Ismét nagyot drágultak az Alfák

2022-10-12  Alfa Amore
Megint nagyot drágultak itthon az Alfa Romeók, sajnos a gazdasági körülmények megjelennek a legfrissebb árlistában is...
Hírek >> 2022  

Októberben nagyot drágultak az Alfa Romeók és sajnos biztosnak tűnik, hogy nem ez volt az utolsó áremelés idén.

Az évközbeni több áremelés védelmében persze ismét elmondható, hogy más európai piacokon már jóideje jelentősen drágábbak az Alfák, mint Magyarországon és nyilvánvalóan a mostanában egészen durván alakuló euroárfolyam is hatással volt a legújabbb árlistára.

A kereskedésekben elérhető legfrissebb árlista szerint a Giuliák 400 ezer forinttal, a Tonalék 330 ezer forinttal, a Stelviók pedig 450 ezer forinttal drágultak, a Stelvio Ti modelljei pedig 1.170.000 forinttal kerülnek többe október 11-től.

Bár sok értelme nincs, azért összevetettük a korábbi árlistákkal a mostaniakat, hogy lássuk, miért lett volna érdemes korábban Alfa Romeót vásárolnunk... :)

2020 december közepén a Giulia alapára még 10.490.000 forint volt, a Stelvio pedig 12.440.000 forintba került.

A tavaly év végén kiadott, első 2022-es árlisták szerint a Giulia alapmodellje 13.800.000 forinttól, a legolcsóbb Stelvio pedig 15.980.000 forinttól kezdődött.

Ezekkel szemben a legolcsóbb Giulia most (2022. október 11-én) 17.110.000 forinttól indul (Super, benzin, 200 Le), Stelvio pedig már nincs 20 millió alatt, egészen pontosan 20.120.000 forinttól kezdődik.


Giulia árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.


Stelvio árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.
 

A Tonale új árát a nyári (júniusi) induló árával tudjuk összevetni. Akkor még 13.300.000 forint volt a legolcsóbb Tonale, most pedig 15.330.000. 

Ennél olcsóbban jelenleg már nem kapunk új Alfa Romeót, hiszen ezzel az árával a jelenleg elérhető legolcsóbb Alfa is egyben a Tonale...


Tonale árak. Rákattintva nagyobb méretben láthatod.

Az eladásokat az évközbeni drágulások úgy tűnik eddig nem befolyásolták nagyon, idén is jó számokat hozott az Alfa Romeo: szeptember végéig 343 Alfát értékesítettek Magyarországon. Ebből Giulia 128, Stelvio 190, Tonale pedig 25.

Ha a havi eladások 30-40 darab körül maradnak az év utolsó három hónapjában is, akkor 2021 után összejöhet egy újabb eladási rekord...

2018-ban 257, 2019-ben 273, 2020-ban 235 darab Alfa Romeo fogyott, 2021-ben pedig 434 autót adtak el. Ez az utóbbi évek nagy rekordja volt egyébként.

Az új árak ismeretében még inkább érdemes körülnézni a magyarországi készletes Alfa Romeók között, mert most nagyon jó áron lehet elcsípni Alfákat. A CarNet Alfa Romeo ajánlatai:



 
 
 

 

 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

Dacsi2025-10-20 15:38:53 // 40463
Stelviora Michelin Primacy gumikat vásároltam amiben belül van egy szivacs réteg a zajcsillapítás miatt. Kb 1,5-2 cm szivacsra gondolj a palástfelületen. Ez nedves volt a gumi felszerelésekor és centírozásakor. Nagyon lelkiismeretes volt a gumis (nyomatékkulcs, TPMS ellenőrzés, odafigyelés stb.), de kis idő elteltével nagyon rázott az autó. Amíg nem szárítottam ki a leszerelt gumiabroncsokat nem oldódott meg a probléma. Lehet neked egészen más lesz, de lehet olyan hibaforrás amire nem feltétlenül gondolnál, hiszen nem látható a dolog. A centírgép a legolcsóbb első lépésnek...
RomeoOne2025-10-20 14:24:12 // 40462
Ha ráz, akkor az 90%-ban a kerékhez köthető. Amiket leírtál, az alapján én arra gyanakodnék. Újra kell centríroztatni egy jó helyen. Ha gyári a felni, akkor mondjuk ilyen középpontosító gyűrű kérdés nem kéne, hogy felmerüljön. Ha a centrír nem segít, akkor kérdés, hogy a gumik jók-e. Ha nem újak, bármi lehet, de ha új, akkor is lehet gyártási hiba, stb. Ha azok is rendben vannak, akkor kérdés, hogy a felnik nincsenek-e megütve.

Van egy pár lehetőség, amit meg lehet vizsgálni, de én biztosan a kerekekre gyanakodnék leginkább.
leopop32025-10-20 09:01:43 // 40461
Igen így már értem minden aggodalmad :))