Mutasd

>> Esemény2018-01-28

- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...

- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.

- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg

És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.

Km óra állása (ma): 215.175