Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Régóta vonyított valami a hosszbordás ékszíjnál és nem tudtam rájönni, hogy mi az. Gondoltam vezetőgörgőre - kicseréltem, klíma kuplungcsapágyra - kicseréltem, de egyik sem volt megoldás erre az idegesítő hangra. Levettem a hosszbordás szíjat, hogy rendesen átnézzek minden görgőt. Először a feszítőgörgőre gyanakodtam, mivel eléggé ugrált a szíjam, aztán mozgattam és semmi. Mentem a generátor felé, nos elég hamar kiderült, hogy nincs a helyzet magaslatán. Egy helyen megszorult, kézzel is nehezen forgott, majd valami történt és könnyen mozdult. Kiszedtem tehát a generátort, és fel fogom újíttatni.
Generátor kiszerelése 2.4 JTD 20V M-Jet-ből:
0. Le kell kötni a testkábelt az akkumulátorról. :)
1. Le kell venni a kipufogócső első részét, a turbo-nál 12-es gola kulccsal egész könnyen megengedhető, a középdobnál 13-as kulcsokra van szükség.
2. A váltót alá kell támasztani hévérrel, majd a tartóbakot a szilentnél 12-es csavar tartja, a váltóról pedig 60-as torx kulccsal lehet levenni.
3. A generátorra 2 vezeték csatlakozik, ezeket le kell kötni.
4. A generátort 2 csavar rögzíti, alul 12-es csavar, a felső csavar viszont csak 10-es.
5. Ha sikerült kiszenvedni a felső csavart is, akkor csak el kell húzni a generátort a váltóig, ide-oda mozgatással egész könnyen megy.
6. Ha a váltónál van a generátor, akkor a hévért kicsit meg kell engedni, majd ha leengedtük a motor/váltót, akkor szinte magától kiesik a generátor.
Én szerelés előtt segítségül vettem az e-Learn útmutatását, próbáltam először a saját fejem után menve szerelni, de végül beláttam, igaza van annak a dokumentumnak, így egész egyszerűen ment. Ami nagyon kellemesen érintett, hogy a generátor nem Bosch, hanem Magneti Marelli.
Csapágyból kell egy 6003-as, ebből először vettem KG-t, majd egy KOYO-t, mert a csapágyas fickó azt mondta (miután már megvettem az egyiket), hogy a generátorra hiába 6003 a szám, speciális csapágy kell, amin a belső átmérő pár századdal kisebb, mint a hagyományos. A szíjtárcsa oldalán pedig 6303-as csapágy kell, én ide szlovák gyártmányú ZVL csapágyat tettem. Munkahelyemen is ezeket használjuk, a buszokon bírják a kiképzést, remélem az autómban is menni fog. Vettem új szíjtárcsát is, mivel a régi szabadonfutója már nem igazán futott szabadon. INA márkájú kerül a generátorra. Már csak a szénkeféket kell bekerítenem, ezek is meg vannak rendelve, aztán össze lehet rakni az egészet és szerelhetem vissza a helyére.
2014. 09. 18. - Megérkeztek a szénkefék. GEBE gyártmányú LAX 92 névre hallgat, 7x4x22 mm a méretei. Eredetileg LUCAS generátorba való, de méretei alapján tökéletes DENSO/Magneti Marelli-be is.