Tagok >> PeterTa >> 4C Spider Italia >> Blog
- Típus:4C Spider Italia
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2019
- Színe:Mizano kék
Ahogy érzem
Csodálatos gép, a hibáival együtt. A 4C van a legközelebb egy pálya-versenyautóhoz az utcai járművek közül legalábbis az én tapasztalataim szerint.
Nagyon közvetlen, nagyszerű érzés vezetni.
Több, mint 60 ezer km-t tettem eddig bele, minden métert nagyon élveztem akár közúton akár pályán autóztam.
Nyilván a használat karbantartást is igényel és hát volt, amin lehetett fejleszteni.
Technikai fejlesztések
Az enyém egy kései modell, ennek a futóműve valahogy másképp van beállítva, mint a korábbi modelleké, én nagyon szeretem. A fék el tudott melegedni, kapott fékhűtést, elég szépen megoldották, illetve kicsit komolyabb tárcsákat és betéteket tettünk fel előre. Gyári állapotában nincsen benne sperrdiffi, ezt azért nagyon érezni, igen hamar alulkormányzottá tud válni. Ezt pótlandó kapott egy TORSEN LSD-t, azonnal érezhető volt a különbség. Sem olaj- sem váltóolaj hűtés nincs a gyári változatban, tekintettel a terhelésre, amit tőlem kap, ezek is kerültek bele. A gyári intercoolernek vannak műanyag részei, komolyabb igénybevételnél, hajlamosak megolvadni, ezért kapott egy új, komolyabb intercoolert is. Az egyik legnagyobb "fűtőtest" maga a kipufogórendszer, a versenyautókon alkalmazott szigetelést kapta meg, a motortér így nem tud annyira átmelegedni. Mivel én egy picit halványnak éreztem az erejét, megkapta a Squadra Sportiva (NOVITEC) mappingjét, így egy kicsit fürgébb lett😉.
Terheléses próbának vetettük alá: oválpályán egy tank benzint megállás nélkül nyélgázon használtunk el (a pálya szabályai szerint maximum 250 km/h GPS szerinti sebesség megengedett, úgyhogy eszerint), semmi sem melegedett túl, minden tökéletesen működik.
A váltókapcsoló néha kettőt vált felfelé (ez egyébként típushiba), versenypályán vagy erőteljesebb szerpentines autózáskor igen irritáló módon. Mindemellett a fülek is kicsik, ha meg megnagyobbítom őket, akkor túl közel kerülnek a kormányhoz, így aztán nekiláttunk a megoldást kifejleszteni: precíz kapcsolók, megfelelő méretű, a kormánytól optimális távolságra lévő fülekkel. Remélem, egy-két hónap és kész lesz.🤞
Vettem hozzá négy másik gyári felnit semi-slick gumikkal, most már fel van készítve arra, hogy végiglátogassam a környék versenypályáit😁.
Esztétikai változtatások
Az autó gyönyörű úgy, ahogy kijön a gyárból, így aztán csak apróságokat változtattam: a bukókeret matt műanyaga kapott karbonszálas burkolatot, a sebesség-előválasztó panel és a műszerfal (ez utóbbi matt). Spacerek nálam is kerültek a felnik mögé, így még jobb kiállású a gép.
Karbantartás
60 ezer km az 60 ezer km...a katalizátor feladta a harcot úgy 55 ezer km után, a váltó hidraulikus egység szenzora is meghalt 60 ezernél (ebben az a baj, hogy nem lehet szenzort venni, csak a teljes egységet), illetve a turbót is kicseréltük preventív jelleggel (mikor kivettük, látszott, hogy már nem sok volt neki hátra...).
Azt gondolom, a fentiek teljesen normálisak egy ilyen teljesítményű és rendesen kihasznált autó esetében.
Egy pár képet feltettem a változtatásokról.