Mutasd

>> Esemény2022-11-14

Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.

2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.

Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).