Mutasd

>> Egyéb2020-03-01

Még December elején az Alfa úgy döntött, hogy nem nyitja ki sem a központi zárat sem a csomagtartót a távirányítójával, amit nem igazán tudtam megmagyarázni, mert reggel még be tudtam zárni vele, délután már nem reagált rá. Gondoltam biztos az elem merült le benne, de hiába cseréltem ki, semmi sem változott (rámértem a régi elemre és műszer szerint nem volt lemerülve).
Keresgéltem egy kicsit a neten, hogy mi lehet a gond, és többen írták, hogy velük is előfordult és újra meg kell tanítani neki a távirányítót. Amihez csak egy kábel, a MultiEcuScan és a biztonsági kód kell. Nem tűnt túl bonyolultnak a dolog, így kölcsön kértem egy obd kábelt, beszereztem a MES-t és megkerestem a biztonsági kódos kártyát, amit szerencsére megkaptam az autóval, amikor megvettem :).

1. probléma: a kábel, amit kaptam VagCom KKL kábel volt, amivel nagyon jól tudtam a motor, az ABS és a légzsák vezérlőire kapcsolódni, de a Body Computernél közölte velem a MES, hogy ehhez bizony ELM327-es kábel kell.

2. probléma: beszereztem netről egy ELM327-es USB-s kábelt, amiben valójában nem eredeti ELM327-es chip van, hanem annak egy klónja, ami elvileg ugyan azt tudja, de az Alfában főleg semmire sem volt jó. Olvasgattam megint a neten, MES fórumon írták, hogy egy 120Ohm-os ellenállást ki kell forrasztani, és úgy működni fog. Ez sem segített rajta...

3. probléma: beszereztem netről egy másik ELM327-es USB-s kábelt, amiben már eredeti ELM327-es chip van. Ezzel első próbálkozra már tudtam a motor vezérlőhöz kapcsolódni, de semmi máshoz nem. Több órányi COM port állítgatás és próbálkozás után sem sikerült ezen változtatni. Ezt a kábelt is szétszedtem, hátha ebből is ki lehet forrasztani a nem megfelelő ellenállást, de ebben minden tökéletésen volt beforrasztva és méretezve, így a kábelt megfelelőnek ítéltem.

A megoldás végül nagyon egyszerű volt. Egészen tegnapig mindig egy 2.2-es verziójú MES-sel próbálkoztam, ami még nem igazán támogatja az USB-s ELM327-es kábelt, de amint beszereztem egy 4.2-es verziójú MES-t, egyből tudott csatlakozni mindenhez és újra meg tudtam tanítani a távirányítómat az Alfának pár másodperc alatt :). Szerencsére sem a jel vevőnek sem a jel adónak nincs gondja, és még a biztonsági kód is az autójé.

Valószínűleg, ha már Decemberben elviszem valakihez, aki csinált már ilyet, akkor pár nap alatt megoldótott volna ez a probléma, nem kellett volna kulccsal nyitni az ajtó és belülről a csomagtartót 3 hónapig, de így legalább tanultam valamit, ami később is hasznos lehet, és van egy működő diagnosztikai kábelem progival együtt :).