Mutasd

>> Szerviz2014-06-24

Ennek is eljött az ideje...

A tárcsák az autó megvételkor szinte újak voltak, azóta belekerült kb. 130-140ekm. A pályás használat miatt nem nagyon voltak igénybe véve.

Most Jurid tárcsák kerülnek be (562275JC). Fontos lemérni vásárlás előtt az átmérőt, mert létezik 251 és 276mm-es még az 1.9 esetén is. Nekem szerencsére a 276-os van benne. (Ezek ugyan egzotikusabbak, de kicsit nagyobb a hőkapacitásuk. A felületet azért nem írom, mert a betétek nem feltétlenül használják ki az egész szélességet.)
Tárcsának amúgy többen használnak Zimmermann-t is, biztos ezek sem rosszak.
A féktárcsákat - ha gyárilag nem kezeltek - le fogom fújni beszerelés előtt cink-spray-vel.

Szerettem volna "fogyós" Jurid (31097/4) betéteket betenni, de a Unix meg nem. Ui. csak a netes katalógusuk szerint van készleten, a valóságban nem.
Gondolkoztam még Textar-on is, de végül a Ferodo legújabb szériájából, a Thermo Quiet (TQ)-ből rendeltem egy garnitúrát. (FQT1349). (Ferke barátomnak ilyenek vannak elől, ez is jelent valamit. :) )
(Érdekesség amúgy - amit szintén német fórumokban olvastam -, hogy mennyire kevés valódi fékbetétgyártó van... Az Ate pl. nem gyárt fékbetétet, csak címkéznek. Az ő specialitásuk a hidraulikus alkatrészek gyártása. A Jurid ellenben valóban gyárt betéteket, így nem puszta szerencsén múlik, hogy mely gyártó feliratozott termékét kapjuk. A Ferodo-nál is így kell lennie, főleg egy olyan speciális termékcsaládnál mint a TQ.)

Az én autómban hátul Lucas-Girling-TRW nyergek vannak, erre is figyelni kell a betétek rendelésekor. Az autót szerelték ATE rendszerű hátsó fékkel is.

Rendeltem még két javítókészletet is, egy "kicsit" (238022) és egy "nagyot" (238901). Utóbbiban van dugattyú is, biztos, ami biztos. Van ui. egy enyhe gyanúm, hogy a baloldali nyereg enyhén szorul. (A kézifékköteleket is ellenőrizni fogom, de érzésre szépen járnak, köszönhetően annak, hogy beszereléskor telefújtam őket láncspray-vel. Most COFLE-k vannak bent.)
A javítókészletek Frenkit márkájúak.