zanzol - főkép
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2016-03-22

Mivel másfél éve van nálam ez a 159-es, ideje lenne megnézni sőt kicserélni a váltóolajat. Nincs szervizkönyvem, a franc tudja volt e utántöltve vagy cserélve.
A leengedett olaj nagyon szép aranyszín, átlátszó csillogó, de ha már megvettem a friss Tutelát, hát az megy a váltóba. És szilentek átnézése.
159.377Km

 
>> EgyébAlfa 159 Progression // 2016-02-26

Mivel a hbás kerékdőlés miatt a tavalyi 2 első nyárigumi kuka, így 2 új Hankook és a rég megvásárolt Autec felni kerül végre fel a 20db új kerékcsavarral. Olyan jól süt a nap, tavaszt érzek. Tehát nyárigumi :-)
157.900Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-12-07

Sajnos mindkét első gumi belső fele irreálisan elkopott. Irány a futóműállítás. Összetartás minimális állítást kíván, a dőléssel van gond, pirossal jelzi a gép. De az meg nem állítható, tehát valamelyik szilent közepe nem középen van. Majd csere lesz... Most csak a jobb külső féltengely gumiharang ami cserére került.
152.700Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-12-03

Szokás szerint nincs elkövető :-(
Az Ázsiacenterben meghúzták a bal első sárvédőt, lökhárítót....
A kép nem adja vissza a sérülést, rögzítő kampók letörve, szóval a lakatos szerint inkább cseréljük ki :-( Úgyhogy csere és fényezés.
Plusz a jobb első külső gumiharangot is csere. Mert valószínűleg megsértettem csapágycserekor :-(

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-11-06

Már jó ideje hallom, sikít a jobb első csapágy... de eddig húztam halasztottam a cserét. Most hétvégén lesz időm, szerintem ki tudom magam is cserélni. Hát volt kis gond... de pár óra alatt sikerült (az esti moziról viszont lekéstem miatta) Starline lett betéve, kíváncsi vagyok meddig bírja. Bízom benne hogy sokáig, vegyes vélemények vannak erről.
151.600Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-10-06

Már egy ideje csak gyújtásra téve is 2 tized a turbonyomás. Hmmmm? Nálam okosabbak szerint lehet a MAP szenzor hibája. A MES mérése igazolja is ezt, Alfás Marektól kérek egyet. És lőn, mintha kicserélték volna :-) Ki is fizetem.
De ha már piszmogok a kocsival, akkor ideje egy olaj és szűrőcserének. XADO 5W40
149.030Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-09-16

Bár könnyen indul a motor, de jön a tél.
A MES szerint nagyon különbözőek a résolaj mennyiségek.
Egye fene, a múltkor nem felújított 2 darabot is elviszem felújítani. Itt közelben a 16. kerületben. 15.000/db és tulképp újat kapok vissza, még a 2 db porvédő és az új bronz alátét is jár hozzá. Nem úgy mint Egerben 55.000-ért.
Visszaszerelem, a motor egyből mint egy svájci óra. A résolaj százalékok is egyformák lettek.
147.100Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-09-01

Na ilyen friss sem voltam még.
Szeptemberben megvenni a téligumit?
Tetszett a V mintás Vredestein, így ősszel jó áron is volt. Gumiteszt oldal szerint jó ez a típus. Majd felkerül ha szükséges

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-06-20

Katalógus szerint 150ezret bír a gyári vezérműszíj, na ezt nem várjuk meg. Csere.
Legyen Bosch, meg a görgők is. És ha már lúd, legyen kövér, 4 új féktárcsa, hozzá fékbetétek. Mind Textar. Szeged -Kovács autótól.
Az Unix most kivételesen csessze meg, megint egy számelírás, a 16V -hez való vízpumpát adtak, úgyhogy az nem lett kicserélve most.
141.000Km

 
>> SzervizAlfa 159 Progression // 2015-04-14

Munkahelyem a Mátrában, Alfa 2 nap állás után, amióta nálam van, most először nem indul be. 2-3 röffenés, leáll.
Laptop elő, multiecuscan, semmi hiba :-(
Telefon szerelőnek, mondom a jelenséget. javaslata kisnyomású cső meglazítás. Jön a nafta. Nagynyomású cső meglazít, pláne jön az anyag.
Amit tudtam, hogy gyanús volt már a 4 es henger, 5 feletti résolaj korrekciót mutatott amíg működött. Úgyhogy busszal haza pestre, kulcsot közben leadtam a szerelőnél. Amire visszajövök pár nap múlva, átvitette trélerrel magához a műhelybe a kocsimat és kezembe adja a 4 injektort. Irány Eger, Bosch szakszervíz. Ott 2-t hibátlannak látnak, egyet kicsit rossznak, egyet teljesen rossznak. Brutto 115.000Ft a felújítás. Bátor..... Ebbe az árba már nem fért bele 2-2db műa kupak. (nem ajánlott Bosch szervíz)
Viszem a 4db injektort a szerelőnek, akinek közben gipszben a keze. Izomszakadás. Így a fia szereli vissza őket. A motor nem indul.
Elő a laptop, blogok olvasása. Gyanú a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzójára terelődik. Ezt már én szerelem ki, majd vissza féktisztítós mosás után. Ő volt a hunyó, a motor 2 hét után először újra jár. 140ezerért?? naná. Igaz ebben az olajcsere is benne van.
137.000Km