Ismét elérkezett az idő a szokásos puceválásokra.
EGR, LMM, levegőszűrő kipucolva,lekezelve, újra jól veszi a gázt a gép és nem torpan meg.
Km: 252100
EGR, MAP, LMM tisztítás megtörént. 116.900km. Legközelebb jön még a turbó + szívósor (arról megpróbálok nem elfelejteni képet készíteni...)
Vezérműszíj - eladó szerint - akkor volt cserélve, amikor 2008-ban megvette. Azóta kb. 35 ezret ment vele. Ma megnéztük a szíjat, teljesen jó... tehát valószínűleg tényleg volt cserélve :-)
Belenéztük az autó kompjúterébe is. Km állás (Odometer) rendben (116.900-at mutatott... úgy tudom, ha "piszkálták", akkor 0-t mutatna). Megnéztük még az alábbiakat:
- DPF "használtság" = 16%
- utolsó DPF regen: 45km-el ezelőtt (mondjuk én ebből semmit nem vettem észre)
- utolsó 5 átlag DPF regen: 649 km-enként
- utolsó 5 átlag DPF regen időtartam: 555 sec (~10perc)
- legutóbbi DPF csere: 116.000km-el ezelőtt (tehát új korában :-))
- olaj: 84%-os (100% a frissen cserélt olaj)
- eddig 6db olajcseréje volt, legutóbb 112.000km-nél (ahogy eladó mondta)
...szóval nagyjából minden rendben van :-)
Ma a hideg de napos idő örömére úgy döntöttem nem tétlenkedek és nekiugrok egykis szervíznek...
Az LMM-et féktisztítóval lekezeltem,hogy féktelenül áramolhasson át rajta a szükséges mennyiségű levegő.
Az EGR még nálam nemvolt kitisztítva,ahogy elnéztem az előző tulajnál sem.
Zsíroldó (gumikesztyűben!), víz ,és WD40 után vártam az eredményét a munkámnak...
Megdőbbentő az eredmény..nem gondoltam hogy ennyit ért ez a 2 órás munka...
A vas sokkal egyenletesebben húz,gyorsabb gázreakció...Megérte a munka...Sűrűbben csinálom majd.
Km: 187775