Mutasd

>> Egyéb2010-01-24

A hosszú keresgélésnek az lett a vége, hogy jelenleg van 1db tartalék difim és jutányos áron sikerült kerítenem egy 6 sebességes manuális váltót. Akik figyelték az eseményt, azok észrevehették, hogy agyaltam rendesen a dolgon, számolgattam, méregettem. Perverz módon a különféle váltók áttételeit, végáttételt stb számoltam. Mindez csak azért, mert jelenleg is egy átépített 5 sebességes manuális váltóval hajtom a gépet, aminek az utolsó fokozat egy speciálisan hosszúra épített fokozat, egy 164-es, 2.5-ös TD váltóból származik, így biztosítva az 1:0.761 fokozatot. Ehhez már külön egzotikum az Alfa Romeo által a GTV/Spider modellbe beépített valaha leghosszabb 1:3.111 végáttétel, ami bizony dízel gépekben is szépnek mondható, sőőőt. Akinek ez nem mond semmit, az talán jobban érti, ha számszerűsétve mondom el. Ez az áttételsor a 3000-es 12 szelepes V6-os erejét és fordulatát úgy viszi át az útra, hogy 3500-as fordulaton 175km/h a kocsi sebessége. Ez nem mondható rossznak, sőt!!!
Ezt a kímélő fokozatot szeretném majd a hatos váltóban viszontlátni, így némi kutatást végezve oda jutottam, hogy a 166-os V6 TB váltójának utolsó fokozatát ugyanilyen áttételre cserélem, majd a közös tengelyt és a hozzá tartozó koszorúkereket - amit a difire kell csavarozni - kicserélem egy 1998-as 166-os 2.4-es JTD váltó hasonló kerekére. Ezzel a kombóval végigszámolva a hajtást ugyan "picikével" pörgősebb lesz a motor ugyanilyen sebességen, ellenben nem lesz akkor az ugrás az 5 és 6 fokozat közt, mint jelenleg a 4 és 5 között. Talán nem ez lesz a legyjobban gyorsuló Spidere, ellenben ez fogja a legjobban kímélni a mocit és nem mellesleg valahol 320 körül lehet a végsebessége elméletben. Ebből persze lejön a légellenállás és a többi járulékos veszteség, de azt hiszem így is 285 körül menne. Aztán idővel ha kap egy turbot, akkor ez kúszhat feljebb :) Persze mint rendes törvénytisztelő állampolgár, ezt itthon nem fogom kipróbálni, mert még a törvény őrei neheztelni fognak rám és drága lesz a célfotó :) A 170-et is csak papíron számoltam :))))
Az általam számolt áttétek és sebességek a gép motorjának 6500-as fordulatai mellett itt láthatóak.
Bal oldalt az új, általam számolt kézi hatos váltó látható, jobb oldalt pedig a jelenlegi 5 sebességes.
Ezek mellett megállapítottam, hogy soha nem fogok többet difivel bajlódni, nemes egyszerűséggel kap a gép egy Q2 Torsen difit. :) Így a hatos váltó majd akkor fog felkerülni a kecskére, ha ez is meglesz.