áttértem a 16"-os kerekekere a 17"x8" helyett, friss sport gumiabroncs, júliusban volt az autó húsz éves, és akkorra elértem vele az első közös 20 ezer kilométert
4 nagy túra, számos kisebb, Alfa City

2023 1 nagy túra, pár kisebb, a srácokkal betervezett/itiner szintig kidolgozott Selmecbánya környéki felfedező túrát elmosta az ősz, remélem tavasszal összejön!
205204Km

eddig mindösszesen 25604 közös km