Mutasd

>> Szerviz2012-11-18

Olyan sikeresek voltunk szombaton (156 hátsó toronyszilent csere, 155 JH fék javítás), hogy vasárnapra már gondolkodnom kellett azon, hogy mivel üssem el az időt.. :)
Az ablaktörlő gyakran darabosan mozgott és már olvastam több helyen, hogy ezt az okozza általában, hogy a motor csúszóérintkezői elzsírosodnak. Hát, gondoltam nekiállok..
Nem volt nagy ördőngősség kiszedni, még manual sem kellett hozzá.. :P
- ablaktörlő karok le (13as)
- a por- és víz ellen védő műanyag burkolat le (torx)
- a motort és a rudazatot tartó konzol 4db csavarját kiszedni (10es)

Így most már ki tudjuk emelni az egész cuccot annyira, amennyire a kábel engedi. A motor csatiját viszont nem lehet lehúzni anélkül, hogy a motoron lévő műanyag burkolatot leszednénk, ez utóbbit, pedig csak akkor lehet leszedni, ha a rudazatot leszedjük a motorról.
Arra érdemes figyelni, hogy a rudak végénél lévő műanyag perselyeket ne törjük el jobban, mint amennyire már valószínűleg el vannak törve. Ezek a babafejekre vannak ráppattintva gyárilag, de úgy, hogy roncsolás nélkül nem lehet leszedni őket, viszont az idő és mozgás miatt nálam kettő már el volt törve. Ez önmagában még nem gond, csak annyit jelent, hogy a műa persely felső részét (így törötten gyakorlatilag egy kupak) le lehet pattintani a babafejről, de vissza is lehet tenni úgy, hogy a rudazat működik rendesen, csak kicsit kottyanósabb. A gond akkor van, ha az ember fia pl. a visszaszereléskor szükséges pontos motorpozicínálás által kiváltott feszültség hevében kicsit határozottabban helyezi le a rudazatot oda, ahova éppen szeretné lehelyezni és ennek következtében ez a kupak eltörik, mégpedig úgy, hogy ugyan vissza lehet tenni a helyére még, de mikor mozog a rudazat lepattatnik a helyéről és szétugrik a rudazat. ;). Ilyenkor szerencse, ha az ember apjának van otthon műanyag hengere, amiből lehet esztergálni ilyen perselyt (utolsó kép) :)

- rudazatot úgy kell fordítani, hogy a motor tengelyén lévő anyát leszedhessük (13)
- a motort a konzolhoz rögzítő 3db csavart kitekerjük (10es), így a konzol a rudazattal leszedhető a motorról
- a motor műanyag burkolatát vegyük le
- csatlakozót húzzuk le a motorról, így már kis is lehet venni a motort.

A motoron lévő fehér műanyag burkolatokat könnyen le lehet venni és már hozzá is férünk a problémás részhez.
Az a gond, hogy a csúszkák egy légtérben vannak a tengelyvéggel, az pedig zsírozva van, és ez a zsír az évek során átszivárog-folyik a csúszkákra. Szóval ez a rész kell megtisztítani és lehet visszatenni az egészet.

Nekem egyben, összeszerelt állapotban (motor + rudazat) nem sikerült visszatennem az cuccot, mert nem tudtam úgy fordítani a szerkezetet, hogy a motor beférjen a helyére (ekkor tört el a műa persely:) ), a motor műanyag burkolata miatt.
Szóval javaslom, hogy először a motort tegyük be kb. a helyére (csati rádugva, műa burkolat rajta) és úgy betenni a rudazatot. Ez sem egyszerű, mert pozicíonálni kell a motort a műa burkolattal együtt ill. tartani kell a rudazatot. :)