Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Laci barátom feldobott egy ötletet, tegyek piros öveket az autóba. Először hülyeségnek gondoltam, majd elkezdtem komolyabban gondolkodni a dolgon és végül az lett, hogy kutattam a hirdetéseket, piros övek után. Szlovákián egy hirdetés volt, ahol a hirdető aránylag értelmesen tudott válaszolni nekem, sajnos a többi érdeklődésem teljes kudarcba fulladt. Kérdésemre választ is kaptam az egyetlen épkézláb hirdetőtől, nincs meg mind a 4 piros öve, csak a két hátsó. Rendben van, keresünk tovább. A keresett övek Fiat Cinquecento Sporting övei, lengyel hirdetési oldalon találtam marha jó áron két első övet. Azonnal utaltam az összeget és küldték az öveket. Miután már tudtam, hogy biztosan megjönnek, rögtön hívtam a szlovák pasit, hogy kellene a két hátsó öv is. Időközben szegény elvesztette kommunikációs készségét, így gyakorlatilag magammal egyeztem meg, hogy mikor küldi a csomagot. Végül az is meglett, de a két hátsó helyett két első volt neki is. Na akkor ami a boldogsághoz hiányzik az az, hogy leszedjem a Fiat mechanizmusáról az öveket és valahogy felszenvedjem az Alfa gyári övének helyére. Mielőtt elszaladnék a sztorival, az övek a sok kosztól inkább bordóak voltak, mint pirosak, így egy napos mosóporos, zsíroldós, mosogatószeres vizes áztató kúrát adtam nekik. Ettől szépen visszanyerték eredeti színüket, már lehetett velük dolgozni. A hátsó övek elég rendesen megszívattak szét- és összeszerelésnél is, végül csak sikerült kioperálni a két tekercset. Kihúztuk az öveket, kivettük a biztosítást, majd műanyag szorítószalaggal megfogtuk a mechanizmust, hogy a rugó maradjon feszítve. A Cinquecento övei hosszabbak, mint az Alfa gyári hátsó övei, így le lettek vágva, majd a végek öngyújtóval megolvasztva, ezzel megelőzve azt, hogy szétbomoljanak idő előtt. Aztán az első öveket is kiszereltem, nagyjából 6x könnyebb, mint a hátsókat kiszedni. A sztori ugyanaz, kiakasztani a biztosítást és rögzíteni a mechanizmust. Az összeset elvittem egy cipész bácsihoz, gondoltam a biztonsági övvel nem kellene szórakozni, legyen rendesen megvarrva. Először összeragasztotta az övek végeit, majd mikor megkötött a ragasztó, akkor lettek összevarrva. A felszerelés sem volt egyszerű, főleg fagyban, de csak sikerült. Sajnos a B1 övet rosszul fűztem fel, így ha már kész a garázs vagy ha jobb lesz az idő újra lebontom az egészet, szétszedem a varrást és eljátszom a műveletet ismét, de addig így fogom használni. Szerintem feldobja a belső tér fekete egyhangúságát, illetve a B1 gyári öve már sajnos cafatokra volt szakadva szélen, így mindenféleképpen cserélni kellett.