Tagok >> Csabo22 >> GT 1.8 Ts Blackline >> Blog
- Típus:GT 1.8 Ts Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Nero carbonio
Borzasztó állapotban voltak a bakok. 1 volt itthon bontva, kiváló állapotban, meg vettem hozzá egy másik bontottat amit lekezelgettem brunox-szal aztán matt feketével. Bogarásztam hozzá szép csavarokat a vödörből, ledrótkorongoztam, majd kék loctite-tal bekenve raktam a helyére, gyári nyomatékkal meghúzva. A kereskedős import kocsi jelleg itt is megmutatkozott: betonnal volt kiöntve a motortartó. Egy ideig kerestem a szavakat mennyire szarrágó tud lenni pár honi "mester"




Bugyuta kialakitási módja a hatsó vonószem elhelyezésének, de ez van. Persze itt is ki volt rohadva a gyári lemez. Mondhatnám a 2 küszöb után sétagaloppnak is, de lehajtogatni a javitó lemezt hozzá nem volt annyira sima ügy. Azé megoldottam :D
A hegesztésre csak annyit ügyeltem, h massziv és résmentes legyen, hogy mennyire szép az nem érdekes mert úgyis kap majd egy epoxy alapozót és karosszéria gittet, szóval nem fog látszani. Vizsgára elég igy is, aztán majd ha lesz kedvem megveszem a gyári javitó elemet (ami tartalmazza a vonószemet) amit a most berakott ivre kell hegeszteni



A szervizkönyvet lapozgatva kiderült, hogy 10 éves a kocsiban a vezérműszij. Már be se mertem inditani, szóval ki kellett cserélnem. Egy szivó oldali vezműtengely szimeringet is cseréltem, plusz természetesen szelepfedél tömitést is. Jópár órát igénybe vett a művelet mivel a dekli csavarjai, de sajna még a trafósor leszoritó csavarjai is össze - vissza voltak cserélgetve. Plusz alaposan le is takaritottam mindent mert csupa mocsok volt. Természetesen minden csavarmenet le lett takaritva és az előirt nyomatékkal meghúzva.


Teljes mértékben gyári volt a hatsó futómű, azaz 17 éves. Megfáradt és tiszta rozsda. Fel volt bakolva a kocsi hátulja a küszöb javitása miatt ezért a futóművet is megcsináltam. A kereszt lengőkar alsó hosszú csavarja persze már össze volt érve amivel csak érintkezett, ezért fél óra próbálkozás után kézbe vettem a kisflexet. De azzal is 2 órát kaszaboltam mire sikerült szétszedni. A 2 alsó kereszt lengőkart cserélni kellett (volt itthon bontott), akárcsak a hosszú csavart. Rozsdátlanitottam, lekezeltem (Brunox, cink alapozó, matt fekete) a doblemezeket és tornyokat, a stabrudat, kapott 2 új gumiszilentet, 2 új szabpálcát, 2 kiváló bontott gólyalábat a Jtd-ből. Fék csúszkákat letakaritottam, zsiroztam, betét vezető lemezt kerámia pasztáztam, féktárcsa néger korongozva.
