Blog
Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...
Megérkeztek a gumik, amiket a hátsó kerekekre rendeltem. Igyekeztem olyat rendelni, mint ami az első kerekeken van. Olyan jól sikerült, még a dot szám is megeggyezik.
Míg az átírást nem tudom rendezni addig, nem lesznek felszerelve...
Kicsit volt kedvem az ülésekkel foglalkozni. Bőr tisztítás, és ápolás formájában. Már későn jutott eszembe, hogy fotozzak is. Első három kép előtte, utsó három utána, de előtte képeken is már a középső, és a háttámlához közelebbi keskeny csíkot már lekezeltem. Nem gondoltam volna, hogy ennyit segíthet majd rajta az ápolás...
Az ülés oldaltámaszán szakadás is van, ennek a javításához már mester embert kell keresni...
Szezonindítás-2022.03.12. Ébresztő!
Szezonindítás-2022.03.13. Felkészülés az szezonnyitó Tour de Balatonra
Téli leállás-2023.01.22. Álmában tolat egy kicsit…
Téli leállás-2023.03.29. Ébresztő
Téli álom-2023.10.07. Téli álom
Ébresztő -2024.02.24. Ébresztő!
2 km-2024.02.24. Megint eltűnt 2 km!
2 km-2023.01.22. Álmában tolat egy kicsit…
Mosás után, még a ponyván is maradt takarítani való. A hátsó ablaknak nevezett fólián meg kb. semmit sem lehetett kilátni. Alul, mintha valami vízköves lerakódás lett volna, de a vízkőoldó nam bírt vele. Arra gondoltam, lehet a fólia felületét megégette a nap. Aránylag könnyen le lehetett csiszolni, bár ezzel eléggé karcolódott is a fólia. Políroztam is, némit javított rajta. Legalább már kilátni rajta, de hamarosan cserés lesz.
Ma elvégzésre került az éves szerviz, karbantartás és átvizsgálás.
Visszatértünk a gyárilag ajánlott motorolajhoz: Selénia StAR Pure Energy 5W40, természetesen gyári olajszűrővel (73500049) és leeresztő alátéttel.
Cseréltünk még egy légszűrőt is, melyből szintén gyárit kapott az autó (51854025).
Ezeken felül a még gyári DOT4-es fékfolyadék és Maxgear aktívszenes, gombaölős pollenszűrő is a tételek között szerepelt.
Egy teljes átvizsgáláson is átesett az autó a szerviz mellett és végre remélhetőleg megmutatta magát két hiba is.
Szép lassan, fokozatosan gyengült már a klíma hatékonysága és a tavalyi töltés során meg lett festve UV-vel így most kibukott, hogy a klímahűtőn van egy kis lyuk ahol elszökik a gáz.
Ritkán hidegindítás során dadog az autó és még ritkábban le is fullad. Itt az első tipp a folytószelep volt, hogy nem zár tökéletesen esetleges lerakódások miatt. Tavaly bebizonyosodott már, hogy lerakódásnak semmi nyoma és minden patyolat tiszta. Ma végre tudta úgy produkálni az autó a jelenséget, hogy közben rajta volt a diagnosztikai gép és az élő adatokon látszott, hogy jelentősen alacsonyabb az üzemanyagnyomás a gyárilag előírt értéknél.
Intézem a klímahűtő és az üzemanyagpumpa beszerzését és még ebben a hónapban meglesz a hibás alkatrészek cseréje is.
Aktuális kilométer óra állás: 171.714 km.
Az előző olajcsere óta megtett távolság: 9.935 km.
- tankolások száma: 81 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 44787 km
- életkor: 506 nap
- össz. menetidő: 637,02 óra (26,54 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.597,15 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,74 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,25 %
Április 5-én került sor a kuplung cseréjére.
Korábban terhelésen indulva már “szólt”, zavart, ezért csere lett.
Kuplung és kinyomócsapágy lett cserélve, mindkettő Luk gyártmányú.
A műveletre Várpalotán került sor, a Csörgő Autószervizben.
Km: 146.100
Az autó megfutotta a szervíz óta a 2000 kilométert, így javaslatukra lecseréltem az olajat, az új alkatrészek esetleges kopásából adódó fémes szennyeződések lehetősége miatt.
Ugyanúgy 10W60-at töltöttem bele (még Olajdokival is egyeztettem :D ), illetve a család több tagjának ajánlására öntöttem még a motorba Restore adalékot. Meglátom, mi történik, reméljük a legjobbakat.
Ma megérkeztek az ajtókba az új hangszórók, "JBL Stage 3 8627" ugyan kérdezte az eladó, hogy ugye nem ijedek meg egy kis farigcsálástól, de csak arról volt szó, hogy vannak rajta plusz kis fülek, amit le kell vágni. Na úgy alakult, hogy még a keret felső és alsó szélét is le kellett vágni, hogy beférjen. A rendes illeszkedéshez, még az ajtókárpitot is kellett egy kicsit faragni, és persze a gyári rácsok már nem férnek vissza. Sony fejegység már benne volt az autóban, sokat ugyan nem tud, de legalább szépen szól. Így már élvezhető a zene is az autóban. A hátsó hangszóró, még felújítás alatt...
Nyilván idén is elmentem vezetéstechnikai trénignre, mert mikor máskor mozgassam át Giulia őnagysága tagjait:)))
Saját magam örömére azt az önszívatást találtam ki, hogy vittem két szett gumit.
Tervek szerint alakult minden:
- délelőtt a gyári 17" gumikkal mentem
- délután pedig egy kicsit használt de annál érdekesebb QV 19" szettel
Nyilván mi érdekelt, határ helyzetben mi lesz a különbség a mindenki által szidalmazott "ampera kerék" és az egekig magasztalt kétszéles QV kerék közt:))))
A felnit ugye megvettem, az jól jöhet még, a gumi az felejtős, de jó állapotú, játszani kiváló, gondoltam én:)
De menjünk sorba:
Délelőtt kiskerék, vészfék 5m, szlalom 46sec, velem párhuzamosan idén is feleségemmel váltottuk egymást, ami remek szórakozás, lassan talán rákap erre is:)))
A körpálya már érdekesebb téma volt mert idén volt bátorságom kiiktatni az elektronikát az 5 sec akku levétel, mondhatni legális megoldással mivel így semmilyen módosítást nem igényel az autó. És így biztonságos keretek közt hol próbáljam ezt ki aszfalton, ha nem a Hungaroring melletti Grupama tanpályán:)
Szóval végre megbizonyosodtam hogy is viselkedik júlia ha nincs megzabolázva a természete, mindenféle elektronikák által. Hozzá teszem ezesetben az elektronikus differenciálzárat imitáló fékezgetés sem működik tudtommal, tehát teljes nyitott differeciál, az adottság hátsókerék, 200 ló kb. 1400-1500kg és gyííí
Most sokkal jobb szórakozásnak tűnt ez mint havon bár most benne volt az, hogy tényleg minden irányban volt 30m-em csúszni.
Tekinteve hogy már több mint egy évve alázattal tanulom ő Giuliaságát, azt hiszem eljött ennek a tesztnek az ideje, és láthatóan működött, teljesen kontrollált kvázi drift mutatványokat tudtam vele körzőzni. Egyszer be is pördültem, de megerősített hogy bizony ez az autó futóműből tudja amit tud. Az elektronika a napi használhatóságot segíti:)))
De tovább a nap eseményeiben:
Délben a kétrészes képzés felénél, egy önálló kerékcserét is bemutattam, krokodil, térdre és hajrá fél óra alatt megvolt:)
Így a délután folyamán már a QV szettel és a kétszéles Michelin Pilot Super Sport gumikkal próbálgathattam az autó tudását.
A fékút ugyan úgy 5m, a szlalom 47sec, de persze már fáradtabbak is voltunk.
A hegyre felkapaszkodás és a rántópad viszont siralmas volt ezekkel a gumikkal...
A gyantán annyira csúszott az autó hogy szinte irányíthatatlan volt.
Maga a 19"-es lét a vártnak megfelelően alakult, az autó agilisabb, a játékossága megmarad, talán ami szintén tapasztalat hogy az elektronika mintha többet avatkozna be, vagy én vállalok többet, szóval szögletesebbek voltak a átmenetek, vagy tockos vagy menés:)
Persze hozzá kell tenni hogy ez a gumi afféle adomány volt mert 2018-as szerelés volt egy 500le 5literes Lexus-on aminek gazdáját meggyőztem ha egyben akarja látni az autóját sürgőesen cserélje le ezt a gumit, és adja nekem játszani:))) Nem volt könnyű, de beadta a derekát:) Sőtt még a barátnője derekát is:D:D:D elhatárolódom:D Szóval nem kell semmi rosszra gondolni csak tetkót kellett terveznem ellenszolgáltatásként:)
Szóval visszatérve a gumira, kicsit meg volt már keményedve nyilván, és amúgy is nagy felületű soportos nyárigumi volt, ezért a rántópad és a hegyre kaptatás feladta a leckét.
Végül sikerült megoldani mindent, és jó teszt is volt, hogy nem a gumi mérete hanem a minősége és kora dönti el mit vállalhat a sofőr.
De itt is jött a balesemény a végkifejlet:
Mivel érezhetően esetlenebb volt az autó a rántópadon és többször kontrollálhatatlanul megpördültünk, feleségem ilyedtében látva hogy 40-el megyünk be, ráfékezett pont a rántópadon, ennek köszönhetően a 40km/h-hoz mért rántási erő, ami megadja az autó kitörési vektorát, kb. 30km/h-nál kapott el minket, ennek köszönhetően nem ért ki az autó a rántópadból, hanem felbontotta a gumi oldalát mint a konzervnyitó...
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez kuka gumi volt eleve, és hogy ez az egész esemény nagyon kis sebességnél történt, ennek köszönhetően a felninek és az autónak semmi baja nem lett.
De továbbra is megerősítette bennem az állítást hogy a szar gumi a világ legnagyobb luxusa, mert az életed és az autód épségét kockáztatod vele!!!
Nekem itt most csak kb. két kör újabb rántópados mókába került, amiből kimaradtam hogy háromkeréken elslattyogjak a legközelebbi veszély mentesebb zónáig..
És egy újabb kerékcserébe, ami szerencsére ott várt, mert így egyszerűen visszakerült az eredeti gyári 17" kerék.
Bosszantó az egészben hogy ezt a 19" gumit még szerettem volna használni legalább két alkalommal, egy kakucsi nyiltnapon, és Alfacity-ben vagizni:)))
De hála égnek hogy nem ezeken az eseményeken vagy az oda vezető úton adta meg magát a gumi mert abból sokkal nagyobb baj is lehetett volna...
Nem tudom tényleg a rántópad ennyire veszélyes vagy a gumi volt ennyire kakukk, de a tanulság ugyan az, szar gumival ne menj sehova, mert ha nem bízol az autódban rossz döntést fogsz hozni, és végül ebből még nagyobb baj lehet.
(update: a rántópad 30km/h alatt letilt és nem ránt, tehát valójában nem veszélyes hanem nem szabad belefékezni)
Szóval egy szerencsés kimenetelű versenybaleset átélőjeként ez a véleményem:)
21798km, az átlagfogyasztás ma 15liter+ :)