Atesz19872007-01-26 22:29:24 // 1466
Whitesskull régebben helyszinelő (nem, nem NCIS-es :) ) volt, és tőle várjuk a választ! :)
Xixo2007-01-26 22:28:35 // 1465
Pont ezt mondtam én is!! :))
Xixo2007-01-26 22:28:09 // 1464
Én egyszer majdnem megcsináltam így a bajt. Miután épphogy megálltunk megkérdeztem az embert, hogy miért is indexel, ha nem akar lekanyarodni erre azt mondta, hogy ő nem indexelt. Erre már nem tudtam mit mondani, csak magamat idegesítettem volna. És azóta motoszkál a fejemben a kérdés, hogy na akkor ki is a hibás??
Atesz19872007-01-26 22:13:42 // 1463
Arról van szó, hogy Te megközelítesz egy kereszteződést, ahol elsőbbséget kell adnod (akár egyenesen, akár balra, akár jobbra mész). Tegyük fel, hogy jobbról nem jön senki. Balról jön egy autó, de vadul indexel jobbra, azaz befordul oda, ahonnan Te kijössz. A kolléga azt kérdezte, hogy ha te ekkoor kimész elé, és Ő még is beléd rongyol, akkor az-e a hibás, aki rosszul indexelt, vagy az aki kiment elé. Így érted?
Tackry2007-01-26 22:08:01 // 1462
Hú, nekem egyelőre a kérdésed sem világos...:)))
Atesz19872007-01-26 22:06:33 // 1461
Hm... Mondjuk, azt hiszem ennek a kreszben kellene utána nézni. De mondjuk jobb meggyőződni, legalább is Én ennek a híve vagyok, még ha fel is tartom a sort.
Xixo2007-01-26 22:02:28 // 1460
És ha mondjuk valaki indexel egy kereszteződésnél, hogy lekanyarodik jobbra, ahonnan én jövök (nekem elsőbbségadás kötelező táblám van) én ezt látva elindulok, de ő mégse kanyarodik és meglesz a baj, akkor én leszek a hibás, ha csak nincs 100 tanum??
Putyesz2007-01-26 17:05:01 // 1459
mivel én kisvárosban élek,nagyon sok a biciklis!egy nap többször is előfordul hogy kivágnak elém a mellékútról(főleg aki már 80 és a halál között van:)),leszarják hogy padlóféket kell nyomnom mert szemben jön egy autó!de legjobban az éjszaka kivilágítatlan bicikliseket utálom!mindig rájuk dudálok és ha le van húzva az ablak,gyakran még csúnya szavak is elhagyják a számat!de hát nem akarok holni majom miatt balesetet szenvedni,börtönbe kerülni meg leamortizálni az verdám!
Whiteskull2007-01-26 17:01:46 // 1458
Akkor ugyanarról beszéltünk. :)))))
Tackry2007-01-26 16:51:12 // 1457
Azért mondtam, hogy a dugó kivétel. Amikor amúgy sem lehet 20-30-40-nél többel menni, akkor én sem hagyok azért egy (fél) autónyi távolságot, mert akkor sosem érnék haza...:))
SD2007-01-26 16:48:00 // 1456
a követési távolsá szerintem sem vicc, és ezt kihasználva egy csomóan tolakodnak a városban... mert oda be lehet férni és úgy is majd lassít a mögötte lévő...
Tackry2007-01-26 16:46:41 // 1455
A sűrűn pislogni a visszapillantóba a kvázi folyamatos ellenőrzést jelenti.:P
Atesz19872007-01-26 16:45:44 // 1454
Micsoda? :)))))))
Whiteskull2007-01-26 16:44:48 // 1453
Na megyek beülök egyet a messzerembe, és írtom egy kicsit a muszkákat. :))))
Whiteskull2007-01-26 16:42:44 // 1452
ellenőrzés-index-visszaváltás-ellenőrzés-kihúzódás.
Tackry2007-01-26 16:40:33 // 1451
Én azt írtam, hogy ellenőrzés-index-visszaváltás-kihúzódás...:) És közben sűrűn pislogni a visszapillantóba...:)
Atesz19872007-01-26 16:40:23 // 1450
Jah, értem. :))))
Whiteskull2007-01-26 16:39:36 // 1449
Egy ideig balesethelyszínelő voltam. :))))
Whiteskull2007-01-26 16:38:29 // 1448
Ebben teljesen igazad van.
Atesz19872007-01-26 16:37:35 // 1447
Te mit dolgozol amúgy?
Atesz19872007-01-26 16:37:07 // 1446
Hát jah... Azért ha baj van, inkább a sutyit toltam volna le a picsába, mert 30-40-es ütközésnél neki még is több esélye van a túlélésre... Meg azért is dudáltam, hogy hátha lemegy az útról... Persze fordítva is elsülhetett volna, azt elhiszem. :(( Ezért lenne jó, ha a bicigliken is kötelező lenne valamilyen visszapillantó, mert nekik is ugyanolyan fontos, hogy tudják mi folyik mögöttük. Ezért, ha Én biciglizek, és jön szembe valami, mindig hátra nézek, hogy lehúzodhassak, ha mögöttem is jön valami...
Whiteskull2007-01-26 16:36:49 // 1445
Amit az előbb szépen leírtál arról közvetlenül a kihúzódás előtt kell meggyőződni. Tehát nem a visszaváltás előtt. De ezek az ügyek mindig a legmocskosabbak, nagyon nehéz kívülről utólag eldönteni, hogy ki melyik másodpercben mit csinált, hol volt.
Tackry2007-01-26 16:34:51 // 1444
Meg eleve. Tudni kell érteni a jelekből. És itt most nem az indexre gondolok. Ha látom, hogy az előttem levő erőteljesen a felezővonal mentén megy, és esetleg még ki is kacsingat időnként, akkor tök egyértelmű, hogy előzni fog, amint lehetősége van rá...
Whiteskull2007-01-26 16:33:14 // 1443
Félre ne érts, én csak azt mondtam, hogy most abban lettél volna hibás ha elütöd a biciklist, mert nem tudsz megállni mögötte.
Tackry2007-01-26 16:31:50 // 1442
Na jó, de az index kitétel és a kihúzódás között azért eltelik egy minimális idő, hogy ugye a mögöttem levő is felfogja, hogy kimegyek. Mondjuk egy bő másodperc. Pl. annyi idő amíg visszaváltok. Ha én ezt nem tenném meg, akkor amikor elkezdek kihúzódni, ugyanekkor ezt ő is megteheti és mondjuk eléri a kocsi fenekét... Mert nem volt ideje felfogni. Ezért van az, hogy index-kitétel után hagyni kell egy minimális időt a másiknak, hogy felfogja, hogy te most előzni fogsz, úgyhogy talán ne menjen ki melléd.:)
Atesz19872007-01-26 16:30:49 // 1441
hát, fene tudja... :) Van valami abban, amit mondasz. Mondjuk, azért bele szoktam tenni a testem az előzésbe... Ő az első, aki nem fogta fel, hogy előzni akarok... :( Nem szép dolog, de általában zárni szoktam a szöget. :)
Whiteskull2007-01-26 16:24:08 // 1440
"Én ha előzni akarok, belenézek a tükörbe, hogy a mögöttem levő mit csinál. Ha ő nem jelezte még, hogy ki akarna esetleg menni, akkor kirakom az indexet"
Ha ezt így csinálod, és egyszerre megkezded a kihúzódást, akkor tuti, hogy nem tud melléd érni.
Atesz19872007-01-26 16:24:04 // 1439
Hát... mondjuk az igaz... Mondjuk, szerintem azért elég egyértelműen jeleztem a szándékom... Szerintem Ő nem is látta a biciglist, ezért nem értette mi van... Egyébként, épp húzódtam volna ki, amikor mégegyszer belenéztem a tükörbe, és akkor már mellettem volt... Gondolom nem 90-el jött... Szerencséje, hogy nem a holttérben ment, akkor még rá is húztam volna, aztán szevasz tavasz...
Whiteskull2007-01-26 16:20:54 // 1438
De így írásban nem nagyon jön át amit mondani akarok. :))))
Utálok sokat írni. :DDD
Tackry2007-01-26 16:20:07 // 1437
Hát nem tudom. Én ha előzni akarok, belenézek a tükörbe, hogy a mögöttem levő mit csinál. Ha ő nem jelezte még, hogy ki akarna esetleg menni, akkor kirakom az indexet, és innentől a részéről pofa be. Ha meg mégis kivág mellém, akkor igenis ő a hibás... És nem szép tőletek, ha nem veszitek figyelembe, hogy ő vétett a kresz ellen.:P
Whiteskull2007-01-26 16:19:35 // 1436
Hát ezzel csak azt akartam mondani, hogy az index kitételével még nem kezdted meg az előzést, és balesetnél semmit nem jelent ilyenkor, hogy te már indexeltél.
Atesz19872007-01-26 16:17:08 // 1435
Ez elég baj... :((( Mármint, nem téged kritizállak, de Én biztos nem előznék meg olyan autót, ami már indexel. Amúgy, boxival alapból a felezőhöz közel szoktam menni. :)
Az index arra van, hogy jelezzem az előzési szándékom... Ő ráadásul nem is indexelt...
Whiteskull2007-01-26 16:13:38 // 1434
Teljesen igazad van. De ha kiraktam az indexet, és hátranézve azt látom, hogy más is kirakta az indexet és elkezdett kihúzódni, akkor ütközésnél én is hibás leszek. Ez az index dolog meg csak papíron létezeik. Az összes ügyemben úgy működtek az indexek, ahogy épp a megkérdezett érdeke kívánta. Tehát sose vettük figyelembe. :)))
Tackry2007-01-26 16:10:52 // 1433
Na de kirakta az indexet és épp kezdett volna kihúzódni. Nekem valamiért az rémlik a kresztanulmányaimból, hogy ha az előttem levő már kirakta az indexet, hogy mindjárt előzni fog, akkor én már nem vághatok ki mellé...
Atesz19872007-01-26 16:10:48 // 1432
De az index kint volt... :(
Atesz19872007-01-26 16:09:23 // 1431
Hát, jah... Igyekszem ezt fejben tartani. :) Amúgy szerencsére eddig is a mozgástér hagyás híve voltam. :) Városban is, kívül is. Csak sokak ezért balfaszként kezelnek. :((((
Tackry2007-01-26 16:08:33 // 1430
Én ezért - ha tehetem - sohasem megyek rá az előttem lévőre. Sem városban, sem azon kívül. A dugó más kérdés. De amúgy mindig hagyok egy legalább félautónyi távolságot, lakott területen kívül, pláne éjszaka meg még ennél is többet. Így van időm mindent lereagálni. Na meg ha egy marha mögöttem életveszélyes előzésbe kezdene, nagyobb eséllyel fér be, illetve engedem be magunk közé is.
Whiteskull2007-01-26 16:08:11 // 1429
A fő hibás természetesen e leírás alapján a suzukis lett volna. De előszöris, Atesz nem kezdte meg még az előzést. Az előzés megkezdését onnan kell tekinteni, amikor kihúzódott annyira bal oldalra, hogy a kerékpáros mellett a biztoságos oldaltávolság meglegyen. Amíg ez nincs meg, nincs megkezdve az előzés, tehát a kerékpáros mögött meg kellett volna tudnia állni. Ha elüti a kerékpárost, akkor egyszerűen nem tartott megfelelő követési távolságot. Mondom ez akkor van így, ha jól értelmeztem, és Atesz még nem húzódott ki annyira, hogy megelőzze a kerékpárost.
SD2007-01-26 16:04:58 // 1427
Én amikor kevésnek érzem magam egy helyzetben, megfontoltsággal, óvatossággal pótlom a gyakorlatot.
A közlekedésnek van egy ritmusa ami ma szerencsétlen módon elég hülye, ha azt látja rajtad egy magát nagyon okosnak érző vezető hogy tétovázol, akkor nekiindúl előzni úgy is... De nem az a megoldás hogy ne tétovázz, mert amíg szükség van rá igen is hagyhatsz magdnak időtt dönteni, de kalkuláld be hogy közben nem áll meg az élet, ezért mindíg hagyj magadnak biztonsági tartalékot, követési távolságban stb. mert akkor fejre is állhat az előtted lévő, te meg kikerülöd...
Tackry2007-01-26 16:02:51 // 1426
Igen, de csak a szutyukis részéről.:)))
Atesz19872007-01-26 16:01:48 // 1425
Sztem, ha rosszul éppen nem is csináltam, lett volna ennél elegánsabb megoldás is, ami kevesebb féket, indulatot, és dudát igényelt volna. :)
Tackry2007-01-26 15:58:21 // 1424
Én is tanulnék, pláne, hogy nem értem, mit csináltál rosszul.:)
Atesz19872007-01-26 15:55:52 // 1423
Sztem arra, hogy Én is lehettem volna kicsit határozotabb... Igazából Én sem tudtam, hogy mi fog kisűlni az egészből, és amég a tükkröt néztem, hogy mit csinál az a barom, oda ért a biciglis, és ezért hirtelen kellett fékeznem. Mondjuk nem tom... Attól féltem, hogy nem látta a biciglist, és esetleg elüti, mert a biciglis nélkül is elég meredek előzési szitu volt... Nem biztos, hogy még a biciglis is belefért volna, és hirtelen a fasz tudja mit nem csinált volna az az idióta...
Ezért kérdeztem, hogy mit lehetett volna még csinálni. Mert mondjuk így könnyebb okosnak lenni, de azért még is tanulnék az esetből.
Tackry2007-01-26 15:53:31 // 1422
Ezt a jelzőt a párom szokta rám használni. Nem is értem, miért..:))))))
Egyébként meg nem, mert többnyire van annyi lélekjelenlétem, hogy vegyek egy nagy levegőt és megpróbáljam inkább diplomatikusan elintézni a dolgokat.
csocsi2007-01-26 15:52:39 // 1421
Nem érdemes, hidd el abból sem értette volna meg a dolgot. Nagyon hülyék is akadnak az úton :((((
Atesz19872007-01-26 15:51:29 // 1420
:))))
Te ilyen igazi kis vadmacska vagy? :))) :P
Tackry2007-01-26 15:50:47 // 1419
Ok, akkor a megállást már lefelejtettem a végéről, de így értettem a történetet. És ezért nem értem, mire írta Whiteskull, hogy te is hibáztál.
Tackry2007-01-26 15:49:40 // 1418
Ezzel én is így szoktam lenni.:))
Atesz19872007-01-26 15:46:51 // 1417
Ettől függetlenül még Ő gesztikulált nekem... Meg az ujját is mutogatta... Gondoltam rá, hogy kiszállok megbeszélni a dolgot, de a szembe jövő is ment volna, meg mi is siettünk haza, meg apám előtt nem is állok neki pofonokat osztogatni. :) jobb, ha nem látja mennyire feltudom kapni a cukrot. :)