Blog

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2024-09-06

Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő

Km:335000

 
>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2024-09-05

Hátsó féktárcsák + fékbetétek + olajcsere+ műszaki

 

A múltkor nem tettem be az elring tömítést. Ma megjött egy olyan mint a benne lévő.
Van némi különbség :-((

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-09-01

Kevés is volt benne és a színe sem volt már túl szép. Volt a garázsban még bontatlan, ezért gyorsan lecseréltem.

 
>> EseménytheBanyai // Alfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-01

A múltkori hirdetés törlődött, de újra felraktam. Vihető a nagyvad.
hasznaltauto.hu

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2024-08-30

A családi nyaralást idén elég későn kezdtem szervezni, de spoiler, elég jól sikerült:)

Kezdésnek feladat értelmes áron találni egy Genova közelében lévő szállást tengerpartozásra.
Mindig jönnek ezzel a horvátországgal de én még nem éreztem rá, nekem olaszország a nyerő eddig:))))

Szóval 1 hét le volt foglalva, nekiindultunk 3 gyerekkel, tetőbox, strandkocsi, gumikrokodil, napernyő, még sátrat is vittünk mert az út második felére némi kalandozás is opció volt:D

4cm ültetés adott:D
Továbbra is azt mondom ilyen terheléssel is teljesen jó a futómű, arra meg hogy ne érjen le alapból is figyelni kell szóval semmi új, csak a szokásos.

A fix szállás előtt nekem nem volt opció emberkedni, lehető legrövidebb úton oda:)
Azért Velencében egy szállás meg Milano Alfa Museo pont útba esett :D

Megvolt a tengerparti gyerek legeltetés, irány a kaland:)
Elsőnek elgurultunk egyik este Monaco-ba, hát egy sajátos élmény az tuti.
Mikor a fagyival sétálsz és leelőzöd gyalog... a kaszinóba tartó, dugóban álló V12-es autókat. De rongyrázás az van ezerrel:D Igazából tetszett, igazi hülyegyerek hely, gazdag hülyegyerekeknek:D:D:D Nem tudom érte őket utálni, kell ilyen állat is:D

Másnap elindultunk Milánónak, majd Lugano-t vettük célba.
A terv úgy volt hogy Milano utána a Como tó mellett megyünk föl, utána átvágunk Lugano fele, és ott megalszunk.

Na ahogy beléptünk Sweiccc-ba:D Az internet a GPS stop..:D mondom akkor hogy is van ez? jó nem EU.., de még internet sincs?:D Végül könnyen megoldódott a másik teló, vodás az ment... De amig ez nem tisztázódott addig úgy voltam hogy ha nincs térerő, irány vissza a biztonságos olaszba:D Hogy elkényelmesedik az ember..??:)

De lett.. szóval irány St. Moritz, itt egy kicsit rizikóztunk mert írtam ugyan az ottani szállásnak, de nem válaszolt.. és azért ott már nem tengerparti klíma lesz hogy csak úgy sátrat verünk.

De megnyugtató volt hogy a szintén kisnyugdíjasoknak pozícionált szállásokon már 1 millió/fő/ éjszakáért bármikor lehetett volna foglalni a helyi palace csehóban :D jó lesz az a camping is :D

De hogy milyen camping :O ilyen sátrat még nem láttam, rendes hőszigetelt, tetőablakos, fa ágyak benne, minden nagyon prémium volt, kiskosárban jön a reggeli:D
Külön jól jött hogy nem a saját sátrainkkal kellett bajlódni mert este eső is volt, meg reggelre 9 fok:)
Így a Giulia hágó után és látva hogy előző nap a svájci szerpentines terepen összesen 200km-et sikerült megtenni a Stelvio hágót elvetettem mert 400-500km-et nem akartam megtenni ezért alsóbb rendű utakon.

Tehát a miután annyi élményt szívtunk magunkba hogy nem tudtam hova eltenni, egyszerűen csak néztem kifele és vezettem mint a gép, hogy lehet ilyen helyen élni?:D
Teszem hozzá ilyen semmibe révedő embereket láttam sokat, nem tudtam eldönteni hogy letargia vagy zen:D De így ülnek Luganoban is meg Como tó mellett is emberek ilyen padokon és mint aki off és nem érted mit csinál:D Jó mondjuk mikor megnéztem hogy egy kávé 28 CHF, akkor megértettem, letargia:D

Utána volt még egy hosszabb etap, Ausztria Németország és haza.
Ezeket már autópályán tettük meg és közben próbáltuk feldolgozni a felhős egycsúcsok a "bántóan" kék tavak, és egyéb természeti fenoménok látványát...
Azért bántó.. mert nálunk ilyen nincs:D:D:D
Az autó probléma nélkül tette a dolgát, egyszer töltöttem rá 3dl olajat, kifogyott az ablakmosó, 1cm hijján majdnem nem fértem be a mélygarázsba de mindent megoldottunk..

Út 3500km klíma, tetőbox, 5 fő, fogyasztás nagyátlag 8.6l/100 végig dinamic-ban.
Igaz azért száguldozni nem kellett mert nem is lehetett:D de jó volt így:)

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-08-29

Úgy kezdődött, hogy jó lenne egy rádió, amin van telefon kihangosítás, meg az sem hátrány, ha USB is van rajta. Ki is néztem egy Sony DSX-GS80 fejegységet, meg is kérdeztem az egyik barátomat, aki korábban jó sokáig nagy Sony-s volt, de hamar lebeszélt róla, és Kenwoodot ajánlott. Azt mondja, már ő is áttért erre :) Így nem is vettem fejegységet, hanem a 147-ből kivettem, és ezt építettem be. Már jól is szólt, meg szépen, de a hátsó hangszóróval csak nem tudtam kibékülni, és ezen a fejegységen nincsen olyan opció, hogy a hátsó kimenetek subnak legyenek használva. Van kimondott sub kimenete, de nem erősített, és így csak-csak keveseltem a mély hangokat. Ja a kinézett Sony-n lett volna ilyen (10. kép).
Én kinéztem egy jó kis mélynyomót a gyári hangszóró helyére, a barátom pedig ajálnott egy jó kis erősítőt hozzá, így állt össze a kis csomag:
A rádióhoz egy beépítő keret, hogy ott is normálisan nézzen ki. Tápkábelek, biztosíték, (banándugók, amiket végül nem is tudtam felhasználni), saruk a tápkábelek végére, egy 1m RCA kábel, ami épphogy elég lett. Egy erősítő, és a meghajtandó hangszóró. Hangszóró vezetéket nem kellett vennem mert az volt itthon, aztán jöhetett a beépítés. Még be sem állítottam rendesen, meg kb. csak behányva van, de már most sokkal jobb a hangzás, főleg, hogy megjöttek a mély hangok is. Az USB csatlakozó a hamutál alatt kapott helyet. Ehhez a rádióhoz azt is meg kell oldani, hogy csak akkor menjen ki az antenna, ha valóban rádiót halgatok. A korábbi Sony-nál elég volt a TA funkciót kikapcsolni a mentett rádióállomásoknál, és akkor csak a rádió halgatásnál tolta ki az antennát. Vezetéket már előkészítettem hozzá, már csak egy kapcsoló kell a végére.
A hangszóróra rá lehet némileg erőszakolni a rácsot, de rezgett rajta, ezért inkább levettem...
Porszívózás is ráfért volna az autóra, de sajnos nem volt nálam a porszívó...

 
>> EseménytheBanyai // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-08-28

Rendeltem egy új kupakot a kiegyenlítő tartályra, mert valószinüleg az eredeti is kapott a lerakódásból.