Tagok >> liusz >> 1750 GT Veloce Mk1 >> Blog
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
Már régen felfigyelem arra, hogy a vezető oldalon sokkal több a hely oldalirányban. Legutóbb mikor kiszereltem a középkonzolt méricskéltem is. Tovább vizsgáltam a dolgot és a fenéklemez méretezésből kiderült, hogy 24mm-rel jobbra tolták a kardánalagutat a 105-ös Alfákban. Ez nem jó hír a jobbkormányos kivitel tulajdonosainak, de nekünk 48 mm-rel több a lábtér, több a hely az ajtónál. És persze a tömegközéppont is kedvezőbb helyre kerül az egyszemélyes autózás során. Most, hogy az aknában megnéztem a hajtásláncot, látszik, hogy a főtengely 24-30mm-rel van jobbra az autó közepétől. Szemből nézve a motor döntött, a hengerfej már balra húz 5mm-t. Az olajteknő teljesen szimmetrikus, az olajleeresztő csavar középen van. A váltóharangon látszik a jelentős jobbra húzás a bölcsőhöz képest. Ehhez jön még a sebességváltó előtéttengelyének további jobbra húzása még 25-30mm-rel. A kardántengely a főtengely vonalában indul és felülnézetben törés nélkül éri el a hátsó hidat.
Ezt az autót elsősorban a balkormányos piacra tervezték, nem vitás.