Mutasd

>> Szerviz2013-03-21

Füttyögés oka a fórumos cartársak segítségével nagyon jól lett távdiagnosztizálva. Kaptam képet, hogy hol keressek tőcsavar fejet és este egy fejlámpával ránéztem és láttam, amit egyébként magamtól észre nem vettem volna, hogy ott ahol kéne, ott nincs tőcsavar anya, meg úgy tőcsavar sem. Szóval típushiba jött elő és a leömlő blokk közötti résen főleg hidegen gázadásra fütyült az autó. Elsőre turbóra gondoltam, mert turbónyomással egyenes arányosságban fütyül, ami ugye nem véletlen, mert a turbó a leömlőn van...

Node, autó megint le vidékre szerelőmhöz... Szétkapta autót, 2 csavar volt már beletörve és egy harmadik kiszedés közben tört bele, sebaj, kiszedték ügyesen, blokkon meneteket kicsit megújították majd mentek be az új tőcsavarok. Tőcsavarokból nem a gyári ment bele, hanem egy univerzális, méretében, anyagában megfelelő töredék árért.

Költség munkadíjastul, anyagostul: 31.000 HUF
Emellé volt klíma leengedés feltöltés: 5.000 HUF
Ha már ott volt klímatisztítás: 8.000 HUF

Ééés most jött a meglepetés (megmondom nem hiányzott!)
Már szerelő szétszerelésnél szólt előre, hogy olajhűtőn kis olajgyöngyözést lát... Természetesen elég volt neki egy szétszedés, összerakás, hogy ne csak gyöngyözzön, hanem folyjon rendesen (ne menjünk bele, hogy más történt-e közben, nem tudom...) Szerelőm próbálta orvosolni, de szólt, hogy nem megy, ereszt. Eközben már pár szét-össze-szét-össze szerelés történt és belelocsoltak autóba kb 1 liter egyéb olajat...

Én közben, mint az idióta Magyarország kb összes bontóját végighívtam olajhűtő ügyben, mert a gyári listaára 117.000 HUF, Erhard ára 93.000 HUF, amit tudtam, hogy nincs az az isten, hogy kifizessek, túlzás! Olajhűtő csak az olaszautóbontóban volt 30.000 HUF, ami szintén nem kevés, de azért...

A megoldás végül egy bonyhádi hűtőszerelő lett. Nagyon profi, maga épít komplett egyedi hűtőket és szerel. Ő azt javasolta, hogy az eredetit javítsuk, mert az tökéletes lesz és olcsóbb, mintha csinál újat (bár új készítése is tutti olcsóbb lett volna, mint gyári új ára). Profin megcsinálta a hűtőn a lyukat, majd tesztelte 9 bar-on és kész. Beszereltük, tökéletes.

Természetesen olajmahinálás miatt olaj, olajszűrő cserélve lett, így előrehoztuk a kb nyáron esedékes olajcserét. Km óra szerint: 109.400 km

Olajhűtő javítás költség: 18.000 HUF
Olajszűrő, MANN: 4.100 HUF
Szerelési költség: 0 HUF

Ez lett a vége, most egy ideig remélem minden jó már, tényleg!

Megjegyzés: lökhárítóm baloldalon egy fél centivel előrefele van csúszva, ezt még meg kellene igazítanom, de nem tudom nekiálljak-e majd egyedül vagy hogyan...