Mutasd

>> Szerviz2012-12-15

Érdemes néha a FES actuator test-jével kipróbálni a venti első fokozatát. Egy JTD-nél - ha nem sokat klímázol - el lehet úgy járni, hogy nem tűnik fel a venti "hiánya".

Ha nem megy: Első körben a biztosítékot kéne megnézni. Egy-egy maxifuse tartozik a két fokozathoz. Ezek a 156-nál az akkumulátoron lévő biztosítékdobozban találhatóak. Nálam sem ment a venti első fokozata, ez attól volt, hogy a motor kissé leégett. Ez vitte magával a biztosítékot. (Elvégre egy biztosíték csak úgy önmagától nem romlik el...) A motort pl. a Fer-vill-nél lehet felújíttatni.

Okozhatja még az első fokozat előtétellenállása is. Ez a 156-nál típushiba. Maga a "csöves" kerámiaellenállás a 156-nál a venti tartókonzoljába van csavarozva. Nem is biztos, hogy az ellenállás szakadt, lehet, hogy csak a csatlakozója korrodált. (Szintén rendszeres hiba a 156-nál, mert a csatlakozó nem vízmentes.)

Ezek után multiméterrel érdemes nézni (aktivált állapotban) a bizt. két oldalán a feszültséget (a negatívhoz képest). Ha nem mérhető 12V (- mikor éppen kapcsol a FES -), akkor tovább kéne menni a bizt. előtti reléhez és azt szemügyre venni. (Relé kiszed és a tekercs két csatlakozópontja között mérni a feszültséget.)