Tagok >> Zselé >> 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression >> Blog
- Típus:159 SW 2.0JTDm 136LE Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:sötétkék
A km számláló állása: 394.xxx km...
Ami az elmúlt 2 évben történt: egy generátor csere, lengéscsillapítók, néhány futómű alkatrész, és épp most, 394 ezer körül ledobta a váltóját. Kapott új (bontott) váltót. A kuplung még gyári volt!
Meg persze a szokásos olajcserék 15 ezrenként és egy akksi, gumik igény és idény szerint :) A vezérlés is cserélve lett ismét, annak rendje szerint.
Nemrégiben a szívósor is cserére került, mert valószínű ott eresztette a vizet.
A végtelenbe és tovább! :)
Olyan gyorsan történt minden az év elején. Jó, persze terveztem a cserét, de csak tavaszra. A terv már akkor is egy új Giulia volt, de hát a rendelés, a chiphiány, a szállítás... erre kicsit megmozgatva az ügyet az lett a vége, hogy hamarosan érkezik egy készletről. Már itt van, várja a rendszámot.
Tehát nagy az öröm, de azért álljunk meg egy gondolatra a jó öreg 159 mellett:
- 2017 februárja óta 165.000 km-et töltöttünk együtt.
- Most 332.000 km-et mutat az órája
- Sosem hagyott ott sehol
- Felépítettünk együtt egy házat. Alfához méltatlan dolgokat fuvarozott hatalmas bendőjében, zokszó nélkül
- Elvitte mindenhova a családot. Bejártuk többször Horvátországot, volt egy kellemes Milánó-Monaco túránk is, illetve kipróbáltuk a Magas-Tátra útjait is
Nagyon szeretem ezt az autót, mert egy igazi igásló. Emellett ezt a mai napig olyan minőségben, komfortban adja elő, amit csak nagyon kevés autó tud nyújtani. Nem a legerősebb - de mindig elég volt, amit tud :)
Minden karbantartást megkapott, így nem volt olcsó a fenntartása - de nem okozott kellemetlen meglepetést.
Szerencsére nem megy messze: a cégünkben fog dolgozni, az egyik kolléga munkaeszköze lesz. Tán így a legjobb - és ha kicsi lesz az utód, majd elhozom egyszer-egyszer :)
Kidobtam a borzalmas Valeo ablaktörlőket, Bosch lett ismét. A hátsó ablaktörlő is cserélve lett.
Km: 332000
Olaj és szűrők cseréje, és a másik (alsó) DPF hőmérő kicserélése. Km: 326900
A futómű két alsó TRW lengőkarral lett teljes, most szuper mindene. A részecske szűrő hőmérséklet jeladója viszont vacakol. Ritkán, de nem ad jelet, akkor bedobja a csodalámpást, és ott is marad. Kimérve jó. Never ending story?
Kicseréltük új TRW-kre a felső lengőkarokat, mert egy hónapja borzalmasan nyikorogtak. Kapott új olajat, szűrőket (gázolajszűrőt is), illetve két ATE betétet előre. 90 ezret bírtak :) A hátsókba most még van. Volt némi tömítéscsere is (vákumpumpa és hőcserélő), hátha szűnnek majd az olajcseppek :) Felkerültek a nyári kerekek is, jövő héten futómű állítás.
Km: 313.800
Egy csütörtöki estén hazafele indultam a munkából, mikor szembesültem a ténnyel, hogy le van törve a jobb oldali tükröm. Az ajtót is sikerült megnyomni, a magasságból azonnal látszott, hogy platós autó lehetett. Az irodaház parkolója be van kamerázva és rendszámfelismerős beléptetés van - így másnap meg is lett az elkövető. Elismerte a kárt, bár azt állította, nem vette észre hogy mit csinált (ez nekem nettó ellentmondás). Megkaptam a kék-sárgát, meg egy kis "elnézést csomagot" a komolyabb retorziókat megelőzendő.. :) A biztosító fizetett, a kár pedig 1 tükör, 1 horpadás javítás. Csokagm cartárs volt olyan jó hozzám, és megajándékozott egy színazonos tükör burkolattal. Ezzel legalább nem kellett foglalkozni!
Olaj és szűrők cseréje (gázolaj most nem volt), vezérlés csere vízpumpával. Kicserélték még a részecske szűrőnél a kipufogógáz hőmérséklet érzékelőt, így most nincs sárga tengeralattjáró :)
Km: 300.220