Mutasd

>> Szerviz2014-04-29

Mivel már idegesített, hogy menet közben a vízhőfok nem ment 70 °C fölé, csak ha álló helyben járattam a motort, beújítottam egy Vernet termosztátot (17 e körül, a maradék a lötty volt). A fent lévőről le is kaptunk minden csövet, és vízhőfok jeladó csatlakozót. Folyadékot persze leengedtük mindet. Hogy ne menjen minden könnyen, jött is a komplikáció. A termosztát egyik csavarján elforgott az ottlévő 4 szerszám közül mindegyik. Akkor irány Obi, másik fej a krovára, aztán le is jött a csavar. Persze új csavart is vettem, illetve tízet mert 1 darabot nem kaptam. Termosztát le is jött, az újat csak ekkor vettem ki a csomagolásból.
Ekkor jött a hoppá. Alul egy cső jön ki, a régiből pedig egy "T" alakú elosztó két irányba. Akkor régi termosztátból "T" kitekerés, majd csere. 10 perc alatt le is lazítottuk azt a műanyag dolgot, kitekertük, de az újból nem jött ki a cső. Addig feszegettük, míg eltörtük. Ekkor satuba fogtuk a bent maradt műanyag részt és úgy próbáltuk kihajtani. Tőből letörtük... Eleinte jót röhögtem, ekkor már sírni tudtam volna. Próbáltuk a menetben bent maradt műanyagot laposfejű csavarhúzóval és kalapáccsal kitördelni, megolvasztani és kifolyatni/úgy kitördelni, de semmi. Kezdett ránk sötétedni. Kezdtem rájönni, hogy azzal a tudattal kell elaludnom, hogy az alfám üzemképtelen :(
Kocsi kint maradt havernál, holnap behozza nekem összerakva a régi termosztáttal, vízzel feltöltve, légtelenítve, aztán az új termosztátból valahogy ki kell operálnom a beletört műanyagot, ötletem sincs hogy hogyan, és akkor azt a "T" alakú elosztót be tudom tekerni és ki tudom már cserélni. Valakinek ötlet a műtétre? Segítsetek!!! :(