Blog

>> Szervizjano0220 // Alfa 147 1,6 Twin spark ECO // 2024-01-30

Az Alfa Compact hívott, miután leadtam a kocsit, valószínűsített jeladóhibával.
A szelepfedél bontásával realizálódott, hogy a vezérműtengelyek és a hidrotőkék előrehaladott kopása miatt indokolt cserélni ezeket is.
1,5-2 mm hiányzott már több bütyökből is.
Vezérműszíj, vízpumpa, fázisszenzor cserével, illetve 2 gyári vezérműtengely és 16 hidrotőke beszerelésével 500.000.- forint körüli árajánlatot kaptam.
Hétvégén felvettem a kapcsolatot egy ismerőssel, aki benzines autók bontásával foglalkozik, volt is neki 2 szép bontott tengelye, amiket 40.000 forintért adott (a gyárinak darabja 100 körül lett volna).
Egyeztettem a srácokkal, hogy bontott alkatrészt is beépítenek-e. Mivel így is vállalták a munkát, megvettem őket, majd reggel elvittük nekik, ellenőrzés után nyugtázták, hogy beépíthető állapotúak.
A szervízvezető javaslatára 10W-60-as Motult kapott az egység.
Érezhetően dinamikusabb lett, viszont egyelőre nem tetszik a hangja, hallok némi kattogást a motor felől, ha lesz időm, hozzáadom az első olajcseréből megmaradt Metabond adalékot, aztán hallgatózom tovább.
Remélem hamarosan javul a helyzet.

A szervíz, a srácok egyébként nagyon korrektek, folyamatosan kapcsolatban álltunk, egyeztettünk. A műhely rendezett volt, a motort szépen letakarták, miután bontották a szelepfedelet, az autó előtt pedig ládában, rendezve tárolták a kivett alkatrészeket.
Igyekszem csak ide járni ezek után, kb. 100 km-re vannak.

Az alkatrészek, illetve egyéb díjak tételesen, a munkalap alapján:

-Vezérműtengely (2 db) 40.000.-
-Vezérműtengely szimering (2 db): 3.330.-
-Hidrotőke (16 db): 90.560.-
-Szelepfedél tömítés: 9.990.-
-Vezérműszíj: 18.130.-
-Vezérműszíj feszítő: 30.240.-
-Vezérműszíj vezetőgörgő: 10.800.-
-Vezérműtengely jeladó: 63.560.-
-Vízpumpa: 22.770.-
-Fagyálló: 9.000.-
-Olajszűrő: 3.060.-
-Motorolaj 25.400.-
-Segédanyag: 5.000.-

Munkaidő (10 óra): 100.000.-

Kedvezmény az alkatrészekből: -51.840.-

Az első 3 kép a kopott veztengely néhány bütyke, a 4. a vásárolt bontott tengely egyik bütykének legnagyobb távolsága (mindkét tengely összes bütyke 43,4-43,5 mm között volt). Az 5. kép a kézzel kitöltött munkalap, az utolsó 2 pedig a motortérben elhelyezett matricák a következő cserékhez.

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2024-01-29

Bal első lengőkar szilentek csere,
bal első kerékagy csapágy csere

km. 180.300

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-28

Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-01-28

Idei első kanyar. Repült.
~40km

 
>> Autóápolásliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2024-01-28

Négy éve alaposan, három lépésben felpolíroztam az autót. Később szükség volt javításokra, ezek után pár eldolgozást most kiigazítottam. Majd a tető kivételével felpoliroztam hologram pasztával miután alkohollal átmostam. Karcmentes ragyogás. Haszontalan pár óra, de nagyon tetszik.

 
>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2024-01-28

Próbálkozzunk újra Bosch-al.
Bosch Aerotwin A084S

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2024-01-28

gyári Olajhűtő cső 46814860 46 600ft
km: 349 800

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2024-01-18

Erre az évre is letudtuk a kötelező olaj és filter cseréket. Úgy, mint minden évben betartva, 10K km után kapja meg a friss nedűt ami egy 10W 40-es Shell Helixben teljesült ki. Már második éve kapja ugyan ezt és köszöni jól van még a -9 fokban is. Cserekor szó esett a már régóta valahonnan szivárgó, gyöngyöző olajszivárgásról. Így majd a közeljövőben ez is terítékre kerül és sikerült kiírni is az idegesítő airbag hibát, ami már-már beleégett a retinámba. Remélem idén is kegyes lesz hozzám a Bella és így végre jut majd idő/pénz a csinosítására is.

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2024-01-25

2 db pirelli powergy 94y xl 225/45 r17 70 500ft

szerelés+centír

km:349 600

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2024-01-23

Csak valamelyik autóhoz blogolom, általában cserélgetni szoktam a kerekeket az autók között. Esztétikailag nincs rendben, de orvosolható. Karcok és padka nyomok, sérülések vannak rajta. Nagyon nem vigyáztak rá. A gumik profilra használhatóak, de már 8 éves gumik. 55ezerért volt hirdetve, igazából el sem hoztam volna, de 20ezret adtam a szettért mivel rengeteg munka lesz vele. Gumi méret: 205/45 r16 Kormorán nyári gumik.