Ismét nagyot drágultak az Alfák

2022-10-12  Alfa Amore
Megint nagyot drágultak itthon az Alfa Romeók, sajnos a gazdasági körülmények megjelennek a legfrissebb árlistában is...
Hírek >> 2022  

Októberben nagyot drágultak az Alfa Romeók és sajnos biztosnak tűnik, hogy nem ez volt az utolsó áremelés idén.

Az évközbeni több áremelés védelmében persze ismét elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan a mostanában egészen durván alakuló euroárfolyam is hatással volt a legújabbb árlistára.

A kereskedésekben elérhető legfrissebb árlista szerint a Giuliák 400 ezer forinttal, a Tonalék 330 ezer forinttal, a Stelviók pedig 450 ezer forinttal drágultak, a Stelvio Ti modelljei pedig 1.170.000 forinttal kerülnek többe október 11-től.

Bár sok értelme nincs, azért összevetettük a korábbi árlistákkal a mostaniakat, hogy lássuk, miért lett volna érdemes korábban Alfa Romeót vásárolnunk... :)

2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

A tavaly év végén kiadott, első 2022-es árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődött.

Ezekkel szemben a legolcsóbb Giulia most (2022. október 11-én) 17.110.000 forinttól indul (Super, benzin, 200 Le), Stelvio pedig már nincs 20 millió alatt, egészen pontosan 20.120.000 forinttól kezdődik.


Giulia árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.


Stelvio árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.
 

A Tonale új árát a nyári (júniusi) induló árával tudjuk összevetni. Akkor még 13.300.000 forint volt a legolcsóbb Tonale, most pedig 15.330.000. 

Ennél olcsóbban jelenleg már nem kapunk új Alfa Romeót, hiszen ezzel az árával a jelenleg elérhető legolcsóbb Alfa is egyben a Tonale...


Tonale árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.

Az eladásokat az évközbeni drágulások úgy tűnik eddig nem befolyásolták nagyon, idén is jó számokat hozott az Alfa Romeo: szeptember végéig 343 Alfát értékesítettek Magyarországon. Ebből Giulia 128, Stelvio 190, Tonale pedig 25.

Ha a havi eladások 30-40 darab körül maradnak az év utolsó három hónapjában is, akkor 2021 után összejöhet egy újabb eladási rekord...

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban 235 darab Alfa Romeo fogyott, 2021-ben pedig 434 autót adtak el. Ez az utóbbi évek nagy rekordja volt egyébként.

Az új árak ismeretében még inkább érdemes körülnézni a magyarországi készletes Alfa Romeók között, mert most nagyon jó áron lehet elcsípni Alfákat. A CarNet Alfa Romeo ajánlatai:



 
 
 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-02-05 12:29:02 // 38406
A Rotinger tárcsa "impregnált" rozsdavédelme egy nagy nulla.
Az első komolyabb esős autópályás nap után a grafit színű csodabevonat meg is adta magát a rozsdának :-(
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:17:26 // 38405
Itt kb látszik az open vs lsd. Azért a nyitott difist rendesen nem könnyű megindítani.
WarbiRunner (Gyuri)2025-02-04 21:06:58 // 38404
Szerintem az elektronika miatt. A puha futómű pont azt okozná, hogy bebillen, ezáltal egy kerék kipörög, és mivel open diff, nulla nyomatékot tesz le az aszfaltra. Ez semmiképpen nem indítja meg semerre. Kipörög a kerék, és nem megy az autó. Ez volna az LSD szerepe, mint a nevében is latszik, hogy limited slip. Tehát nincs olyan, hogy az ívbelső kipörög, és az ív külsőn nulla a nyomaték. Általában 20-30% körüli zárást tudnak az utcaiak, vagyis ennyi nyomatékot átirányít az ív külsőre, így elérve, hogy a pörgős és szerencsétlenkedés helyett elinduljon az autó.
Na most az én véleményem az, hogy a Giulia az pont egyik sem. Open diff, vagyis a kipörgő kerékkel átellenben nulla lenne a nyomaték. Ezt azonban ő nem hagyja, hanem 50%-ot átirányít fékkel. Konkrétan egyformára hozza a kerekek fordulatát. Ha óvatos gázkezeléssel hagysz neki időt, hogy viszonylag kis fordulat eltérést egyenlítsen ki, akkor álom a slide. Ha nagyon alárúgsz eldobod, de dulván. Szerintem ez a helyzet, de bizonyítékom nincs, szóval barmi más logikus magyarázatra nyitott vagyok :-)