Mutasd

>> Esemény2011-06-16

Az előző írásban tett ígéretemhez hűen megpróbálom röviden összefoglalni a Wéber Gábor által tartott pálya-képzés tematikáját. Ne várjatok teljes részletességű anyagot, arra sem időm, sem felhatalmazásom sincs. Tekintsétek inkább egyfajta ízelítőnek, kóstolónak. Azt szeretném ezzel az anyaggal érzékeltetni, hogy a jó képességek és gyakorlás mellett milyen fontos a tudatos, olykor tudományos megközelítés a pályaversenyzésben ép úgy mint a többi szakágban.

Az összeállítást témakörök szerint raktam össze, de a tréning is nagyjából így épült fel, persze voltak olyan dolgok, amikre Gábor inkább a gyakorlás közben tért ki, vagy magyarázott el.
Mégis jobbnak látom ezt a megközelítést, mint az időrendit :-)

I. Gyakorlati ismeretek:

1. Vezetéstechnikai ismeretek
a. Ülés, kormány pedál távolság beállítás
b. Sebességváltás, gázadás, fékezés
c. Kanyarodás
i. Fékezéskor
ii. Gyorsításkor
iii. Íven-tartás
d. Tájékozódás a pályán (vizuális viszonyítási pontok megtalálása féktávnál, kigyorsításnál, ívnél stb.)

2. Autó beállítási tanácsok
a. Gumi típusok, megfelelő keréknyomás beállítása pályára
b. Futómű beállítás, fék erő eloszlás beállítás. Beállítások ellenőrzése (persze amelyik autóban erre van lehetőség)
c. Autó bemelegítés, hűtés

II. Pályaszerkesztési ismeretek (ideális kör)

1. Kanyarív
a. Ideális ív szerkesztése (egyszerű kanyarban a padlógázas ívtől a teljes visszafordítóig)
b. Ideális ív szerkesztése változó ívű kanyarban
d. Ideális ív szerkesztése kanyarkombinációban
2. Kigyorsítási pont
3. Fékezési pont
4. Teljes kanyar, kanyarkombináció ívének szerkesztése (összerakva a fékezési pontot, ívet, gyorsítási pontot)
5. Teljes kör szerkesztése adott pályán

6. Friction circle elmélete (tapadási kör)

Ezeket a témaköröket beszéltük át példákon keresztül, mind elméletben, mind a gyakorlatban.

Természetesen a gyakorlást és a jó reflexeket nem helyettesíti az elméleti tudás, de segít gyorsabban elsajátítani az adott pályát, hogy ezt követően a gyakorlásra és az autó lehető legoptimálisabb beállítására lehessen koncentrálni a „versenyen”.

Remélem felkeltette az érdeklődéseteket rövid kis összefoglalóm és minél többen csatlakoztok az Alfa Amore pályautózással foglakozó kis csapatához!

Kérdés esetén keressetek bátran :-DDDD