Blog
minnééél közelebb mentél az autóhoz, annál több és több kis idegesítő külső hibával kellett megismerkedned..
Nagyon elhamarkodott és szakszerűtlen módon, egy ködös, párás reggelen tekintettük meg az autót. Tisztában voltam vele, hogy vannak rajta esztétikai hibák amiket javítani kell, de néhány igényes pontozáson, korrekción és polírozáson túl, nemigazán gondoltam, hogy nagy problémák lesznek a megjelenéssel.
TÉVEDTEM.
Tulajdonképpen a tető kivételével nem volt az autón olyan elem, amin ne lett volna valami idegesítő, vagy rohadt csúnya festési hiba vagy sérülés.
Mindenhol igénytelen körömlakk szerű festékkitöltések, karcolások, kőfelverődések, festék repedezések. (A sárvédő ív az én balfaszságom volt, a garázs felé tartó rövid utamon..)
Ezen a ponton érett meg a gondolat egy teljes átalakulásra. :D
Kopottak voltak a visszapillantó tükrök, nem volt jó a csomagtartó hidraulika, MAP szenzor rég látott tisztaságot, belső LED világítás STB.
Minimális kis javítások, de sokat hozzáadnak a komfort érzethez.
Az elkopott turbó mellett még jelentkezett az is, hogy nagy gázadásra folyamatosan letiltott az autó, és csak újraindítás után kapcsolt vissza a turbó.
Ez még a turbó javítás után is fennállt.
Ennek orvoslására nem kérdés, hogy Manky-t kerestük fel, aki kb. 30 perc alatt megoldotta a problémát.
Kapott egy új programot, ki lett írva normálisan a DPF, az EGR és lett pár kelletlen lóerő is, így kb 190-200 lóerő körül repeszt jelenleg az autó.
(A képen az az asszony, aki épp bandage szalaggal tekeri körbe a meztelen vezetékeket, míg Ákos írja a programot)
Itt kezdődik a történetünk a Fehér Alfival, amikor egy gyors és hirtelen ötlettől és elhatározástól vezényelve, elindultunk Békéscsabára, megnézni és megvenni Alfit.
Régóta tetszettek fehér színben, a TI verzió is vonzott, illetve a legjobb dízelmotor a 2.0. Ezen tulajdonságai miatt indultunk el és ezen ritka tulajdonságai miatt vásároltuk meg, mivel nem egy hétköznapi daraból van szó, gondoltuk mi és habár külső állapotában nemvolt a legfényesebb állapotban, tudtam, hogy a kezeim alatt, egy igazán különleges darabot tudunk belőle varázsolni.
Sok helyről köszönt vissza relé probléma indítási hibától kezdve az ablak / tükörfűtésig.
Gondoltam beraktározok párat, hátha kell.
Az eredeti relé kint 6106093AA, itthon pl. az én autómban 11129985 cikkszámon futott ~10USD áron. Ezek a relék kezdtek behalni a fontosabb bunkcióknál, indítás, üa. szivattyú stb. helyeken, feltehetőleg, mert az első kerékjárati dob mögött nincs rendesen védve az időjárástól, de ez nem biztos, az is lehet, hogy bárhol elromolna idővel. A hátsó biztosítétáblában lévők is elromlanak, pedig azok jól védett helyen vannak.
Ennek vagy másnak köszönhetően a MOPAR frissített valamit és 6106094AA cikkszámon kezdte az újat árulni közet 6x-os, ~60USD áron,
A frissített relén lévő információk (MOPAR 1/11308/85) alapján rátaláltam mint alternatív, olcsóbb megodásra a Meat & Doria 73232003 személyében.
Amikor megjöttek, rácsodálkoztam, hogy a gyári MOPAR relék jöttek ~1500 Ft/db áron.
Belekerült az autóba a Motul RBF660.
A különbség jól látszik a régi és új között. 5éves 10.000km-t használt Textar fékfolyadék.
Felkerültek a semi slickek TW100-as.
Vezérműtengely jeladót cseréltük, a hiba nem szünt meg -hurrá-
Egy ezer éves bukót kicsit a kocsihoz szabtam, jó móka volt :)
Folyt. köv.
szerk. : cserélve lett 8db gyújtógyertya is.
Marketplace-en találtam egy halálraítélt 46-ost. A szárny miatt felhívtam. Megegyeztünk. Elmentem érte, leszereltem, végül megvettem az ajtókárpitokat és a géptetőt is. Az enyémen szarrá volt repedve a gitt. Meg tudtam volna csinálni, de ez egy sokkal jobb állapotú alap, így azt inkább ki lett hajítva.
Ahogy korábban is írtam az olajnyomásszenzor helyén egy csavart találtam. A legnagyobb probléma az volt vele, hogy a szenzor csatlakozása M10x1-es a csavar pedig M10x1.5ös és egy kis madzaggal volt letömítve. Természetesen menet már nem nagyon volt a furatban, ezért a motort sem mertem járatni nehogy "kiessen" a csavar és elfogyjon a motorolaj.
A furat a motorblokk tűzfal felőli oldalán van ezért nem volt egyszerű a menetet megjavítani. Szerencsére a motortér elég nagy a 4 hengeres motorhoz.
A szenzor most a helyén van, tömített, viszont a nyomásérték továbbra is 0 az órán. Mivel a fordulatszámot sem mutatja ezért gyaníthatóan ott lesz a probléma. Az óracsoport cserélve volt és megkaptam az eredetit is de még nem próbáltam ki mi a baja.