Mutasd

>> Szerviz2015-07-25

Az autóm alacsony fordulaton elég erőtlennek tűnt. Sokszor rángatott is, de a
gyertyakábelek és trafószárak cseréje után sokkal jobb lett. Azonban nem tökéletes.
Mivel szinte már mindent átnéztünk, hibakód meg nincs, így elkezdtünk Apukámmal
gondolkodni azon, hogy mi lehet még ? Rá is találtunk a változó légbeszívó rendszerre,
vagy angolul Variable Intake Systemre. Pár hete kompjúterrel próbálgattuk kivezérelni, és érzésre elég "vérszegényen" mozgott.
Akkor eldöntöttük, hogy szét fogjuk szedni. Meg is néztük az összes szakirodalmat ami fellelhető, én több angol fórumot is végigolvastam az ügyben. Bizony, ha ez nem jó, akkor az könnyen okozhat gyengeséget, rángatást.
Ma szétszedtük. Vért izzadtunk a két hátsó gumibak csavarral, de szétszedtük.
Alig két óra szenvedéssel a szívósor a kezünkben volt...

Az van, hogy be volt állva kivezérelt állapotban, mint a szeg. Ez azért kellemetlen,
mert állítólag (angol fórumon olvastam) valahol 3000 körül kell bekapcsolnia, és valahol 4800 körül ismét ki.
Ez azt jelenti, hogy pont alacsony fordulaton nem stimmel a "klapni" állása, ami miatt az egész változó szívócsonk vezérlés rezonancián alapuló elve semmit sem ér, sőt ront a helyzeten...
Maga a "klapni" egyébként kb. egy negyed körpalástnyi felületen fekszik fel a szívócsonk házra, ennek a negyedkörnek középpontjában fordul el.
Ez is volt a gond. Az elmúlt 15 év olajpárája és a beszívott "kosz" szépen beült alá és beragadt a klapni az elosztóházba. Mivel szétszedni nem tanácsos, így alternatív megoldást kerestünk. Először az alaphelyzet spirálrugója lett letakarítva szépen féktisztítóval, majd belelocsoltunk párszor fél lityi benzint az elosztóházba.
Jól kiöblögettük és utána szépen egy vákuumkompresszorral és 12V-tal leellenőriztük a rendszert asztalon. Álomszépen kapcsol. Könnyedén, ahogy kell. Gyorsan össze is raktuk.
Az autó alapjárata gyönyörűen kisimult. Még várnom kell arra, hogy a komputer teljesen rátanuljon, de már most szebben, egyenletesebben húz és klímával sincs "remegés".
Ismét egy kis sikerélmény :).