Mutasd

>> Tuning és extra2010-10-11

Azt gondolom elkészült az autó………..

Sikerült pontot tenni az interior átalakítására végére, és ezzel véget ért a kocsi tervezett módosítása. Hosszú folyamat volt, a teljes átalakítás több mint négy évig tartott. (lásd az autó leírásában) Most már úgy néz ki, olyan teljesítményű és tudású amilyen Alfát mindig is szerettem volna birtokolni.
Most pedig nézzük a belső átalakításának történetét: a gyári, fa, plüss kombináció lehet, hogy a maga idejében menő volt (1998) de nekem sosem nyerte el a tetszésemet. Mindig jobban tetszett a sportos belső, mint az elegáns, a szemem előtt carbon és alcantara lebegett mindig ahogy az a „menő” drága sportkocsikban jellemző.
Elsőként a gyári ülések helyére kellett keresni valamit, sosem kedveltem igazán a süppedős, puha plüssüléseket, magasan is ültem, az ergonómiája is rossz (szerintem :-D). Több kagylóülést is kipróbáltam, szóba került MOMO, Recaro, Cobra…..de egyik sem nyerte el igazán a tetszésemet, túl sok kompromisszummal járt volna a mindennapi közlekedésben.
Míg egyszer ki nem próbálhattam egy 2005-ös 156 TI Recaro bőr üléseit, melyek ergonómiailag kifogástalanok voltak számomra, csak hát az a fránya bőr (nem tudom mondtam-e, de a bőrt sem szeretem). Közben kiderítettem, hogy ezen TI ülések szövet változata volt a 156 SP2 csomagban……megkezdődött a kutatás, kb ¾ év múlva találtam egy hirdetést, hogy valaki ilyen üléssel szerelt 156-ost bont. Azonnal lecsaptam az ülésekre, el is hozam azokat, de sajnos a kárpit már nagyon beteg volt (10 év nem múlik el nyomtalanul).
Ekkor hozott össze a jó sors Bara Laci kárpitossal aki nem csak szakmailag, de emberileg is nagyszerű. Laci ekkor ép a Zsigulimó kárpitját készítette. Beszélgettünk tervezgettünk, majd megállapodtunk :-)) ennek végeredmény a képeken látható belső tér. 1 év munkájának és nem kevés ráfordításának eredménye.

Véleményem szerint ez lett az egyik legigényesebb 156-os belső. Íme: