Mutasd

>> Szerviz2018-11-10

Néhány hónapja már feltűnt, hogy nehezen indul az autó. Eleinte az akksira gyanakodtam, de egy új(szerű) akksi sem hozta meg a várt eredményt.

A múlt vasárnap aztán a boltból hazafelé indulva a start gomb megnyomására semmi... Szerencsére itt még 3-ik próbálkozásra beindult és hazavitt, ám otthonról már nem mozdult többet.

Óriási szerencsémre Zé másnap este tudta az autót fogadni és bár kedden rossz alkatrész jött hozzá, de szerdán megkapta az új önindítót.

Most úgy indul, hogy 6 évet nyugodtan letagadhatna! :)

Km óraállás: 243980

 
>> Szerviz2018-09-10

Olaj és szűrők, gázolaj szűrő és váltó olaj csere

 
>> Szerviz2018-07-04

A múlt hét közepén, pár nappal a hátsó fékek cseréje után jelezte az autó, hogy előre is kér új betéteket.

Emiatt egy átfogó, teljes első fék és futómű felújításba fogtunk, ami ma lett kész:

- Alsó és felső lengőkarok (lengyel utángyártott, meglátjuk mit bír)
- Stabpálcák
- Lengéscsillapítók
- Axiálcsuklók, összes gumiharang
- Toronycsapágyak
- Féktárcsák (ATE)
- Fékbetétek (ATE)

A végén egy futóműbeállítás.

Olyan, mintha új lenne, puha és feszes! :)

Km: 231.754

 
>> Szerviz2018-06-23

Mivel ismét vízfogyás problémám volt, és láttam is csepegni kifelé a vizet a (3.) kiegyenlítő tartály aljából, szereztem egy bontott gyári tartályt, kupakkal együtt. Ezt a héten beszereltem, teszteltem kb. 500 km-en, eddig nem fogyott a víz, remélem ezzel nem lesz gond.

km 230.500

 
>> Szerviz2018-06-17

Pénteken megszólalt hátulról a betétek kopottságát jelző surlódó hang. Ma beugrottam Zé-hez egy gyorsszervízre. Ate betéteket kapott az autó, és bár még nem volt vészesen kopott, cseréltük a tárcsákat is, szintén Ate-re.

Km: 230.000

 
>> Szerviz2018-04-06

Cseréltünk olajat, szűrőket. Gázolajszűrőt most nem. Az olajszivárgás is meg lett szüntetve a szelepfedélnél, viszont cserébe a kiegyenlítő tartály felső kifolyása visszatért :)

Felkerültek a nyári papucsok is, nem üt nem ráz, nagyon szuper!

 
>> Tuning és extra2018-03-25

Úgy voltam vele, hogy nem veszek kerékszettet az autóhoz, majd a felnin cserélgetem. 215/55 R16 a mostani méret, ez a téli. Ahogy jön a tavasz, csak megfordult a fejembe hogy kellene egy nagyobb papucs. Ma eldőlt a kérdés, találtam egy nagyon jó ajánlatot a Facebookon. 17” sok küllős szett 225/50 újszerű Falken gumikkal. Megvettem :)

 
>> Esemény2018-02-02

Ma hazafelé lemostam, majd letettem aludni a helyére... Egy pillanatra elmerengtem, mivel ő a munkaeszköz (vagy inkább kolléga) nálam, nem szoktunk romantikázni: ez volt a 365-ik együtt töltött nap, egész pontosan 48.400 km van a hátunk mögött.

Szeretem, jó döntés volt megvenni! :)

 
>> Esemény2018-01-28

- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...

- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.

- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg

És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.

Km óra állása (ma): 215.175

 
>> Szerviz2018-01-05

- Vezérlés csere vízpumpával
- Hosszbordás szíj és összes görgő cseréje, főtengely szíjtárcsával
- Vákum pumpa tömítés csere (itt eresztett olajat, nem a szelepfedél tömítés volt a baj)
- Olaj, összes szűrő (pollen kivételével), gázolaj szűrő is

Km óra állás: 212.600