Blog
Az első olajcserénél mindig picit félek elhanyagolt állapotú autóknál mert láttam már fura dolgokat (kiszakított menet, tömítőpasztával felrakott szűrő...).
Ebben az esetben is volt néhány "érdekes" dolog. A leeresztő csavar fejéből hiányzott egy darab, az alátét be volt kenve tömítő pasztával, az olajszűrő fele akkora volt mint amit alvázszám alapján rendeltem.
Az olajat, szűrőt, csavart már korábban megvettem de most volt időm a cserére. 305 ezer km-t mutat az óra.
Rendeltem amazonról egy szélvédőre, cockpitra, szellőzőre is szerelhető tartót. Mágneses, tökéletesen tartja az iphone-t és még tölti is közben. Bár kínai de a relatív jó minőségűek közül való. 34 EUR plusz szállításba került.
Ma délután neki akartam állni a tavaszi készülődésnek, de olyan szomorkás, esős lett az idő hogy elment tőle a kedvem.
Helyette képeket nézegettem, hogy merre és hol jártunk a Spiderekkel.
A Pókkal 220 db kép van elmentve a Túraképek mappában. Ezek hágók, érdekes helyek, talik, események.
64 magassági pontot másztunk meg - volt ahol többször is jártuk - összesen 74-szer. A magassági pontok összesen 118.161 métert tesznek ki.
PHuBi már egy kicsit szorgalmasabb az 546 db képpel. Igazából PHuBi-val lendültünk bele a hegyi csavargásokba.
198 magassági pontot másztunk meg - volt ahol többször is jártuk - összesen 236-szor. A magassági pontok összesen 357.852 métert tesznek ki.
A két autóval elég sokat bütyköltem, ezek emlékét 23.575 db fénykép őrzi :-)
Sajnos engem is utolért az a típushiba, hogy letört a visszafolyó ág egyik csöcse a kiegyenlítő tartályról, de elég szerencsésnek mondhatom magam, mert a garázsban észrevettem miközben töltöttem fel az ablakmosó folyadékot. Olaszautóbontóban sikerült egy gyári újat vennem elég jó áron, és este miután nagy nehezen szereztem egy clic-r fogót orvosoltam is a problémát.
Az első fék 7 év és kb 60.000km után megérett a cserére. Brembo Max tárcsák voltak Brembo betétekkel. Ahogy nézük kb.a betét ette meg a tárcsa belsejét. De még nem is ez volt a fegfőbb baj hanem a hangja. Már úgy búgott meg hangos volt fékezésnél,hogy az már elviselhetetlen.Több ilyen tárcsa közelébe nem megyek,senkinek nem ajánlom.Melegen már újkora óta sípolt is. Most Car tárcsa került fel hozzá még egy ismerőstől kapott rossz rendelés miatt egy Bosch betét. Innen is köszönet a segítségért Kristyon barátomnak.
A kalaptartóban levő hangszórók nem működtek. Vagyis a bal oldalon a magassugárzó ment, de a többi nem. Rendeltem amazonról postával együtt 50 EUR-ért egy alap Pioneer szettet. A cél annyi hogy ha már van működjön. Normál esetben úgyis le lesz kapcsolva, mert az alap autohifi felállás egy első komponens szett és egy mélyláda, de ha valaki ül hátul és igényli akkor be tudom majd kapcsolni.
Ekkora hangszórót ilyen kicsi mágnessel még nem láttam. A kiépített MNC gyártmányú oválok kb dupla akkor mágnessel rendelkeznek. Kár hogy nem tudtam összehasonlítani. Egyébként a Pioneer nem szól rosszul, némi mély is akad, egy alap gyári rendszer feljavítására elég is lehetne.
A 2 hangszóró 8 csavarja 4 különbözőből volt "összeválogatva". Az előző tulaj(ok) nem sokat adtak a részletekre. Most kapott 8db egyforma csavart.
Egy ideje nem az igazi az akkum.A reggeli első indítás nehézkesebb volt a szokottnál.Míb végül el jött a nap mikor alfi úgy döntött ma otthon marad.Így vettem bele egy új aksit.Maradtam a jól bevált 4max márkánál.Az előző majd 4 évig bírta nem épp optimális felhasználás mellett.Van hogy 8 km 5 indítás a napi kanyar,és ez heteken át.
2024.02.15. Jobb hátsó stabil pálca csere. Az aszfaltozott útról akartam letérni egy erdei pihenőbe, és leért a stabil pálca, kiszakadt a gumija. Még nem lógott, de így nem maradhat műszakira. Unix autó: FEBI 8635Ft Cserélte H Csaba 5000Ft.
209270Km.
Az olajhűtő hatékonyságának javítására rendeltem egy légterelőt hozzá. Mivel a jobb oldali kerékjárat előtt lesz (ahol a GTA-n), ezért szükséges a levegő odajuttatása és megfelelő sebességre lassítása.