Tagok >> Public Enemy >> 156 2.4 20V JTD M-JET >> Blog
- Típus:156 2.4 20V JTD M-JET
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Blue
2018.12.17-én sor került "Tuningman" cartársnál egy szervízre, amire kb. 6 héttel ezelőtt kaptam időpontot. Eredetileg a stabilizátor rúd cseréjét és az EGR-szelep falazását terveztük. Ezekre a műveletekre nem került sor, egyrészt, mert a ropogás megszünt a balos féltengely cseréje óta, másrészt pedig egy idő óta hibákat dobált a gép, túltöltött a turbó. Erre koncentráltunk. Megjártuk így Ausztriát, 140-150-es tempóval 6,3-as fogyasztással, mégsem élveztem. :-) Turbófelújításra nem szerettem volna költeni, úgyhogy reménykedtem... Nos, kiderült, hogy a szolenoid szelep volt eldugulva, a kifújást követően a hazaúton már szuperül tette a dolgát a gépezet és egyszer sem tiltott le. Természetesen a hibát töröltük. Olajat cseréltünk, a nálam egy idő óta favorizált Motul 5W-40 észteres "versenyolaj" került a motorba. Km: 276.455. Az olajszűrő cseréje megért volna pár képet, sajnos az autóban maradt a telefonom. Innen üzenem annak, aki ilyen helyre tervezte az olajszűrőt, hogy nem normális! :-) Ez még a GTA-nál is jobban hozzáférhető helyen van.... pedig oda is nőgyógyász kezek és nagy adag szerencse kell a roncsolásmentes cseréhez! :-))
Megnéztük a kipufogócsonkban lévő "kübli" állapotát, hamár szét kellett bontani, hogy hozzáférjünk a szűröhöz, szép szürke színe van, dugulásnak nincs jele. Az alsó turbócsőbe is belenéztünk, teljesen száraz, folyásnak semmi jele és lerakodásokat sem találtunk. Lehet, hogy megúsztam a turbó felújítással járó nyűgöket, legalább is egyenlőre! :-)) Mostmár remélem, hogy egy ideig csak hajtani kell a gépet, mert legszívesebben ki sem szállnék belőle, annyira szeretem! :-))))))