Mutasd

>> Szerviz2009-06-22

A gyújtáskábel felújítása után a motor alapjárata sejmesen egyenletes lett, ám némi túra után az alapjárati fordulatszám egyre jobban elkezdett ingadozni. Fokozatosan terhelve a motor fordulatszámát a motor járása szép volt, ám hirtelen gázadásnál előjött a rángatás, noha enyhébb formában.. Mindezt még a kábelek felhelyezése után, garázsban állva tapasztaltuk. Némi matatás után a szerelőm érdekes felfedezést tett. A légszűrőtől a motorig vezető, középen flexibilisen kiképzett gumicső alul, a szemlélődőtől rejtve ki volt repedve, elég szép darabon. Amikor hirtelen változott a fordulatszám akkor a rezonanciától a gumicső megfeszült, a rés kinyílt. Így a motor fals levegőt szívott és a légtömegmérő csúnyán át lett verve. A rossz értéket továbbítva a motor kevesebb üzemanyagot kapott, amitől elkezdett a fordulat visszaesni. Ekkor a rés hirtelen bezárult, a jeladó jó jelet adott, a motor hirtelen felpörgött és... a körforgás kezdődött előlről. Mindezt a másodperc töredéke alatt.
Mivel a sufnituning híve nem vagyok, így újabb telefon az elaforgnak. 2 nap után megkaptam az új csövet a tőlük már megszokott korrekt áron, így még aznap beszerelve azt a hiba elmúlt. A motor hirtelen csodásan kezdett viselkedni, megjött az eltűntnek hitt gyors felpörgés és az utóbbi napokban elbújt nyomaték is előkerült.
A motor újra energikus és nyomatékos. Pontosan ez (is) lett a kuplungtárcsa veszte...