Tagok >> liusz >> 1750 GT Veloce Mk1 >> Blog
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
Úgy adódott, hogy egyedül mentem Füredre. Régóta téma volt, hogy a Bakonyban szétnézzek út ügyileg.
Veszprém-Győr kiváló. Elnéztem Csesznekig, kicsit kanyarogni. Odaúton Skoda Octavia egyoldali iker kipufogóvéggel, és valószínűleg dízel motorral, - mert füstölgetett -, kétszer is kísérletet tett, hogy meglépjen elölem. Nem hagyhattam annyiban, én is kíváncsi voltam ebből vajon mi sül ki. Rátót felett a vasúti átjáró után emelkedőnek, majd Eplény vége tábla után egy meredekebb emelkedőnek harmadikban indult a meccs 70 körülről, padló, majd hajszálnyival jobban ment az öreg Alfa, szűken vettük a kanyarokat, mikor már a negyediket szúrtam láthatóan jobban ment. Megkoccolhattam volna a lökhárítóját…Behúztam a 2-0-át. A lóerő tömeg arány azért még nem olyan rossz, sőt…, így emelkedőnek lehet még néha vagánykodni. Úgyhogy az ilyen „kaliberű” kihívók szoktak csodálkozni, gondolom. Vagy elkönyvelik, hogy valami szénné tuningolt öreg krómlökhárítós autóval futottak össze. Persze nekem még egy nyamvadt elektronikus gyújtás sincs benne, nemhogy spéci vezérműtengely, ültetés, sportfutómű stb. Ez a 1750GTV még mindig így megy. Elégedett voltam.
Gyerekkoromban pár bicikli-túrát megcsináltam a Zirc-Bakonybél úton, nagyon tetszett az az út, így beiktattam ezt a kis kitérőt is.
Csalódás volt. Szarvaskútig tökéletes, utána vacak, Pénzesgyőrig sem jutottam el, visszafordultam. Gondoltam Hárskút felé lemehetek Fürednek, de ez is rémisztően nézett ki. Veszprémet az északi körgyűrűn kerültem ki majd lefordultam a tapolcai útra. Megint mentem egyet a Tótvázsony-Balatonfüred szakaszon, az tényleg nagyon-nagyon jó ezzel az autóval is.(egy hónapja fedeztem fel egyik reggel, a 159-cel járkáltam arra)
Kmét-Dunaföldvár-Enying-Litér-Zirc-Bakonyszentlászló-Zirc-Pénzesgyőr-Zirc-Veszprém-Tótvázsony-Balatonfüred-Enying-Dunaföldvár-Kmét. 465km
A karburátorral van valami, mert kormol a gép kövér gáznál és csendes autózás után a gázfröccs köhögős, másodjára harap. Sok a tüzelőanyag…Karburátor ultrahangos tisztítás és felújítás már esedékes (52év után)