Tagok >> ingegnere >> Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 >> Blog
- Típus:Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1983
- Színe:szürke
Szintén ez év tavaszán történt,hogy elegem lett az Zorro Alfettából.:-(
Egy emberrel, akivel akkoriban jóban voltam, olyan megállapodást kötöttem, hogy odaadom az Alfettát egy CSC mintájra elkészített hangolt leömlőért. Ennek a piaci ára 1.000 EUR fölött van, így kb partiképesnek ítéltem meg az Alfettával. Emberünknek pedig volt kapacítása a leömlő legyártására.
A talpakat magam leméreteztem, megrajzoltam, ő kivágatta lézerrel. Ez remekül is sikerült. Azonban a beígért "patentívekből hegesztett", "felpolírozott" csoda sajnos elmaradt.:-(
Öszessgében nem lett rossz a cucc, miután haramdjára is vissza kellett vinnem.
-Először az volt a baj, hogy a kért flexiátmérő helyett a "későbbi bővítés lehetősége érdekében" egy jóval nagyobbat kaptam. Az autóval nem tudtak kiállni a műhelyből! Az eredetileg 84 mm-es hasmagasság úgy lecsökkent, hogy a tenyeremet nem tudtam bedugni a flexi és az aszfalt közé! Mivel kellett aznap az autó elvittem, de végig szikáztam a Bp-Gödöllő viszonylatot. Csere 55-ös hoszúra.
-Másodszor a "mesterek" a flexi után (!) rögzítve a csöveket a lendkerék harangházához elérték azt, hogy a motor a kipuffogó végéig egy merev rendszerként viselkedjen, és minden gyorsításkor vagy fékezéskor valahogy beleverjen a középdob a hardyba.:-( Orvosolva.
- Harmadszor már csak azt kelett kijavíttatnom, hogy ugyan a jobb leömlő ne verjen már bele a karosszéria doblemezébe...
Nem mondanám, hogy elégedeten vagyok, de sajnos a várakozáson alul teljesített a rendszer. A flexi szűkítés után kicsit béna hangja is lett, pedig előtte nagyon komolyan muzsikált! Tejesítményben nem számszerűsíthetően, de van különbség, és a pozitív irányban. Így végülis az Alfetta átadódott, Ali azóta hülyéz emiatt :-), de sebaj, van egy CSC mintájára gyártott rendszerem. Akárhogy is vesszük, ez minimum 200-ba belekerült.:-/
Az így előállt rendszer CSC 6-os leömlő, Cisam gyári középdob, ANSA vég.
A középdob azért gyári, mert csak az ovalizálja el a csövet a De-Dion kereszttartó alatt. A többi mind állandó keresztmetszetű, és azzal lehetetlen lenne közlekedni!