Mivel erős a gyanúm, hogy a féltengelycsuklók és a kormánymű fogasléc - a magas futásteljesítmény és a zord sós-párás üzemeltetési körülményei miatt - konganak a szárazságtól, ezért a KUL-on nyert olaj - Elaforg 2000 Kft. üzletében történő - becserélésekor sort kerítettem az alábbi gyárilag előírt kenőanyagok beszerzésére (1. kép).
Annál is inkább fontos az alkatrészek mielőbbi kenése, mert a Cartársak tapasztalatai és az egyöntetű vélemények alapján a szóban forgó alkatrészek egyértelműen hajlamosak az idő előtti tönkremenetelre. Ezért mielőtt ez bekövetkezne, preventív jelleggel kívánom az alkatrészek elhasználódását lassítani tisztítással, majd újra zsírzással.
Mivel a féltengelycsuklók kenésére szolgáló zsír típusát leírta a használati útmutató (2. kép) így ezek kiválasztásával nem sokat pepecseltem.
Belülre: Tutela Star 700 (3-4. kép)
Kívülre: Tutela All Star (5-6. kép)
A kormánymű fogaslécére valósi zsír típusára Tibcsi166 társunk hívta fel a figyelmet, hogy a Fiat Bravo-knál ez a gyári ajánlás. Mivel a használatiban erről nem esik szó, és tulajdonképpen egy Bravo kormányművet is hasonló üzemi körülmények vesznek körül, gondoltam itt is megállja a helyét a Tutela MRM 2 (7-8. kép).
A zsírok paraméterei és árai:
Tutela Star 700; 125 ml; NLGI 0-1 FIAT 9.55580 (Homokinetikus kötések részére, széles hőmérsékleti tartományban, gumikhoz és elasztomerekhez.) - 1.373,-Ft
Tutela All Star; 125 ml; NLGI 1-2 FIAT 9.55580 (Homokinetikus kötések részére, molibdén-diszulfid bázisú zsír, magas üzemi hőmérsékletnél.) - 2.027,-Ft
Tutela MRM 2; 0,85 kg; NLGI 2 Iveco 18-1810 Classe II (Lítium és molibdén-diszulfid bázisú magas EP-jű zsír.) - 2.113,-Ft
0
602
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia