Mutasd

>> Szerviz2018-08-12

A 6 év használat során egyre nagyobbat szippantott az üzemanyag tartály, amikor benzinkúton lekaptam a sapkát. Ez a vákum nem tesz jót a pumpának sem. Sok netes keresgélés után szereztem némi infót az autó jobb sárvédője mögött lévő aktív szénszűrőről, amire két kis kék cső megy. Itt az amore-n amúgy nagyon kevés infót találni róla. Szóval ez a dobozka szellőzteti a tankot és a megszűrt benzingőzt a szívótorokba vezeti, amolyan környezetvédelmi berendezés. A gond csak az, hogy az aktív szén sokszor 20 év után nem látja el a feladatát és ezáltal a szellőző nyíláson keresztül a szívótorok fals levegőt kap és a tank sem tud fellélegezni megfelelően. A doboz sehol se kapható, és ahol akad, ott méregdrága.

Első lépésként a motortérben lévő tank felől érkező kék csőre szereltem egy visszacsapó szelepet (hogy tudjon levegőt szippantani a tank a szivattyú okozta vákum miatt) és a szivótorokra menő csövet levakoltam. Ez nem nagyon akart működni és egy nagyobb utazás során akkorát szippantott a tank a kúton, hogy majdnem berántotta a kezem.

Akkor jöhet a következő lépés. A visszacsapó szelepet lehúztam a fenébe, had szellőzzön, meglátjuk mi lesz. Így már nem szippantott, viszont a motortérbe párolgott némi benzin, amit a ventillátor tökéletesen beszívott az utastérbe. Na mondom, ez így megint nem jó és még veszélyes is.

Aztán csak meglett a nyertes megoldás. Édesapám mondta, hogy régen minden tanksapkának volt egy pici szellőző furata. Hát fogtam, levakoltam a kék csöveket a motortérben és egy nagyon pici lyukat fúrtam a tanksapka gumitömítése mellé, de úgy, hogy csak belül legyen furat, kívülről ne látszódjon semmi. Ez a kis furat bőven elegendő a tartály szellőztetéshez és nem is illan el rajta számottevő benzin sem. Így járkálok már néhány hete és teljesen jó megoldás. Az AC hangja is barátságosabb, na meg mivel levakoltam a szívótorkon a szűrőre menő csövet, így nem kap fals levegőt sem. Szebben jár a motor is, jobban reagál gázadásra.

Az aktív szénszűrőről készült fotót amúgy bontóban lőttem, nem vettem le a sárvédőt. Aki ezt a megoldást szeretné követni, az csak óvatosan tegye. Nehogy egy ilyen húzás okozza a műszaki vesztét, mert azért ez mégis csak egy környezetvédelmi berendezés.