Mutasd

>> Tuning és extra2009-04-10

Amikor a 155-öt megvettem, még nem volt fontos, hogy legyen benne klíma! Most már az! :-)) Tehát az elgondolás már meg volt, hogy kell a légkondi! Aztán nem sokára valóság lett a dologból, mert százötvenötösösös-ös kollegának éppen volt egy eladó rendszere, amire én le is csaptam (40.000,-)! Most meg, hogy ennyire szét van kapva az autóm, "egyszerűen” be is lehet tenni a helyükre az elemeket! Először is a fűtésboxot kellett kicserélnem a klímás verzióra! De mindenek előtt a motortér felől lekötöttem a két vízcsövet, amik a boxra csatlakoznak és ezután nagy nehezen kiszereltem az utastérből! Hogy a másik bemenjen a helyére ki kellett cserélni a tűzfalon található "L” alakú tömítést, ahol a klímacsövek kijutnak a motortérbe! Ez nehéz volt, mert a kárpit alatt található és elég szűkös hozzáférni, de csak meglett ez is! Klímás fűtésbox be, kábelek csatlakoztatása és a box műxik! Következő művelet a feszítő csapágy és a klímakompresszor beszerelése! A csapágyhoz kellett vennem egy csavart (168,-), meg háromféle alátétet (75,-) (395,-) (822,-), mert ezek nem voltak! Az generátort tatró konzolt is át kellett cserélni a kompresszoroséra, mert ez tartja mindkét alkatrészt! Ezek helyére rakásával nem is volt gond, de amikor az előre típus szerint megvásárolt 1290 mm hosszűságú Gates szíjat a helyére raktam, akkor szomorúan konstatáltam, hogy jó 4-5 centivel hosszabb a szíj és még egy kicsit sem tudok rajta feszíteni! :-(( Még jó, hogy a helyi szervízben voltak olyan rendesek, hogy rendeltek nekem több méretben is szíjat és csak azt kellet kifizetnem és megvennem, amelyik jó! Így maradt az 1250 mm hosszúságú Continental szíj (4740,-), mert ez lett a jó! Nem is értem! Egyelőre itt tartok! :-) Folyt.köv.!