Mutasd

>> Esemény2016-06-21

Többedmagammal volt szerencsém megnézni a Magyarország-Portugália foci EB meccset. Az utat természetesen imádott Alfámmal tettük meg.
Odafelé reggel 6 órakor indultunk Budapestről és este 11-kor értünk Lyonba a szállásunkra, végig autópályán 130-110 km/h sebességgel haladva. Többszöri megállással végigvezettem az utat, és nem volt fárasztó sem fizikailag sem szellemileg. Ez az autó hitetlenül kényelmes, magam sem gondoltam volna.
Körültekintő választásnak köszönhetően a drágámnak is jutott szállás, garázsban parkolt. Kedd estétől péntek reggelig voltunk ott. Az indulás előtti olajszint ellenőrzéskor bizony kiderült, hogy fél liter olajat megevett az intenzív autópályázás során. Szerencsére készültem, így utána tudtam tölteni.
Az utunk ezután Saint-Tropez-ba vezetett. Unalmas autópályázás után a kanyarokkal tarkított D558-as út igazi felüdülés volt. Én is és a gép is imádtuk. Strandolás után indultunk tovább Nizzába, a szállásunkra. Lecuccolás után meglátogattuk Monacot, ahol a benzines Alfa Romeo 159 ritka autónak számít. Sokan beleszürkülnek a tömegbe egy Ferrarival vagy egy Bentleyvel. Autós szemmel nehéz lehet ott élni, legalább fél körözés után találtunk parkolóhelyet magunknak.
Szombat reggel 9 óra körül indultunk haza Nizzából. Már itthon, Magyarországon, az M7-esen a határhoz legközelebbi Ina kútnál tankolva hatalmas eső kapott el, 80-al is alig lehetett haladni. Szerencsére Siófok után elállt és az aszfalt is száraz lett. Éjjel 2 óra volt, mire minden utasomat hazavittem.
Összességében az Alfával nagyszerű volt utazni, főleg végig vezetni. Az ülések kényelmesek, klíma és a tempomat nagyon hasznos dolog ekkora úton. A csomagtérben elfért négy személy csomagja és egy hűtőtáska.
Ilyen egy igazi Gran Turismo.