Tagok >> Riskes >> 155 Twin Spark 1.8 8V

155 Twin Spark 1.8  8V - főkép

Blog

2009-06-25
Költség lista

vásárlás utáni ktg.eim: eredetvizsga: 20,000 Ft átrás: ~50,000 Ft H1 izzó 600Ft helyzetjelző 200Ft 10 db visszajelző izzó műszerfal + 5 db középkonzol 1600 Ft 2 hátsó gumi 6000 Ft 8l mobil S : 11000 Ft 1l mol: 1500Ft 4 centir, 2 gumi fel-le, olajcsere, váltóolajellenőrzés 5000 Ft poll Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:155 Twin Spark 1.8 8V
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1992
  • Színe:sötét kék
  • Jellemzők:
    Hol is kezdjem?
    Pöccre indul (dízel II golf után ezt nagyra értékelem)
    Nem teker finoman, de pont mire aggódni kezdenék a mechanikai zajok miatt, a behúzótekercs feszültséget vesztve húzza vissza rejtekébe az önindító motorját.
    Volt szerencsém jéghidegen már üvöltő autómata szivatós daewoo és suzuki modellekhez, fulladozó samarához, prüszkölve 3 hengerező kopott accordhoz.
    Az Alfám 17 év és 280,000 km után is megdöbbentően selymes alapjáratot produkál rögtön a kezdetektől. Mindenféle rántás és kihagyás nélkül dalol a gyári rendszer. Puhán jár, nyoma sincs még a twinspark 4000 felett életre kelő, majd 5000 felett harci üvöltésbe csapó oroszlánbőgésnek. Egy elegáns olasz gróf még az ágyból is frakkban kel fel.
    Mély kuplungolás után hosszú útat bejárva tereli egymás felé a fogaskerekeket a lakkrétegek alatt megbúvó nemesfa váltógomb. Alfásan kerüli a hivalkodást az ötletes mini márkajel-berakás a váltógomb hátsó részén.
    Szintkülönbségek esetén alcsony sebességnél nyiszorognak a szilentek, egy doboz szilikon spray és egy akna megoldja majd a gondokat hamarosan. Megdöbbentő a csend és nyugalom ami az utasteret uralja. Semmi sem zörög vagy kopog. A rázós utakat természetesen nem szereti, inkább kerülök pár km-t hogy élvezhessem a lágyan sikló utazás élményét. 50-től használható 5.-ben, 80-90 körül szinte hangtalanul suhan, de elég egy tükörben feltűnő csillag, propeller vagy H betű, hogy morcossá válva vissza 2-őt parancsoljon vezetője kezének maga mögött tartva a meglepett ellenfelet. A fékek finoman adagolhatóak bár nem túl hatékonyak, az ABS hiányával együtt ez jelent némi kihívást, de a 155 nem kislányoknak készült, a cuore sportivo sokat ad de követel is hódolójától.
    Az autó előző tulajának elmondása szerint bécsben teljesített szolgálatot egy követségen, a bécsi Alfa szerviz viselte gondját egészen Magyarországra kerüléséig.
    A gyári zöld plüss belsö elkopott a diplomáciai szolgálatban és egy szürke csere garnitúra költözött belé. A fakormány és fabetét elegáns megjelenést ad a sötétkék autónak amiben egyesül a sportos formák dinamizmusa a szedán kasztni, komoly megjelenésével.
    A vezető ajtó műbőr borítása kissé repedezett ez cserére szorul majd. A vezetőülés baloldala is magán viseli a futásteljesítmény nyomait de ez így van rendjén.
    A kasztni rozsdamentes, lengéscsillapítók-futómű rendben, a motor jónak tűnik, nincs olajfolyás- fogyasztás. Az eddig megtett 1000 km alatt semmilyen hibát nem produkált.
    Karcok szép számban csúfítják a 155 testét az előző tulaj jóvoltából, de mivel lakótelep ege alatt tengeti napjait és a költségkeret is alacsony volt vásárlásakor, ezzel együtt lehet élni, Legalább nem kell aggódni mikor karcolják össze előszőr. A belbecs nála fontosabb mint a külcsíny.



  • Extrák:
    elektromos tető-tükör-ablakok elöl, klíma, fakormány

Fotóalbum