Blog
Sikerült egy bontásból szereznem a motorháztető pufferhoz a hiányzó gumibakból.
Az eredeti lámpákat kiszedtem, mert valamelyik előző tulaj led-et rakott bele, de mivel ezek hosszabbak és nem fértek el, ezért nem rakta vissza a lámpa hátsó takaró műanyagját. Belül párás, saras volt a por miatt mindkettő. Ráadásul a vetítőlencse mögötti foncsor az alsó részen teljesen le volt "égve". A cserelámpák sem hibátlanok, de sokkal jobban néznek ki, ráadásul a hátsó burkolat is megvan. A lámpa és a sárvédő találkozásánál eddig egy darab műanyag gumi szolgáltatta a tömítést, most az "új" lámpákkal a gyári tömítőgumik is a helyükre kerültek.
A lámpák melletti takaró műanyagokból is hiányzott a menetirány szerinti jobb oldali, amit sikerült egy bontott autóról szerezni. Sajnos a tetején levőből nem találtam még, ezért ott marad az oda vágott gumitakaró.
A zárhidat és a relé tartókat rozsdátlanítottam és Hammerittel lefestettem. A zárhídon levő takaró gumit visszaraktam, a hűtőt a nyomtatott blokkal rendesen rögzítettem, a kábeleket és csöveket a helyükre raktam és rögzítettem. Ahol szükséges volt kicseréltem a kazettás anyákat és a csavarokat.
Képen sajnos kevésbé érezhető, de kezd autó formája lenni ennek a résznek.




Az eredeti pedálgumik már nagyon kopottak voltak. Sajnos gyárit nem találtam.
Az index izzókról jött le a sárga borítás. Még működtek, de inkább kicseréltem.




Ma folytattam az ablak beállítását.
Kicsit lejjebb kellett állítani hogy ne ütközzön felül és egész jó lett.
Össze is raktam az ajtót. Remélem a hétvégén jó idő lesz kipróbálni.




Nem sok esemény történt a kerékcserék között, de most újra nyári kerekeken gurulhat.
Ebben a szezonban alig 1100km ment a téli kerekeken.

2024.03.20
Olajcsere, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
Vezérlés + vízpumpa csere.
Első fékbetét + fékfolyadék csere. Fékhatásmérés is volt - minden rendben.
Fagyálló csere.
Műszeres ellenörzés - minden rendben volt.
Km: 52.500
Most jön a szervizkönyv.
Elsőre az ablak ívének beállítását javasolja. Ez nem más mint az az ív amit az üveget tartó sín ad.
Az alsó tartócsavarokhoz ad egy 4 mm-es méretet. Ehhez gyártottam egy műanyag sablon (eredetileg cikkszámos sablon kellene). Első csavar: 1-2-3. kép, hátsó: 4.kép.
Mindkettő bőven a 4 mm felett volt.
Másodiknak az ablakot a helyére kell tenni. Ehhez az ajtó tetején lévő két gumi kupakot ki kell szedni. (5-6, kép) Ha felhúzzuk az ablakot akkor a rögzítő csavarok ide esnek.
Most ki kell lazítani az üveg alján a két tartó csavart. (7-8.kép)
Kell egy segítő aki beül egy 8-as dugókulccsal a kezében. Ajtót bezárni és az ablakot felhúzni. A laza csavarok miatt a rendszer enged és szinte beáll a helyére. Kintről kézzel pontosan be lehet igazítani hogy minden él párhuzamos legyen. Sőt ami eddig mindig gondot okozott hátra is lehet tolni hogy a "B" oszlop tömítésére felfeküdjön.
Most a bent ülőnek meg kell húzni a két csavart a gumidugó helyén lévő lyukakon keresztül.
Már egész jó a helyzet.
A legközelebb innen indulunk tovább...
Pár kép a gumitömítésekről: 9-12. kép












A 2022-es túrán kezdődik a történet. Ausztriában az autópályán 120 felett egyre hangosabban süvített a szél a bal oldali ablaknál, pont a fülem környékén. 125 feletti tempót már nem is nagyon lehetett menni. Az egyik kútnál vettem ragasztó szalagot és megpróbáltam itt-ott leragasztani az ablakot (érdekes volt a jobb oldalról beszállni a kormányhoz), de nem lett jobb.
Azóta többször próbálkoztam a csökkentésével, de mindig az jött ki hogy igazából nem is az ablaknál süvít a szél, csak ott hallatszik be. Honnan jön a hang??
A tavasznyitó Balaton kör előtt feltűnt hogy a tető éle a bal oldalon kicsit kiáll az ablakkeret síkjából. A bal oldali tetőkampón egyet csavartam befelé. Újra nehéz volt becsukni és lám már kisebb volt a szélzaj.
Arra jutottam hogy valami zavarja az egyenletes légáramlást az ablaknál...
Kikerestem a 2800 oldalas szervizkönyvből az ablakbeállításra vonatkozó részt, méreteket ír és spéci szerszámokat (sablonokat).
Nosza, nézzük tudunk-e vele okosak lenni!
Először lekaptam az ajtó borítást (1.kép)
Első gyanúsítottam a tükör lett. A lötyögő borítást megoldottam.
A második gyanúsított a tükör szélének a felfekvése volt az "A" oszlopon. A jobb oldalon egyértelmű volt hogy a pereme rátakar az oszlopra, a bal oldalinál rés van. A tartó csavarokon (2.kép) lazítva egyértelmű volt hogy a kívánt irányba már nem lehet állítani, így leszedtem az egészet, Itt jött a lötyögés mentesítés.
A gumitömítés kissé deformáltnak tűnt, rákerestem hogy lehet-e kapni. Nos, igen. Csak az ára egy kicsit soknak tűnik. (3.kép) Kicsit nyomkodtam rajta és sikerült visszarakni úgy hogy a tükör széle már elér a keretig. (4.kép) Még kéne 1-2 mm, de egyenlőre ennyi. Rés már nincs.
Az eredeti állapot az 5-ös képen. Sajna a teló a háttérre fókuszált, de a rés jól kivehető.





Aktuális olajcsere megvolt, pio A-200 vagy milyen fejegység lecserélése folyamatban. Helyén van, helyenként működik, helyenként nem, tolatókamera… azt még nem sikerült életre keltenem.
Egy ideje kempingezik egy pár bullet tweeter a szekrényben, eljött az ideje a beépítesnek. Új fej képes kezelni, a dsp önmagában erre nem képes😳. Új fej, meg nem is fej, plazmatévé… 10” os android monitor fejegység vagy minek hívják. Android teljesen megfelel az elvárásaimnak: nagyon jó, és nagyon nem jó. Egyszerre… pfff. Nincsen olyan, hogy win-win. Valamit valamiért.
Tünet hogy bizonyos fordulatnál rángatta magát az autó és hogy hidegindítás után másodszor indult el.
Tankban a szűrőt kitakarítottam, sok kosz nem volt benne.
Az autó alján lévő üzemanyag szűrőt kicseréltem újra. Ott a rámenő csatlakozó eltört így azt ki kellett cserélnem másikra.
Motortérben a légszűrőtől a pillangószelepig szétszedtem mindent, kitakarítottam és tömítettem mindent is. Ez oldotta meg a problémát, most elsőre szépen indul és nincs rángatás sem és alapjárat sem ingadozik kedve szerint. Valahol tömítetlen volt és fals levegőt szívott. Harmonika cső egészséges.
Kapott új kalaptartót. 10.000,-
Hoztam hozzá tartalékba két első gólyalábat. 8.000,-
Önindító is lett hozzá tartalékba, az viszont ajándék volt.


