Blog
Végül fehér színt kaptak.
Gumik már nem eresztenek le, ellenőrizve.
Új felni kupakokat és szelepsapkákat kapott.
Sok meló volt a szettel de kész lett 👍😊




Lassan összeáll az idei program...
9 nap - 4 szállás - 2.378 km
A 33 tervezett autós magassági pont:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.050m 2050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.633m Wolfgangpass - Hágó -
- 1.559m Pillerhöhe - Hágó -F
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.128m Spitzingsattel - Hágó -Zm
- 1.124m Colma di Sormano - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 941m Achenpass - Hágó -Bm
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 840m Ursprungpaß - Hágó -
- 754m 754m Colle del Ghisallo - Hágó -B
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 683m Marblinger Höhe - Hágó -F
Felvonós magassági pontok:
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugpizte - osztrák oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugspitze - német oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.700m Dachstein Schladming - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
Ha minden összejön fent alszunk a Stelvio-n :-)
Pár helyen már jártunk...






225/40R18 Y K127 VentusS1 Evo3 XL Hankook
gumiabroncsfelni.hu-ról rendeltem meg a gumikat
Gyári aksi majdnem 5 év útán csereérett lett, S/S nem ment, néha már a szélvédő ill. tükörfűtés sem. Két műszerrel is megmérve az állapota az 5-7 képeken látszik.
Az új egy Exide EK960 lett. Frissen elhozva a 3-4 képeken lévő állapotban van.
A könnyebb szerelés érdekében gyártottam hosszú rögzítőcsavart (8. kép), mert a harmadik cikkszámra sem tudtak olyat hozni, amit az Amcsi oldalakon lehet találni.








5 éve van nálam, még én is ezzel vettem, ki tudja akkor mennyi idős lehetett. Elkezdett szarakodni, még azért indított, de inkább kapott egy ugyan ilyet. Bizonyított!
A régit feltöltöm és megörökli a 146.
Az akkus cégnél a melyiket vegyem Exide vagy Banner-t egyértelműen ezt ajánlották. Kíváncsiság képpen kérdeztem rá.
72Ah, 650A 35.000ft volt.


Megkapta az esedékes törődést:
Selenia Star Pure energy 5W40
olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás
A tavaszias idő és a száraz utak előhozták az autót egy próbakörre. Szombaton még kétszer megálltam, hogy minden rendben van-e a szelephézag állítás után, meg a szél is durván erős volt, így nem volt igazi az élmény. Vasárnap meg kellett ismételnem a kis gurulást. Minden rendben, nagyot ment a kis GTV.
97km
39081km


A jobb oldali kilincs komfort funkciója elromlott, arról az oldalról csak a kulcson lévő gombokkal lehetett nyitni/zárni az autót. Budaörsön megnézettem - a vezető oldalival kicserélve az elektronikát megjavult, úgyhogy rendeltek egy új kilincset és berakták azt. Munkadíjjal együtt 120e a vége.
Előjött egy típushiba is, csepegni kezdett a lámpamosó. Ezt komplett cserével orvosolják, de inkább nem kértem, mert nem szeretem ezt a funkciót, az egész autót összemaszatolja. Ablakot mindig úgy mosok, hogy előtte lekapcsolom a fényszórót, hogy ne lépjen működésbe. Utánanéztem, külön pumpája van, amihez a motortérben lévő biztosíték dobozban a T17-es relé tartozik, ezt kivettem. Egy darabig még csepegett (gondolom, hogy a csőben maradt folyadék), aztán ez elmúlt, remélhetőleg nem jön vissza a probléma, a bónusz pedig hogy nem kell többé a lámpát sem kapcsolgatni.
Nemrégiben sikerült vásárolnom egy Android 12 multimédiás fejegységet, ami típus azonos, így beépítő keret nélkül passzol a gyári helyére. Úgy gondoltam, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, így beszereztem mellé egy tolatókamerát is ami pedig a rendszámtábla világítás helyére megy szintén átalakítás nélkül.
A hétvégén volt időm így nekiláttam beszerelni, mondván hogy mi baj lehet.... :)
A beszerelés pofon egyszerű. Régi ki - új be. Csatlakozók eleve adottak. Annyit kellett vele dolgozni, hogy az usb csatlakozók, gps antenna és sim kártya foglalatot be kell vezetni a kesztyűtartóba, illetve a tolatókamera jelkábelét szépen el kell vezetni. Ezt én a középkonzol alatt vittem végig a csomagtartóig.
Maga a fejegység gyárilag tud kezelni mindent. Kamera, multi kormány, can-bus, stb.... Tehát összerakás után működött minden ahogy azt kell. Egyedül a kamerával gyűlt meg a bajom, mert hátramenetbe kapcsolva nem jut el az áram a tolatólámpáig. Ez eddig nem zavart, most viszont gond, mert a kamera onnan kapná a tápforrást. Kiméregettem mindent és gyanus, hogy a tolatólámpa kapcsolója mehetett tönkre. Elméletileg csere után már annak is működni kell.
Nekem személy szerint nagyon bejön ez az Android autó fejegység. Esztétikailag is nagyon feldobja a műszerfalat. Kezelni pontosan olyan mint egy telefont, viszont ez ott van előttem, és nem kell előszedegetni a mobilt semmihez se. Korlátlan mobilinternettel kértem egy kártyát a szolgáltatómtól, így semmi szükség a kocsiban a mobiltelefonra. Bátran ajánlom bárkinek aki ilyesmin gondolkodik. A teljesség igénye nélkül teszek fel pár képet is.




