A múlt hónapban beszerzett gyári GTA küszöb spoilerek átalakításán dolgozunk, hogy a nemGTA sárvédőívekhez is passzoljanak. Hátul egészen egyszerű a helyzet, elöl viszont annál bonyolultabb. Minél kevesebb eltérést szeretnék a gyárihoz képest. A műanyagos munka véglegesítése előtt ezt egyeztettük (1004) Csabival (Fanat-X).
Pár napra rá (1007) el is készült a kívánt átalakítás, viszont annyi – egyelőre visszacsiszolatlan - üvegszál került első körben a spoiler végek belső felére, hogy az összetételnél kb.1 cm hiányzott, illetve a dobbetéteknél sem takar be teljesen a szélesített GTA kerékjárati ívek miatt. Így még további finomításra van szükség.. folyt.köv.
Mostanában (1009) többször is kigyullad az ABS visszajelzője. Tette ezt már korábban is, de csak nagy ritkán. Viszont pár km utáni leállítást követő újraindításnál már nem gyullad fel. Érdekes.. Tél előtt jó lenne utánanézni alaposabban is a hibának. A computer nem jelez ki semmilyen hibát..
Eljött az az idő is (1012), hogy a kb. 3,5 éve felkerült GTA első lökös Cadamuro toldatának ’penge’ részét leháromdékarbonfóliáztattam, és az ajtófényezések után eléggé kirívóan bemattultnak ható B oszlopok fekete függőleges részeit is bevonattam ezzel az anyaggal. A következő projekt a hátsó Cadamuro szárny alsó állítható része, majd a hátsó lökhárító diffúzor része lesz. De ezekre még várni kell.. van velük még előtte munka:)
E hónapban Ausztriában töltöttünk pár napot (1023-27), ahol megmásztuk Szabolcsékkal (szivagyerek) a Schneeberget is. Minden gond nélkül vette az autó is a hátrahagyott 796 km-t. Gyönyörű tájakon jártunk vele.. [Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Zaha Hadid, Hundertwasser, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
A hónap utolsó napjára (1031) is maradt az ABS hibából, illetve nem ég a teljes hátsó lámpasorom a csomagtérajtón – ki tudja mióta.. A hátsó ködlámpa felkapcsolásakor vettem észre a hibát a műszerfalon. Ha azt nem kapcsolom fel aznap a köd miatt, akkor nem tudom mikor veszem észre, hogy nem ég pl. a tolatólámpám sem.. pedig tolattam párszor és arra az izzóra nem jelzett hibát. Gondolom, emiatt nem jelzi azt sem, hogy ha a csomagtartó nyitva van. Amire gondolni tudok: biztosíték hiba, érintkezés, kábelkorbács csere, vagy csak egyszerűen nem tettem volna vissza a lámpatestek cseréjénél a csatlakozókat..?! De attól még a csomagtartó nyitva jelzésnek működnie kellene – szerintem.. :\ Újabb fejtörős feladat.. Alfa Romeo, én így szeretlek..
[Költségeim: karbon fóliázás 4000+3000 Ft]
Bár erre az évre nem terveztem fejlesztést az autón, végül rászántam magam egy fóliázásra, LLumar fóliák borítják már egy ideje az autó üvegeit a B oszloptól hátrafelé. Furcsa, de már megszoktam, nem mellesleg tetszik is. :)
Viszont ami ennél is nagyobb, és hirtelen jött projekt volt, az az első lökhárító. Május közepén sikerült belecsúsznom egy szakadó esőben hirtelen satuzó mercibe, még szerencse, hogy mentünk vagy 20-al, ennyit a villámrajtokról a zöldnél... -.- Melóváltás mellé kellett egy ekkora kiadás, mint üveges tótnak a hanyatt esés, de szerencsére nem adtam a tervből, ha már törik fejlesszünk. Így elkezdtem keresgélni GTA lökösök után. Használt nem volt, új nem olcsó, nincs hamar, de ha már elkezdtük csináljuk. Ami még nehezebb volt az a GTA index. Szinte beszerezhetetlen, ha van is arany áron (40ezer forint fölött volt egy pár Németországból...) Végül Zé. nagyot mentett, neki hála hamar megjött, és még olcsó is volt, nagy köszi újra! :) Lököst Főnix tuningtól megrendeltem, árban még ők voltak a legjobbak, 1-2 hetet ígértek a szállításra. (Próbáltam Lengyelországból is rendelni, ahol sokkal olcsóbban csináltak volna, elég minőséginek kinéző darabokat, de a szállítási költség miatt sajna nem érte volna meg.) A problémáim itt kezdődtek, mert bő 3 hét kellett mire megérkezett. Ez még nem volna gond, de az első hely ahova vittem, csak problémáztak, és megpróbáltak lehúzni, hogy ez így nem jó, ez így nem fog elkészülni, meg üvegszál az milyen szar már, stb... Fehérvári 120-at nem ajánlom senkinek, még ha nekem ajánlották is anno... Itt jött az ötlet, bár nem akartam messzire vinni a melót, felhívtam Csabit, az üvegszál koronázatlan királyát, hogy mit lehet tenni. Szerinte a meló egyszerű, csak a határidő necces. Igen, mert nagyon vártuk párommal alfacity-t, nem lett volna jó törött autóval menni. A legnagyobb probléma a kis matrica rendszámmal volt, amit nem akartam kidobni. Végül sikerült átmenteni, bár nem volt egyszerű kör, de sikerült. Mire elkészült még a fényezést jelentett gondot, akire rábíztam volna, neki a határidő nem fért bele, akinek belefért volna, nem bíztam volna... Végül kb. az utolsó pillanatban egy barátom ajánlott egy fényezőt a 22. kerületben, neki a frissen felújított motorját (ami egyébként sajnos alfacity áldozata lett, a hazautat már nem bírta...) fújta, nagyon szépen. Tettem egy próbát. Nem voltak olcsók, de végtelenül korrektek. Ma hoztam el a teljesen kész autót, mert hiába a színkód, hiába a színminták, a motorháztető és a két első sárvédő három különböző színben pompázott, így míg az egyik oldalán szép volt, a másikon nagyon elütött a szín. Így vállalták, hogy utólag a fényezés árában összefújják és polírozzák az autó elejét. Szép munkát végeztek, Kövesdi Dénesnek megy egy újabb pacsi, no meg az őszinte ajánlás.
Képek alább, Alf4City nagyon jó volt, le a kalappal a szervezők előtt, nem mellesleg nagyon jó volt együtt bandázni két nagyon jó barátommal, Gegével, és Bencével. No meg újra látni Fannit és Györgyuszt. :) Főleg utóbbi tűnt el meglehetősen az utóbbi két évben... :D Képek facebook-on már aznap felkerültek, így azokat nem ismételném... :)
(Árak. Fólia: 22ezer, üvegszálas lökös: 54ezer, GTA index, hűtőrács: 26ezer, hozzánemértőhelyen lökös próba 5ezer, műanyagos munka, rács: 33.000, fényezés: 40ezer. Plusz egy vadi új embléma, amit apumtól kaptam ajándékba.:)