Blog
Turbina dark felnik nem voltak harmóniában a kocsi színével, ill. a króm ablakkerettel,
így a keret kapott fekete fóliát. Így valahogy jobban átjön a dög, ráadásul a téli felni is szürke, így komplettebb a harmónia.
Az még gondolkodás tárgya, hogy melyik felni legyen a nyári.
Pulkisra nyíródott a bal első gumim csütörtökön este hazafelé, uh mivel szombaton egy hosszabb útra kell(ett) mennem, kénytelen voltam az amúgy sem egyszerű pénteki napba a gumicserét beiktatnom. A gumik a flottakezelőnél, ők persze nem érnek rá, uh gumikat bepakol, át gyorsan az ismerős gumishoz, kerekek le-fel, majd vissza a téliket a gumiraktárba. Ősszel kelleni fog bal előre egy új téli, de a két hátsó nyárinak is kezd elfogyni a belső pereme, uh nem biztos hogy ezt a szezont kibírják.
Ha már ott állt az autó leszedett kerekekkel, kihasználtam az alkalmat, kértem egy rongyot és lepucoltam a féknyergeket :)
Nagyon elöregedtek a Pirellik, sajnos már eléggé búgtak (ezt betudom a sok állásnak). Mivel ez utóbbi időben nem vagyok elájulva a Pirelli termékektől, így a Michelin Pilot Sport4-esett a választás. Nagyon sok jót lehet róla olvasni, hallani, úgyhogy kíváncsian várom!
A másfél évvel ezelőtt cserélt kompresszor megadta magát. A szerelő szerint a szabályzója mehetett tönkre,viszont amit rendelt hozzá az nem passzolt a kompresszorhoz,ezért azt tanácsolta cseréljük az egészet. Nekem az a lényeg hogy működjön megfelelően ezért nem problémáztam rajta.Eddig úgy tűnik jó lett,remélem nyáron se lesz vele gond. Kedvezményes áron számlázta a kompresszort,elmondása szerint 180k lenne nekem a boltban, de mivel már visszatérő ügyfél vagyok 120-ért meghozza és lemond a kedvezménye egy részéről.A csere és a töltés 30K Ft-ba került.
Megjárattam újra. 20km felfűtés, aztán szaladhat. Sok még ebben a hidegben a 7 és fél liter olaj a hatalmas passzív hűtésű olajteknőhöz.
Jól szól a kis nord.
~50km
39318km
Szembetűnő volt a különbség az egy héttel korábbi felvidéki túra helyszínéhez képest.
Átmozgattam, jól ment.
Csak ennyi maradt meg bennem: "az alföld tengersík vidékin"
~50km
km óra állás: 42.865
A téli kerekek 2023.11.14-én kerültek fel 32.780 km-nél. Most 10.085 km-t mentek, tavaly télen 9.064-et.
Eddig összesen 19.149 km-t mentem velük. A kopásjelzőn még látszik a 8-as számjegy (1.kép), egy-két szezon még lesz benne. Fura hogy elöl/hátul egyformán kopik.
Nyári guminak a szép emlékű Conti SportContact került fel defekttűrős változatban. Természetesen a kétszéles 18-as felnikre.
Az egész ott kezdődött hogy fa kormánnyal vettem az autót. Sajnos a felső része ahol az UV érte be volt töredezve. Mivel sohasem használtam fakormányt, és tetszett is benne ezért fel akartam újítani. Sajnos nem lett annyira szép ezért ennek majd újra nekifutok a következő télen.
Kellett egy kormány az autóba, ezért a neten kerestem egyet és találtam egy csoporttagnál. Sajnos csak légzsákkal együtt adta, pedig arra nincs szükségem. Elrakom, úgyis ritkák már az alkatrészek, hátha egyszer szükség lesz rá. A kormány egész jó állapotú volt, de azért voltak rajta kopások. Próbáltam kicsit 2000es papírral megcsiszolni aztán bőrfestékkel megfesteni és nem is lett rossz, de úgy döntöttem hogy átbőröztetem. Ez egy hobbi autó lesz aminél fontos hogy jól érezzem magam benne. Szerintem ehhez egy jó fogású kormány és váltógomb sokat hozzáad. A műszerfalat nem fogdosom sokat, de a kormány az más. Szóval kértem időpontot a Rendes kormánynál és megcsináltattam vele. A kék cérna az ő ötlete volt, de nekem nagyon tetszik, megy az üléshez és feldobja a műszerfalat. Ugyanilyen cérnával varrta a bőrt az eredetileg fa váltógombra is. Mivel a váltózsák két helyen lyukas volt, azt is beragasztotta, most a gyűrődés miatt nem is látszik, csak ha valaki tudja mit kell keresni.
Kormány és légzsák 30000 HUF
Kormánybőrözés 25000 HUF
váltógomb bőrözés 5000 HUF
A minőségével maximálisan elégedett vagyok, talán jobb mint a gyári!
Elgurultunk Rieglerékhez Győrbe egy kis karbantartásra:
- olajcsere (Digitek 0W30),
- olajszűrő csere,
- pollenszűrő csere,
- frissítés nincs a kocsira.
- hibaüzenet nincs.
Költségekről úriember nem beszél, de az összeget elosztjuk az idei évszámmal 68,37104743083004-et kapunk eredményül.
42423 km
Székesfehérváron volt programom és úgy alakultak a dolgok, hogy a Q-val tudtam menni. Az autópályákat ezúttal elkerültem. Kellett valami izgalmasabb útvonal.
Reméltem, elég meleg lesz a Pirelliknek, de sajnos odafelé 8-9 fok kevésnek bizonyult. Be kellett érnem egy szolid tempós Bátaszék - Bonyhád oda-visszával.
Vissza úton már melegebb volt, 12-15 fok, napsütés. Ekkor már jobban működtek a gumik. Megálltam Dégen a kastélynál szusszanni, majd irány a dombság. Kurd után Lengyel felé remek út vezet a dombon át az erdőben. Egyedül a fehér aszfalt rondít bele az összképbe. Nagyon csúszós.
Egy útja éppen 300 km felett volt. Távban és időben is hosszabb, mint pályán. De pont ez a plusz adja az élményt és a szabadságot.