Mutasd

>> Tuning és extra2020-04-23

UPDATE!

Most volt a kocsi (2020. okt. 7-én) vizsgázni és nem kötöttek bele. Mai napig hibátlanul teszi a dolgát a ködlámpa!

Körülbelül olyan március magasságában kitakarítottam a fényszórókat, és láttam, hogy a foncsorok jó állapotban vannak, így hát szeretném azok állapotát megőrizni.

Ekkor jött az ötlet, hogy valamilyen nappali menetfény (DRL) jó lenne. Láttam olyat, ahol az index helyére rakják a LED-et és indexelésnél átvált. Ez annyira nem tetszett, viszont kókányolni nem szerettem volna bele semmit.

Pont szembejött velem a netem az Osramnak az egyik nappali menetfényes ködlámpája (Osram LEDriving FOG PL Blue). Elmentem a Lumenethez megnézni és nagyon meggyőzött. Pont akciós volt náluk, így hát megrendeltem. 24.000 Ft-ra volt leértékelve és 3 nap alatt megjött. "E" szabványos, így nem köthetnek bele vizsgáztatáskor, de a rend éber őrei sem.

Hamar beszereltem, mert nem bírtam várni. Kellett egy kis átalakítás a csatlakozók terén, de vízmentes csatlakozással gyönyörűen meg lehetett oldani. Ezután jöttek a méricskélések. 3 szálat kellett bekötni, a megadott helyekre. Értelemszerűen a piros ment a pozitívra (+), a fekete a negatívra (-),melyeket közvetlenül az akkumulátorra kötöttem, a használati is ezt javasolta.
Volt még egy kék szál, melyet a helyzetjelző vezetékével kellett közösíteni, ez maga a jel illetve tiltó vezeték. Mivel amikor a tompított világít, akkor a helyzetjelző is világít, ezért ekkor a DRL nem működhet. (EZ A SZABÁLYSZERŰ BEKÖTÉS).

Nagyon szépen világít, mind a DRL, mind pedig a ködlámpa. Nappal is sokkal jobban látszik az autó, szóval hamarabb észrevesznek. Megérte az átalakítás, kb. olyan 2-3 órát vett igénybe a beszerelés. És végre értelmet nyert az automata fényszóró kapcsoló.

A ködlámpa vetített képe tökéletes, nulla a szórt fény, erős a fénye.