Mutasd

>> Szerviz2018-10-29

Az év elejei hengerfej csere után, ahogy jött a jobb idő azt tapasztaltam, hogy autópáya tempónál elkezd túlmelegedni a hűtővíz (150 fölött elkezdett 90 fok fölé kúszni a hőmérséklet mutató).

Emiatt visszavittem a kocsit a szervizbe, ahol hamar meg is állapították, hogy valami miatt nem kering a víz rendesen a rendszerben. Ideiglenesen beraktak egy vízkeringtető szivattyút, ami segíti a keringést.

Többször visszavittem, egy alkalommal szétszedték és kitakarították a hűtőrendszert (ez mint utólag kiderült felesleges volt, de azért örülök, hogy megtörtént).

Végül legutóbb szétbontották hengerfejig újra az egészet, mert nem láttunk más megoldást.
Kiderült, hogy a hengerfejben van egy nehezen látható nyílás, ahol víz áramlik normál esetben és itt öntési hiba volt. A lyuk kb. 80%-a el volt fedve egy hajszálvékony fém réteggel, látszott, hogy odafolyt a fém valahogy, amikor kiöntötték ezt a nagy fémdarabot. Ezt kellett kinyomni onnan, azóta a lyuk teljes átmérőjén áramolhat a víz. Igazából azt is mondták, hogy ez a HF amúgy új volt (nagyon tiszta is volt), valószínűleg nem volt még kocsiban (vagy volt, csak leselejtezték emiatt a hiba miatt, ki tudja...). De ez mindegy is, a lényeg, hogy minden rendben legyen. Miután meglett ez a hiba, a korábban berakott vízkeringtető szivattyú ki lett szedve.

Nagyon rendesek voltak, egyszer sem kellett fizetnem egy fillért sem. Ez egy olyan hiba, amire senki nem számít, sose láttak még ilyesmit ők sem...

Azóta alaposan teszteltem pályán, nagy sebességgel és most már tényleg tökéletes az autó :) semmi túlmelegedés 200-nál sem :)