Mutasd

>> Esemény2015-10-25

A 3 napos Soproni/Ausztriai kiruccanásukra a mi Alfánkkal mentünk 4-en. Teljesen jó volt minden egy darabig. Aztán indultunk volna fel Schneebergben az egyik csúcsra autóúton, de a parkolóból kifele menet- amely meredek részen volt- 3x lefulladtam az autóval. Ezt annak tudtam be, hogy nem régóta van jogsim, biztos bénázok. Visszatolattam és mikor tiszta volt az út lendületből jöttem ki balra a meredek útra. Na itt már éreztem, hogy gond van. Egyesben 2000-ig pörgött fel az autó és iszonyat lomha volt. Ránéztem a turbonyomás mérőre és a mutató meg sem mozdult, alapállapotban volt. Visszatolattam a parkolóba és jöttek a telefonálgatások. Végignéztem a gumicsöveket a turbon, de rendben voltak. Végül jobb ötlet híján visszaindultunk Sopronba a szállásra. Elég nagy szenvedés volt sima szívó dízelesként hazavergődni. Némely emelkedőn éppen hogy átment az autó. Forgalmi akadály voltunk. A szálláson laptoppal és Multicuscannel ránéztünk, de semmi hibakód volt. Másnap hétfőn szerettünk volna hazaindulni Pestre, de előtte kerestünk helyben szervizet, hogy nézzenek rá. Nem akartunk nagyobb kárt tenni a kocsiban a 200 km-es hazaúttal. Egyikben sem fogadtak sajnos, viszont egy ex-Alfa tulajos szervizes egy "mindenhezértünk" szervizben ránézett. Nem tudta mi a baj, de szerinte haza tudunk vele jutni. Közben a 159-es topicban kaptam egy győrszentiváni Amores szervizes elérhetőségét Lali75 személyében. (Gpek ajánlotta, köszönöm neki.) Ő fogadott minket, csak jussunk el addig. Sopron után a második faluból kifele jövet hirtelen ugrott az autó és a mutató is megmozdult. Visszatért a turbo! Nagyon örültünk, gyakorlatilag Lali75 felé "hibátlan" autóval haladtunk. Megbeszéltem vele, hogy ettől függetlenül elmegyünk hozzá és nézzen rá a Párducra.
2 féle Légtömegmérő hibakódot olvasott ki, de semmi egyéb hiba nem volt. A DPF 104%-on volt, egy kényszerített regent csinált, ami 99%-ra vitte le a eltömődöttségét. Elég hamar abbahagyta a program, ez kicsit fura volt. Magára a turbóra nyomásmérővel nézett rá, de tartotta a nyomást. Abban maradtunk, hogy a DPF miatt kicsit nyomjuk meg neki autópályán. Nem sokkal később a pályán megjelent a rettegett sárga motorjel "Have engine checked" felirattal. Mi egyből a DPF-re fogtuk. Amúgy sokkal erősebb volt így is az autó, mint turbo nélkül. Hazaértünk épségben, Tozohoz este még elugrottunk egy kényszerített regenre. Rádugtuk az ELM-et és kiderült, hogy nem a DPF a ludas, azt pont Pesten regenerált 87%-ra. Ez a hibakód volt eltárolva a rendszerben:
P0237 - Turbo pressure.
Elvileg 3000 mBar-os Boost pressure-nél nyomásnál dobta be ezt a hibát. Egy kigyorsításnál történhetett. Így utólag azt is megfigyeltünk, hogy az eset óta fütyül a turbo, pedig Ausztria előtt hangtalan volt. Lehet a turbo geometria ragadt be a dzsuvától?
Na ebből szerviz lesz.