Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-10-03

Beszereztem néhány műanyag elemet. A hátsó vonószem takaró hiányzott, a zárhídon levő műanyag törött volt, a ködlámpa kereteket pedig majd át szeretném kicsit alakítani és légbeömlőként használni.

 
>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2023-10-13

Mi lehetne jobb egy túránál péntek 13-án? Ha az autón ott díszeleg a négylevelű, baj nem történhet.

Vágytam a hegyekbe, nekem ez a drogom. Egész héten naponta többször néztem az időjárást a rózsnyói térségben. A péntek ismét jónak ígérkezett. 22 fok, száraz.
Csütörtökön megvolt a kötelező szerviz, hadd lássa az új olaj, mi vár rá. Döntöttem, megyek.

A múlt pénteki túra legjavát szemeztem ki ez alkalommal. Szirk - Turcsok - kőbánya, Krasznahorkaváralja - Dénes - Szomolnok - Stósz.

Induláskor ismét időjárás szemle. Hoppá, éjszaka esett a hegyekben. Fenébe. Nem sok esett, de hiába a 22 fok az árnyékos helyeken bizony vizes lesz az út. Ha most mégsem megyek, talán idén már nem lesz alkalom. De ha vizes, fújhatom a tapadást. Sebaj, ideje szintet lépni. Lássuk, milyen kezes a Giulia!

Odafelé rövid úton, spórolósan. M5 - M31 - M3 - 21 - 23 - 25. Tarnalelesz után azért melegítésképpen kicsit nyomtam, de a fehér aszfalt a mumusom, ott csak óvatosan.
Ózdon tankolás (342 km, 32 l), ebéd. Bánréve - Tornalja utána ráhangolódás Gömörfalva - Deresk - Gömörrákos szakszon ezúttal D-ben. Ez nyitottabb táj, javarészt száraz volt az út, lehetett nyomni, de Race-t nem kapcsoltam.

Az 526-on Rákostól Szirkig túl kell élni. Olyan szar az út, mintha itthon mennék egy mellékúton. Na de az elágazás után kezdődik a móka. Bal jobb bal felfelé, be az erdőbe bukkanó, vizes, bassza meg, vissza a tempóból, de Race marad.

Út mellett lézengő emberek, faluban pár gyerek, integetnek. Száraz, nyomás fel a hegyre. Éles visszafordítók, pár egyenes szakasz, enyhe ívek, árnyék és napsütés váltja egymást. Ennek megfelelően vizes és száraz foltok az úton. Tapogatózom, hol a határ? A buszmegálló után széles aszfalt, van hely, nedves, ne szarakodj Laci, padlógáz. A balos visszafordítót úgy sikerült bevenni, mint a nagyoknak. 2-ben kanyar közepén nagy gáz, kitört jobbra, finom kormánymozdulat, tartva, kilinccsel előre, lágyan egyenesbe, 3, jön a jobbos az előző mintájára. Mire jó a vizes aszfalt :D

Turcsok után (keleti oldal) komolyabb víz volt az erdőben. Votl kanyar, ahol a lendülettől indult a fara. Az eleje viszont tapadt, az autó játékosabb lett, ficánkolt. A gázzal csínján kellett bánni. Kőbányánál fordultam vissza. Ott minden száraz, lehet gyakoroloni a gyorsulást.

Több autó volt, mint egy hete, kb. 4 :) Előztem egy nénit felfelé vizesen, riszált a segge. Kormánnyal lekövettem, de szerintem ez a difi beleszól. Nagyon kezes. Hajtűknél kilinccsel előre, nagyon adja.

3x tettem meg a szakaszt oda-vissza. Bal lábbal fékeztem legtöbbször, remekül irányítható az autó. Bal a féken, jobb a gázon, azonnali reakció. Azért a beszarásjelző villogott, amikor fejben összekevertem a lábaim és a gázt nyomtam fék helyett :S Ha a pedál fölött tartom a bal lábam, hamar elfárad. A hátsó combizmom be akart görcsölni párszor.

Közben Szirknél közönségem lett. A gyerekek kiültek az út mellé és integetve ugrálva üdvözöltek újra és újra. Az erdőben diót szedegető férfi is integetett, taposott a lábával, hogy nyomjam neki. Kapott is egy riszálást. Ácsi! Ne most dobjam el, közönség előtt. Közben száradt az aszfalt, fogyott a benzin, irány Rozsnyó.

526-on mentem tovább Csetnek irányába. A vonalvezetés kiváló, Rákos - Nandrás között az aszfalt lehetne jobb. Az egyik balosban valami leért.
Csetneknél Restér felé kerülve mentem Rozsnyóba. Tankolás (52 l) után a cél Stósz.

Dénes felé felfele egy Passat nem akart elengedni. A hanghatások és a közeledés nem győzte meg. Sajnos az út keskeny, balról szalagkorlát, ha nem húzodik le, nem férek el. Anyád. Hopp egy rés, megvagy! Dudál, villog, magában forrong. Mi szükség erre?

Szomolnok felett a kápolnánál megálltam egy pár kép erejéig. Utána tovább Stószra, majd onnan vissza Krasznahorkaváraljára. El is telt az erre szánt idő, de ha már itt vagyok még egy Dénes oda-visszát csak megyek.
Dénestől felfelé elképesztő. Amit a kocsi produkál, megunhatatlan. Bal hajtű 2-ben, nagygáz, kis risza után betapad, préselődsz az ülésbe, 3, fék, 2, jobb hajtű, nagygáz, kis risza után betapad, 3, 4, enyhe balos, fék 3, 2, jobb hajtű, nagygáz, kis risza után betapad, 3, 4, 5, fék, 4, 3, 2, bal hajtű, nagygáz, kis risza után betapad, 3, 4, 5, fék 4, jobb 3, átbuksz a gerincen. Favorit.

Gyorsan letelt az idő, minden pillanatát élveztem, sokat tanultam. 1113 km, több mint 13 óra mozgásban. Hazafelé Salgótarján felé (tankolás 36 l), 21-es után beszoptam az M3-ason, ott elment fél óra két lehajtó között. 3-ason folytattam az M31-ig. Tömeg.
Tavasszal 2-3 nap közelben alvás (sátorban) és azt a 800 km-t ami az oda-vissza utazással eltöltök, inkább a hegyen tolom el. 400 kijön belőle. Őrület.

Ja és kamera, kell egy kamera.

>> Szervizaranytl // Alfa Giulia Q // 2023-10-12

Az egy év és a 15 ekm szinte egyidőben telt el. Ismét Pappas.
Olajcsere, pollenszűrő csere. Minden rendben az autóval.

Megcsodáltam az új fényszórót és a radar burkolatot. Tetszetős.

30699 km

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-10-14

Korábban 6ezres fordulatszám felettl néha megragadt a kuplung és vagy lábbal kellett kihúzni, vagy 1-2 másodperccel később jött vissza magától. Mivel már mindkét munkahengert cseréltem, folyadékot többször is, a kinyomócsapágy és a kuplung is látszólag rendben, ezért az utolsó hibás alkatrészt is kicserélem. A munkahenger tartójának egyik lába és a pozícióban rögzítő tüske is le volt törve. Bár nehezen hiszem el hogy ez okozná, de hátha mégis.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2023-10-14

Újabb 2 év.Köszi Norbi. Extraként két küszöb lakatolva.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2023-10-14

Vessünk számot:)

15481km-et autóztam, ez sokkal kevesebb mint ahányszor beleültem volna szívem szerint:)
De sokkal több mint amennyit tervezetem egy évre, eszem szerint:)))

Élményben 1 év alatt többet jelentett mint az utóbbi 3 autóm az alfa 155 óta 8 év alatt.
Hibák száma nulla, igaz szent tehénként kezelem, de minek vesz az alfát aki nem:)))

Minőségi próblémák vannak, kis műanyagok ez az... de tudtam mit veszek:) Vannak fontos alkatréstek és vannak kevésbé fontosak:D Majd berakom egy dobozba ezeket:D

Nézzük a jó dolgokat, sokkal erősebb mint gondoltam, sokkal vadabb mint gondoltam és sokkal pukkasztóbb mások számára mint gondoltam:D

A harmónia és a színház továbbra is nekem szól, illetve mindenkinek aki benne ül. A gyerekek toábbra is felkiáltással rohannak ha kiderül hogy megyünk valahova.
És nagyon jókat alszanak a hátsó ülésen.

A csomagtartó bőséges igazából, aki ennél több cuccot akar vinni pár napra az magával tol ki:D
És ha meg több hétre indulunk ott a kupak, felkerül a csónak a tetőre és gyíí:)

Garanciális cserére lett kiírva a hátsó féltengely mivel menetirány váltásnál pattan.
Két olajcserét kapott eddig, néha nyüszít a fék:) Megfelelően kell használni:)))

 
>> SzervizLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2023-09-26

Ideje volt lecserélni az olajat és a szűrőket és hamár ott (Budaörs) jártunk, kapott egy friss vizsgát is:)

Gyorsan eltelt ez a 4 év.

Km: 71.332

 
>> Szervizcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2023-10-12

Egy hónapja volt a 4 éves szervíz de a végén vettük észre hogy lejár a műszaki... Mondták hogy hosszbordás szíj meg gyertyák is mehetnek cserére akár. Megvártam a műszaki végét és megcsináltam vele együtt a cseréket is.

Ne szenvedjen hiányt semmiben ha már ilyen zokszó nélkül teljesít minden kívánságot :D

 
>> SzervizFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2023-10-12

Ma megtörtént az éves szervíz 29200 km-nél Varpalotán Csörinél.Mindent rendben talált jót beszélgettünk és minden fura kérdésemre készségesen válaszolt . Kapott egy olajcserét( Selénia Digi Tech) , levegő és pollen szűrőt. Fékek még bőven jók a mester szerint jövőre még biztos nem kell cserélni ha ugyan így használom ahogy eddig. 2024-ben ugyan ezek kellenek + fékolaj csere. Remélhetőleg egy év gondtalan autózás vár ránk továbra is.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2023-10-12

Az eredeti V6 hűtőventilátor és keret majdnem 7kg és az autó "elején" van. Szeretném kissé csökkenteni a tömeget (főleg a tengelyektől távol eső terhelést), ezért beszereztem egy 16 colos slim Mishimoto ventilátort és egy beépítő szettet. Ez így 1.8 kg súlyú. Tudom a különbség nem sok, de ha több helyen is tudok néhány kg-t faragni az már érezhető lehet Elvileg ez a ventilátor nagyobb mennyiségű levegőt is tud szívni, mint a gyári 2 db kicsi, ezért ezzel és az új vízhűtővel a hűtés is javul.