Tagok >> Alfa 159 Zico >> 159 Sportwagon >> Blog
- Típus:159 Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
A múlt heti budapesti út óta búgó hangot hallok az autó első része felől, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra haladáskor viszont erősödik. Valószínű a kerékcsapágy kezdi felmondani a szolgálatot, terveim szerint a márciusi nyári gumira történő átállásig kibírja és akkor csere esedékes - alkatrész kb. 30 e ft..
Ekkor megejtem a fékbetétek cseréjét is, remélem egy 10esből az meglesz, illetve miután valaki összetörte az első háromszög alakú Alfa rácsomat, a felette lévő jel pedig lekopott, ezeket is cserélem (22, ill. 19 e ft.). 80 ezer.
2012. november 08-án megtörtént a téli gumik átszerelése 117.360 km-nél. Ez lesz a a téli abroncsok harmadik szezonja, a nyári gumik pedig a második etapjukat zárták (6.180 km ezen a nyáron, összesen kb 10 e km.).
Költség a szerelés kapcsán ismét nem merült fel: a paksi Opel szerviz közreműködését ezúton is köszönöm.
Tavasszal a fékbetétek cseréje aktuális lesz!
Március 30-án megtörtént a nyári gumik átszerelése, majd másnap a nagytakarítás,
111.180 km-nél. Ez lesz a Kumho abroncsok második szezonja, a téli gumik pedig a második etapjukat zárták.
Költség a szerelés kapcsán nem merült fel: a paksi Opel szerviz örömmel vállalta el haszon nélkül a munkát...:-)
Pár napja a városban, néhány km megtétele után arra lettem figyelmes, hogy a motorház felől búgó, "síró" hang hallható, ami a kormány forgatásakor erősebben,egyenesen haladva gyengébben jelentkezik. A szervó-olajtartályban lévő piros színű olaj a minimum szint környékén folydogált - volna, ha nem lett volna habos a felszíne. Gondoltam, a szervóval kapcsolatos meghibásodás lehet, ezért ma elvittem a kocsit a szekszárdi Fiat szervizbe. Némi töprengés és a kocsi "átvizsgálása"után azt találták ki, valószínűleg ki kell cserélni a szervó-szivattyút, mert levegőt kap a zárt rendszer.
Mikor mondtam, hogy több 159-es kapcsán olvastam erről a hibáról és hogy a szivattyú csere nem feltétlenül oldotta meg a jelenséget, elbizonytalanodtak és megadták a pécsi Alfa szerviz egyik munkatársának a számát: beszéltem is vele és azt mondta, hogy 159-es típus-hibáról van szó és egy szimpla olajcsere - mondott egy új, ezt a hibát orvosló olajfajtát -, esetleg a tartály cseréje 100 %, hogy megoldja a problémát. Elkérte az autó alvázszámát és elvállalta, hogy utánajár, hogy ebben az esetben elég-e az olaj lecserélése, vagy a tartály cseréje is szükséges. Jövő hétre ígérte a visszahívásomat és egyben a hét elejére a javítást. Ő biztos benne, hogy nincs nagy baj, remélem tényleg gyorsan megoldódik a dolog.
Egyben orvosolni fogjuk az izzítógyertya meghibásodását is, mert erre utaló hibaüzenetet jelez a kocsi, most már minden alkalommal, amikor behelyezem az indítókulcsot: vagy kontakthiba, vagy gyertyacsere lesz belőle.
UPDATE: 2012.03.08.:
Mára kaptam időpontot az NS Autóházba, ahol könnyedén orvosolták a hibákat: a szervo problémája, az a furcsa, „síró” hang valóban a tartály hibájából ered, így annak cseréjével és a Tutela szervo-olaj (GL/R) lecserélésével teljes egészében orvosolni tudták a rendellenességet, egyben sor került az izzítógyertya cseréjére, így most már ismét hibátlanul működik az autó,
Költségek:
- olajtartály: 10.536,- ft
- izzítógyertya: 9.773,- ft
- Tutela Car GI szervoolaj: 4.597,- ft
- munkadíj: 9.399,- ft.
Kedvezménykupon: 5.000,- ft.
Még novemberben egy családi kirándulásról hazafelé tartva Szászvár környékén kattanást hallottam a kuplungpedál felől.
Szerencsére ezúttal úgy tűnik, nem nagy a baj: a pedál fölött található rugót tartó műanyag rögzítőpatent pattant el: a mai napon megérkezett a pótlás 1.325,- Ft-ért, beszerelés remélem minél hamarabb megtörténik, mivel a minden kuplungozáskor jelentkező kis kattanó hang elég zavaró...
UPDATE 2011.12.29.:
Végre megoldódott a probléma a Fiat Largonál Szekszárdon dec. 29-re időpontot kaptam és gyorsan megoldották a javítást.
2011. november 08-án elvégeztettem a téli gumik felszerelését: az autó vásárlásakor "szerzett" Bridgestone és Semperit gumikat kapták vissza a felnik annyi különbséggel, hogy most a Sempik kerültek az első futóműre, a Brigik hátra.
Tekintettel arra, hogy a régi 147-esemről "megmaradtak" az eléggé elkopott gumikkal együtt a lemezfelnik, azok fejében elvégezte Lali a munkálatot, így pénzbe ez most nem került.
Gumiabroncsok:
2 db. Bridgestone Blizzak 225/50 R17 XL (2010-es)
2 db. Semperit Speed-Grip 2. 225/50 R17 XL (2010-es)
Az autó megvásárlásakor már észleltem, hogy a motorháztető nyitására szolgáló kart az előző tulaj, vagy a remek szakembernek tűnő kereskedő letörte.
Ma megrendeltem az ennek pótlására szolgáló eredeti szerkezetet (12.000,- Ft. ) - amint megérkezik, megtörténik a beszerelése!
UPDATE 2011.12.10.:
Kedves Teszi Bá' kiváló munkát végzett: egy szabadnap fejében ingyenesen elvégezte az alkatrész beépítését.
Ezen felül a mai napon az egyik felniről hiányzó alfa címert is pótoltuk, ez 2.500,- Ft.-ba került.
2011. október 11.
107.0000 km-nél itt az ideje, hogy 104.000 km-nél vásárolt 4 éves Alfám olajcseréjét és vezérmű-karbantartását elvégezzük.
Olajcsere és olaj-, levegő-,pollen- üzemanyagszűrő csere:
- 5 L Castrol Edge 5W30 motorolaj 13.512,- Ft.
- Sofima olajszűrő 1.842,- Ft.
- Sofima levegőszűrő 4.685,- Ft.
- Zaffo pollenszűrő 3.521,- Ft.
- Armafilt üzemanyagszűrő 8.434,- Ft.
32.000 Ft.
Vezérműszíj, szíj-, vezető- és feszítőgörgő, illetve vízpumpa csere:
- Vezérműszíj: 5.895,- Ft.
- Szíjtárcsa/vezetőgörgő: 3.813,- Ft.
- Feszítőgörgő: 11.505,- Ft.
- GRAF vízpumpa: 7.817,- Ft.
29.000,- Ft.
Munkadíj: 0 Ft.
Összesen: 61.000 Ft.
Kinyomócsapágy, főfék henger és fékolaj cseréje (105.850 km)
2011. augusztus 20.
Balatonvilágosról tartottunk hazafelé, amikor Simontornyán áthaladva reccsenést hallottunk valahonnét előröl, ezt követően beesett a kuplungpedál. Szervizben kiderült, hogy a kinyomócsapágy kifordult és megrepedt. A felső munkahengert is kicseréltettem, hogy a kuplung teljesen rendben legyen.
Távirányító: 16.000,- Ft.
SD kártya és software, valamint MAP frissítés: 3.500,- Ft.