Blog

>> SzervizSanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2023-10-20

Lecseréltem az olajat. 8600km-t mentem el a Seleniaval, most Motul-ra esett a választás. Ez az olaj tudja még a gyári specifikációt, mást nem is találtam a Selenian kívül. Gázolajszűrőt is kicseréltem.

Az autógyártás kiválósága itt is megmutatkozik, hogy az olajszűrőt cserélvén mindenen is végigfolyik az olaj. A Giulietta még ennél is rosszabb. :D Miért kell ilyen idióta helyekre tervezni ,én nem értem. Féktisztító legyen. Sok.

 

A facén jött szembe velem a hirdetés:
"Elado alfa romeo 1.6 tvin spark 3 gyári katalizator alata 4 alaufelnivek szép állapotú 1 hete lejárt a műszaki csere erdekel" - első 4 kép
Másik eladótól is megtaláltam a hirdetést:
"Eladó műszaki múlt hónap 17 iken le járt ...1.6.benzin T spark motoros" - 5-9.kép



Szegény autó :-(
Anno 2006-ban 128e km-el adtam el...

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2023-10-14

Veszprémben volt jelenésem, gimnáziumi osztálytalálkozó. Kicsit háttérbe szorult a V6 ebben a szezonban, valahogy mindig az öreg GTV felé billent a mérleg.
Most kapott egy lehetőséget a gyönyörű bódéba épített kis hatos busso a kilencvenes évek autótechnikájával.
A délelőtt alkalmas volt egy kisebb bakonyi bejárásra, alfistarg78 barátom is csatlakozott Kecskemétről.

Korán indultunk, hogy legyen idő teljesíteni a tervezett útvonalat. Az 52-est kihagytuk, az egy rettenet, inkább egy 20-assal hosszabban, Izsák, Csengőd, Akasztón keresztül mentünk. Csak Solt előtt van úthiba és forgalom. Reggeli Solton a Kurta Kocsmában. Cecéig sokan nyüzsögtek az úton, ez várható volt 9 óra környékén. A 63-ason Székesfehérvárig, majd Bodajk, Szápár. Tés felé a szerpentint megnéztük háromszor, sajnos egyben nem tudtuk a 3-4km-t megtenni. Majd Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc, ez szerencsére elég nyugodt volt. Zirc-Bakonybél, egészen a Hubertlaki-tó bejáratáig, ahol megfordultunk. Ezen a részen mindenki is élvezte az utolsó nyári napot ebben a szezonban. Azért megtaláltuk a módját egy kis élvezetes autózásnak.
Hárskút-Nagyvázsony. Utána egyedül folytattam az utat Dörgicse-Pécsely-Balatonfüred-Tihany-Balatonfüredre. Pécsely előtt a Kakas-hegyről a balosok lefelé és utána öregapám birtoka előtti egyenes szakasz emlékezetes volt most is és nem csak azért mert ott tanultam meg motorozni. Füreden első sorból nézhettem a szüreti felvonulást majd negyed óráig. Kicsit késésben voltam már, onnan fél perc a szüleim háza.
A szombat nyüzsgős errefelé, hétköznap érdemesebb lehet menni.
Másnap haza, Dunaföldvár-Akasztó-Izsák-Kmét.

Az autó remek, mint mindig, csak tartsa az ember észben melyik fokozatban van, forogni szeret, menni nagyon akar. Foglalkoztam a pedálkezeléssel, fékezéssel. Alapvetően itt csak a fordulatszám szinkronizálásra kell a gázfröccs, nem kell duplakuplung, kicsit más az időzítés, és bátrabban is kell a gázba rúgni, egyrészt lassabban ugrik a fordulat, másrészt hamarabb kifogy a lendülete (perdülete) mint az öreg nordnál. Ennél az autónál sarok talppal kell gázra pöccinteni, a 105-ösnél inkább a lábfej oldalával. Idővel előjöttek az idegpályák emlékei, újra belejöttem. Párszor kipróbáltam a jobbról ballábra fékátvételt, néha az is kellhet, jó ha megvan az is a kelléktárban. Továbbra is egy kellemetlenséggel szembesülök, hogy erős gyorsításnál vacakabb úton nagyon kóvályog az autó, hiába raktam vissza a gyári ET-s 16”-os kerekét. Nyilván az elsőkerekesség az alapvető oka, de nem tartom kizártnak, hogy az ültelés tovább rontja ezt a tulajdonságát. (Az alap 159-ből elég jól kigyomlálták ezt.) A rövid felső lengőkar nagyon progresszíven küldi negatívba a kerékdőlést, növeli az utánfutást, viheti a talppontot, az meg növelheti az elkormányzási hajlandóságot. Érdekelne milyen lehet gyári állapotában. Lassan visszakanyarodok oda, hogy csak egy tuning kell erre az autóra, a szolid sportkipufogó. (korábban a szárnyat, meg a 8”-os kereket félretettem már) Ez a kipufogó egyébként olyan, hogy 100-nál lehúzott ablaknál már szinte nem is hallani semmit a motorból, a hajtáslánc meg olyan selymes, alig érzékelem hol állunk éppen. Az öreg GTV-t nyáron lehúzott ablaknál is tudja az ember követni, a vibráció, motorhang jobban segít, nincs olyan hogy kis bambulás és elfelejtek visszakapcsolni. Érdekes volt még tovább ízlelgetni az első és hátsó hajtás adta különbségeket. A lényeg, hogy a 105-ös közel hatvan éves technikája alacsonyabb sebességnél adja az összességében markánsabb impulzusokat, ezért vidéki utakon autózásra nekem nagyobb élmény, továbbra is a szívemhez közelebb áll.
Nagyszerű autók.

Mindösszesen 629.2 km.
205139km

kép1 erőgyűjtés a tési emelkedő előtt
kép2 nyárvégi gesztenyefasor Alsóperéből
kép3 füredi Szüreti Fesztivál

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-10-18

- tankolások száma: 54 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 29.708 km
- életkor: 329 nap
- össz. menetidő: 424,79 óra (17,70 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.393,88 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,87 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 50,27 Ft/km
- átlagos napi futás: 90,30 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,38 %

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2023-10-11

Elgurultunk Rieglerékhez Győrbe egy kis karbantartásra:
- olajcsere (Digitek 0W30),
- olajszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- frissítés nincs a kocsira.
- hibaüzenet nincs.
A nyárigumik még bőven kibírják az előttünk álló két német utat (kb. 3,6e km), utána mennek a levesbe.
Költségekről úriember nem beszél, de az összeget elosztjuk az idei évszámmal 65,2560553633218-at kapunk eredményül.
28.170 km

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-10-20

Tegnap elmentem Érdre a Fiat Szabó-hoz, és kicserélték az övcsat rendetlenkedő szenzorát. A művelet hamar ment. Apróság persze, de jó volt hallani, hogy ismerik a hibát, pontosan tudták mi a teendő. Úgy érzem jó kezekben van itt az autó.

>> Tuning és extraigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2023-10-18

Vettem netről egy nyestriasztót mert látogat folyamatosan és karcolja a kasztnit plusz tollakat találtam a motortérben. Remélem beválik.

 
>> Szervizigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2023-10-11

354755 km Olajcsere(Motul x-clean 5-30), olajszűrő (mann) légszűró (mann) gázolajszűrő pollenszűrő csere, vezérléscsere vízpumpával (gates) főtengelyékszíjtárcsa csere ( Dayco) hosszbordás szíj csere (gates) görgőkkel. Az előzőleg javított szervócső másik oldalának javítása. szervó olaj csere, fagyálló csere ,és egy kipufogó bilincs cseréje valamint jobb hátsó ablakemelő szerkezet csere(magnetti). Aradi garage Kft

 
>> Tuning és extragyml // Alfa Spider 2.0TS // 2023-10-17

Hallottam/olvastam jót is rosszat is, ki akartam én is próbálni. Feltehetőleg nagy a szórás a kínai LED-ekben.
Az én esetemben a Hella normál HB3-asához képest ég és Föld. Télen tervezem szétszedni a lámpatestet és megpucolni a vetítőlencsét, de már ebben az állapotában is sokkal jobban látni vele. A vetítési képe is jó, éles vonallal választja el a sötét és világos részt.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-10-16

Rendeltem néhány fittinget, csövet és egy forgattyúsház szellőztető olajlecsapatót, mert az olajhűtő helyét és a kartergáz kezelését át szeretném alakítani. Sajnos a listában látható AN8 AN10 kulcs nincs raktáron.