Mutasd

>> Szerviz2014-12-19

Eljött a napja, hogy az eddig majdnem halláskárosodást okozó hátsó kerékcsapágyak kukába kerüljenek. Tegnap még kiautóztam belőlük 200 km-t, szerintem az utolsók voltak lassan. Még 100 és szétesnek. Bárditól vettem egy pár FAG csapágyat, nagyon ajánlották.
A csere: Nekiültem reggel. Ami kellett: emelő (a krokodil megkönnyítette a dolgom), bak (fő a biztonság), 32-es krova, 15-ös villáskulcs, kalapács, 13-as csillagkulcs, 16-os csillagkulcs, vagy krova és egy cső, amit rá tudunk húzni a hajtószárra az erőkar növelése érdekében, de egyszerűbb ha légkulcsunk van. Ja, és menetrögzítő sem árt. Kocsi megemel, bak alátesz, kerék le. Érdemes szemrevételezni a fékcsöveket, féknyerget, csak a biztonság kedvéért. A kézifék legyen kiengedve a féknyereg leszereléséhez. Első lépésben szereljük le a nyerget a keretről. Ehhez kell a 13-as és a 15-ös kulcs. Balmenetes, figyeljünk erre. A lazításnál legyünk óvatosak, érzéssel kezdjük, nehogy kihúzzuk a menetet, vagy eltörjük a csavart. A féknyerek komoly környezeti terhelést kap sár, víz, sólé formájában, ezek a csavarok könnyen berohadnak. Érdemes csavarlazítóval megkínálni. Ha leszedtük, kössük fel valahova, hogy ne a fékcsövön lógjon. Szedjük ki a betéteket, majd lazítsuk meg a keret 2 16-os fejű csavarját. Ha lejött a keret, szépen pakoljunk mindent tiszta helyre, nehezebb folyamat következik, a féktárcsa ugyanis ha nem újabb, akkor rá van rohadva a kerékagyra. Csavarlazító, kalapács. Ne a tárcsa szélét üssük, hanem a közepét az agynál. Néha óvatosan érdemes lapos csavarhúzóval a tárcsa és az agy közé bekocogtatni. Lejött a tárcsa, most jön a neheze: szedjük ki a porvédő kupakot, majd a 32-es krovával és a vascsővel próbáljuk meglazítani az anyát. Figyeljünk, hogy merre lazítjuk! Nem valószínű, hogy fog menni, erre a módszerem a következő volt: csavarlazító, kis gázégővel melegítés, majd kalapáccsal ütögettem a szárat a lazítás irányába. Ennek különböző kombinációival folytassuk, amég meg nem indul az anya. Ha tudunk, rá is állhatunk a csőre. Ha lejött az anya, húzzuk le a csapágat, majd a kis tárcsát az anya és a csapágy között törölgessük meg. A visszaszerelés a leírt műveletsor megfordítva. A tengelyanyának nem kell csavarrögzítő, érezni is fogjuk, hogy nehezebben csavarodik fel. Ez általában vagy műanyagbetétes, vagy roppantott anya. A fék csavarjait érzéssel húzzuk meg, adjunk nekik menetrögzítőt. A tárcsát féktisztítóval érdemes áttörölni az olajos szennyedőzések miatt. Asszem mindent leírtam. Ja, az új csapágyat ne melengessük, ne üssük, ha csak nem akarjuk a cserét a közeljövőben megismételni. Emlékeztetőül: km állás 270200, az olajcsere hétfőn lesz.