Fórum >> Típusok >> Junior

Tommi2024-05-10 13:26:41 // 315
"az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben"

Hanem? :)

A versenytársak mit kínálnak és mennyiért? Lehetne bele minőségibb anyagokat rakni, de akkor már nem ennyibe kerülne... Nyilván konszernen belül nem fognak külön az Alfa kedvéért beszerezni valami "extra" anyagokat ahelyett, hogy levennék a polcról azt, ami amúgy is kéznél van és használják más modellekben is, mert nem érné meg. De ha mégis és emiatt x euroval drágább lenne, akkor meg az lenne a baj :)
Tommi2024-05-10 13:23:04 // 314
A feleségemnek 500 X Sportja van, ami kb hasonló méret. A kislányunk 5 éves és neki gyereküléssel teljesen jó a hátsó sor :) Nekem a 180 centimmel már kicsit szűkös, de szerintem ezt az autót (ahogy az többször is elhangzott több helyen) másodiknak fogják venni, anyának meg teljesen jó egyedül gyerekkel.
zümi1662024-05-07 11:03:24 // 313
Ezt adom, a Tonale kívülről szebb, a Junior belülről. Kivéve amit említettél, a Tonaleba szépen követi a kijelző az árnyékoló ívét.
No meg a térérzet, a Tonale tényleg ötszemélyes, hátul kényelmesen elfér a három majdnem felnőtt gyerek.
A kopogós műanyagok nekem sem tetszenek, reméljük lesz olyan csomag vagy felszereltségi szint, amiben igényesebb megoldással találkozunk, nyilván az plussz pénzbe fog kerülni, de legalább meglesz a választás lehetősége.
Giuntini2024-05-07 09:44:07 // 312
Nekem az a problémám, hogy az Alfának, akárhogy is a legkisebb modell, nem kéne lemenni a PSA szintjére anyagminőségben.
Formatervileg a Junior belseje nekem sokkal jobban bejön mint a Tonale. Viszont miért lenne különb a minőségben a többinél, ha a költségek csökkentése Tavares elsőrendű szempontja.
Én csak az Avangerről tudok nyilatkozni ebből a szempintból, kiábrándító. A Junior sem lehet különb, ugyanazok az anyagok.
Giuntini2024-05-07 09:28:50 // 311
Nekem most a fő problémám a belső lett. Eddig nekem bejött nagyon, formatervileg nincs is bajom. Viszont az gáz, hogy a canocchiale-ba csak betettek egy téglalap alakú kijelzőt. Ezt nem lehetett látni a képeken és ez gagyiság. A másik, ugyanaz a kemény és kopogós műanyag mint az Avangerben. Ez szégyen, ez már a teljes gagyisítás. A legopcsóbb MiTo-ban is a műszerfala is puha volt. Ez szégyen a prémium szegmensben.
zümi1662024-05-07 08:36:33 // 310
Nekem is az elejével van bajom, a lámpák-scudetto-embléma trió, pont ami annyira meghatározó egy Alfa design-jában, s ütősnek kellene lennie, eléggé kommerszre sikeredett, mintha nem lenne fontos a hagyományt, az örökséget tovább vinni.
A belső viszont nagyon el van találva, kiemelném elöl a lègbeömlőket, korábban a halálcsillag is mekkora ötlet volt, most 19-re lapot húzták, s bejött, nagyon faxa ez is. Az viszont elég gáz, hogy hátul nincs, nem is értem hogy ezt hogy gondolták ezen a szinten.
Piritu - 1.000.0002024-05-06 22:06:25 // 309
A Junior a legkisebb Alfa SUV, nem hinném hogy túl sok hely van hátul. Tedi körül se maradt túl sok hely, nem véletlenül említi hogy jó helyen van kikönnyítve az üléstámla.
carver2024-05-06 21:51:23 // 308
miután nálunk...
carver2024-05-06 21:50:02 // 307
Nekem összességében az első lámpatestek azok amik szerintem nem illenek egy Alfához (a motorizációt már kitárgyaltuk abba most nem mennék bele), minden mással meg tudok barátkozni, sőt tetszik. De azt vétek volt ilyen jellegtelenre faragni (Németországba szakadt cartársankak: 08-15).

Ha odaálmodtak volna egy baby Tonale lámpatestet higgyétek el teljesen más lett volna az általános reakció, az egész autó karakterét alapjában változtatta volna meg!

És mégegy amitől nagyon tartok, hogy a hátsó üléssor nagyon szűk. Haleszék videójából pont nem ez derül ki, de mindenhol máshol ezt látom, és miután náluk a legkisebb még egy darabig velünk utazik, (iskola, délutáni logisztika, kutyaiskola meg ezeregy hasonló helyijárat), ez fontos szempont...
Halesz2024-05-04 19:32:43 // 306
Én nem is féltem tőle.
Kócosw2024-05-04 19:31:50 // 305
meg fogom...de magamat ismerem azért,de Halesszal mar megvitattam privatban 🤣
RomeoOne2024-05-04 19:06:43 // 304
Én mit magyarázzak? Látod, meg kell nézni :DDD
Kócosw2024-05-04 17:09:01 // 303
engem továbbra se győzött meg ,bocs... még ha személyesen jössz el és magyarázod el se 🤣
RomeoOne2024-05-04 15:49:09 // 302
Mondtam én, hogy jó lesz ez, már az elejétől. Lásd 2. és 6. hsz. :D
Legközelebb forduljatok nyugodtan hozzám tanácsért :DDD
Kazes☻2024-05-03 22:03:23 // 301
Hajrá, hajrá...! :D
Simán lehet, hogy a teslások már erre gyúrtak! XD
Halesz2024-05-03 21:15:45 // 300
Az nekem is nagyon tetszett. Cserébe viszont a cannocchiale-ban lévő digitális kijelző széleit igazán letakarhatták volna úgy, hogy le legyen kerekítve... :( ezt sajnálom nagyon.
De akkor is jobb a kijelzője, mint a legtöbb unalmas elektromos autónak.
Piritu - 1.000.0002024-05-03 21:05:25 // 299
:-)
Végre meg lehet nézni mindent - köszönet!

Amikor megláttam belül hogy az a "tablet" nem csak oda van biggyesztve hanem rendesen be van építve nagyon megörültem hogy mégis van fantáziája az Alfa tervezőknek :-)
Halesz2024-05-03 20:40:30 // 298
Piritunak (és mindenki másnak, akit érdekel) hoztunk egy videót, ami nincs elforgatva! :) Viszont alaposan körbeforgattuk, majd körbejártuk a Juniort!

Kicsit dicsekednék. Magyarországról Csikóst és Imeldát vitték ki az április 10-ei bemutatóra, erre a statikus bemutatóra pedig csak minket hívtak meg. Igyekeztünk alaposan megmutatni Nektek az autót.

Alfa Romeo Junior - Látnod kell, hogy elhidd!

Lesz majd még pár részletvideó az Alfa Amore TikTok-csatornáján is, érdemes bekövetni minket. Előre is bocs, ott vertikálisan toljuk a kontentet... :)))

Aztán majd valamikor nyáron tudjuk majd tesztelni is az autót - remélem.

Várjuk a kommenteket a YouTube-on!
Piritu - 1.000.0002024-05-03 17:26:14 // 297
Ha direkt van elcseszve akkor persze király és legalább ezer like-ot és kb ugyanannyi megosztást érdemel :-DD

Lehet hogy a Tesla nagy kijelzője is ezért forgatható hogy függőlegesen az ilyen videókat is lehessen rajta nézni? :-DD
Kazes☻2024-05-03 13:27:30 // 296
Ez csak egy ú.n. short... ez direkte ilyen! :D
Piritu - 1.000.0002024-05-02 21:25:22 // 295
Valaki szólhatna ezeknek a x-y-z generációs videósoknak hogy el kéne fordítani azt a telót vízszintesre mert úgy ráfér amit videóznak!
Kazes☻2024-05-02 20:44:00 // 294
RomeoOne2024-04-24 12:54:14 // 293
A német piacot már kicsit komolyabban veszik, az egész aktuális és úgy tűnik, hogy betartotta Imparato az ígéretét, 30k eur alatt indul a kis hibrid:
RomeoOne2024-04-24 12:46:59 // 292
Vicces, hogy még az alfaromeo.hu-n mindig hatalmas betűvel, MILANO-ként hirdetik a modellt a főoldalon. Konfigurátorben természetesen még mindig nincs benne és árlista sincs. Csak a szokásos :D
Piritu - 1.000.0002024-04-19 21:47:46 // 291
Giuntini2024-04-19 20:04:25 // 290
Azért most kimondtad a frankót! A Junior Tavares autója!
A másik, mindenki kerülhet olyan élethelyzetbe, hogy felülbírálja korábbi döntéseit. Én is azt mondtam,főleg miután vezettem a Ferrari 360 Spidert, F1 váltóval, hogy többé nekem nem kell kéziváltós autó. Aztán az élet mást hozott, és megis lett kézi váltós autóm az automata mellett, gazdaságossági, használhatósági szempontokból és nem bántam meg.
carver2024-04-19 19:23:32 // 289
Észrevettétek Imparatonak a testbeszédét amikor az új Stelvióról meg Giuliáról beszélt - vagy csak azt látom amit látni akarok?

Nekem az jön le, hogy persze szép, szeretjük mer a mi kutyánk kölyke, de lássuk be ez arról szól hogy pénzt akarunk csinálni vele, nade a Stelvió, meg a Giulia, olyan tervek vannak az asztalomon hogy behu-ha!

Valahogy úgy érzem a beszélgetést többször megnézve hogy ez a Junior nekik sem a szerelemgyerekük, Mesonero-Romanoson sem látszott úgy a lekesedés mint amikor a Stradaléról beszélt.
carver2024-04-19 18:54:58 // 288
mármint természetesen a kéziben cserélsz hosszabb idő után olajat és olcsóbb a javítása...
carver2024-04-19 18:53:46 // 287
biztos drágább egy automata fenntartása hosszú távon, hosszabb idő után cserélsz benne olajat, az egyszerűbb konstrukció olcsóbb jvítást jelent bármilyen hiba esetén. Ez a része egyértelmű, de ennél nincs több érv a kézi mellett. Nem azért jobb a Mito váltója városra mint egy Giulia kategóriájú autóé mert kézi, hanem mert az áttételezése városra van kitalálva, a Giuliáé meg országútra.

A Jazzünk ugyanúgy gyorsul városban mint a legtöbb középkategóriás autó csak 150-nél elfogy mert 5 sebességes és rövidek az áttételek, a Giluia meg 11-11,5et fogyaszt ha csak dugóban állok vele.

Ha nagyon akarod akkor átteszed a Giu-t D-be, vagy M-be, magas fordulatszámon tartod és megy mint a vadászrepülő akármilyen helyzetben, csak éppen nagyobb lesz a fodulóköre, szélesebb, hosszabb mint a Mito stb. Nem a város az ő vedászterülete... De ez nem a kéziváltó miatt van, pont a dugóban állás ami miatt a legjobban örülük az automatának és nem az országúton éreztem nélkülözhetetlennek. De ott is marhára megszerettem, és most már nem vágyom vissza, a váltófüllel mindent mindent IS megoldok. 500-ból egy olyan helyzet van amire azt mondanám, hogy kézzel jobban megoldottam volna (ez nagyjából az amikor ugrani kéne, de bealszol, alacsony fodulaton van a motor és 2 vissza helyett a gázt nyomod - de ez sem az automata hibája :)

(mondjuk ha nemsokára túladunk a kis tűpontos japán kéziváltón és megszűnik a "küzdés a géppel" persze lehet hogy még hiányolni fogom :)
Liquid2024-04-19 17:43:08 // 286
Nagyon off kezd lenni :)
Szerintem senki se áll a pirosnál kinyomott kuplunggal. A féket nyomja majd mindenki, hogy minek azt nem tudom.
Ne az Aisin-t vedd alapul, van más is...
Nyilván drágább egy automata javítása, de nem ez volt a kérdés.
Mechanikailag mindent igénybe vesz a használat, hiszen ezek kopó alkatrészek.
Az I10-ünknek pl. nyekken a kuplungja, mikor felengedem (ha kicsit is határozottabban csinálom). 48e km bő 12 év. Szerintem újkorától ezt kapja.
Továbbra se látom miért bírná rosszabbul ezt egy automata?
Nem a váltó típusa miatt kelletlen a nagy dízel 159 városban, hanem azért mert nem oda való. Manuális váltóval még sokkal kelletlenebb. Tudom mert nagyon sokat araszoltam vele Bécsben.
Giuntini2024-04-19 17:09:47 // 285
Igen, de hasonlítsuk össze a költségeket egy automaváltó, mondjuk az Aisin nagyjavítását és egy Fiat C632-es kuplung szet cseréjét. Az automatát nem tudod kímélni, ha állsz a féket nyomod, az Aisin 2-3 mp után kiteszi "N"-be. A kézi váltó kuplungja viszont használatfüggő. Ha piros lámpánál nem tartod benyomva a kuplzngot és nem teszed sebességbe, mint ahogy nagyon sokan teszik, és csak sárgánál teszed egyesbe, nagyot kímélsz mindenen, főleg a kuplungon és a kinyomócsapágyon.
Minden megint típusfüggő, én a MiTo-ról beszélek, amelyik ezen a téren szenzációs a városban. Viszont ott a húgom Citroen C3-asa. Azzal borzalmas váltóval (nagy útakon jár) és kemény, nehéz kuplunggal egy Foodoras műszak végén leszakadna a bal lábam és a jobb karom.
Ki kell próbálni, nagyon kevés autó alkalmas a legkeményebb városi igénybevételre. Én nem hiszem, hogy a MiTo TCT váltója jobban bírná és költségkímélőbben ezt az irtózatos igénybevételt, mint amit én csinálok.a 6 sebességes kézi váltóval.
Liquid2024-04-19 16:30:40 // 284
Pontosítsunk: városban egy kisautó ideális, ha lehet akkor automatával
Hidd el a kuplung és a manuális váltó is megkapja a magáét :)
Giuntini2024-04-19 15:54:51 // 283
Én nem a Giuliat hasonlítottam össze, meg nem is akartam semmi felesleges összehasonlításokat tenni. Én is automata párti vagyok, a 2,4-et nem találom igazán megfelelőnek kézi váltóval. Én ilyen kategóriájú autót már én sem tudok elképzelni kézi váltóval.
Egy kicsit elbeszéltünk egymás mellett. Én azt mondtam, hogy városi használatban egy kis autó kézi váltóval ideális. Mozgékony, voltak akik megkérdezték, mit lehet kezdeni 78 lóval. A válaszom; nagyon sokat. Mozgékony jól kezelhető. Vajon mennyit kap az automata a rövid távú használatban, állandó leállítások mellett?
pettinke2024-04-19 12:19:45 // 282
A Giulia mindent tud amit hiányoltam, gyorsabb sokkal, és kézzel bele tudok nyúlni bármikor.

ezt ahogy mondod: én addig nem voltam automata-hívő, amíg a Giuliában meg nem tapasztaltam a füles ZF-et.
WarbiRunner (Gyuri)2024-04-19 11:14:42 // 281
A 159 tényleg nem szerette a várost, nem kezelte jól, de a kényelmet az is megadta. Az valóban azt csinálta amit ő akart, ami az esetek nagy részében pont meg is felelt. Az a váltó nem volt rossz, de a vezetési élmény számomra csorbult. Ennek ellenére megszerettette velem az automatát. A Giulia mindent tud amit hiányoltam, gyorsabb sokkal, és kézzel bele tudok nyúlni bármikor.
Amit én határozott különbségnek érzek immár 80e km automatázás után, hogy észlelhető az a plusz figyelem, vagy idő ami marad azáltal hogy vált helyetted. Hiába rutin mozdulatsor váltani, én egyértelműen érzem, pláne egy jobb kanyargós autózásnál, hogy kevesebb a feladat. Ez két dolgot tud jelenteni.
1. Jobban eljut a vezetési élmény többi érzete, kormányzás, az autó átterhelései, valahogy úgy tűnik, mintha lassabban történne. Ezt nekem rendeszeresen feltűnik, több részletre emlékszem az útból is. Nekem ezért volt zseniális a Transzalpina a Giuliával. Tényleg a szemem előtt van a sok izgalmas kanyar sok apró részlete, és semmi nem akasztotta meg az autó fluid mozgását. Engem egy nyögvenyelős egyesnek sok, kettesnek kevés felfelé hajtű nagyon ki tud zökkenteni.
2. Kevesebb a gépészkedés, totál megértem aki azt mondja, hogy ez így nem az igazi. Ha a vezetés maga van fókuszban, és pláne a nyers küzdés a géppel, akkor tud hiányozni a kézi. Mert az "az igazi". Tipegés a pedálokon, visszaváltáshoz gázfröccs, akár heel toe aztán kuplung, vagy bal lábbal fék ha nem kell épp váltani... már annak aki expertebb. :-)
pettinke2024-04-19 11:07:02 // 280
pont ott eszi meg a ZF az Aisint. ne feledd, hogy a 2 váltó közt van 3 év és 2 fokozat.
Liquid2024-04-19 09:20:26 // 279
Pont hogy egy automata jobb városban, egyszer számold meg hányszor kell kuplungolni, és hányszor kell ilyesmit játszani egy araszolós csorgós forgalomban: 1-2-stop-1-stop-1-2-3-2-stop :) Mikor a Stelvio után átülök az I10-be mindig eszembe jut.
Érzetre, használatra, kényelemre mindenképpen. A műszaki részhez ennyire nem értek, de mivel az a dolga hogy váltogasson ezért nem érzem ezt problémának :)
Autópályán, utazva kb. tökmindegy.
Selmak2024-04-19 09:13:40 // 278
Foodorást használatot a kéz vátó sem bírja jobban.
Giuntini2024-04-19 08:52:59 // 277
Tudom! De én arról beszélek, ami városi (vad) használatban történik az automata belsejében.....
Felső kategóriás autónál nincs fejlettebb és jobb opció az automatánál. De én brutál városi használatról beszélek, körforgókban váltás, gyors drasztikus visszaváltások. Foodorás használatot egyetlen automata sem bírná. Ezt tudom és bármikor bebizonyítom.
pettinke2024-04-19 08:45:13 // 276
*reggelire
pettinke2024-04-19 08:44:53 // 275
Emil, ami a 159-ben van Aisin azt megeszi reggelre a Giulia 8 gangos ZF-je...
Giuntini2024-04-19 08:20:46 // 274
Hadd fogalmazzak egyszerűen és érthetően. Nekem mindkettő van.
Az automata azt csinálja amit ő akat, a manuális azt amit én.
Én igazi terét az automatának városon kívül, hosszú távon érzem. Ezzel tudom, hogy vitatkozni fogtok, de így érzem. Betonbiztos, kick-down előzések fenomenálisak. Városban vagy minden szabályt felrúgsz vele vagy papásan mész.
Egy jó rövid úton kapcsolható kézi váltónak vajpuha kuplunggal nincs párja. Olyan mint a MiTo-é.
Én sok százat váltok naponta, mégsem fáradok el. Az automatában érzed, hogy ez bizony nem esik neki jól.
Piritu - 1.000.0002024-04-18 23:02:51 // 273
Bakker, csak most mondod hogy a Junior-nak nem lesz kombi változata? :-DDD
Liquid2024-04-18 21:42:00 // 272
teljesen mindegy melyiket választja a redneck, mikor úgyis belemegy egy parkoló autóba az első burnouttal :D
Inkább a kombi miatt siránkozzatok, ah már mindenképp kell valamin :)
Kazes☻2024-04-18 16:54:19 // 271
Erről van szó... egyetértek. :)
Kazes☻2024-04-18 16:53:49 // 270
Az utolsó sorban lévő gondolatomat/sóhajomat is vetted, Tomcsi... ugye?! :P
:D
Kazes☻2024-04-18 16:49:15 // 269
Na, jaaa... Ford Mustang-ot meg még most is lehet kapni hatfokozatú manuális váltóval... persze van 10 gangos automata is, de mégiscsak választhatsz! :)
RomeoOne2024-04-18 16:38:10 // 268
A Porsche meg drágábban adja az egyszerűbb és olcsóbb manualt, mint a PDK-t és kaszál rajta egy nagyot. Nem azt mondom, hogy a Ferrarinál nem értenek a pénzcsináláshoz, de ezt eléggé benézték. Egy retrofitted manual Ferrari ma sokkal drágábban megy el, mint a gyári F1 váltós változata.

Here's Why Ferrari Should Make Manual Transmission Cars

De egyébként kár a szupersport/luxus kocsikat idekeverni, ott más vezérli a vásárlóréteget, az ottani szabályok nem érvényesek ezen a szinten.
Tommi2024-04-18 16:25:53 // 267
A Giulia eladások mekkora részét adta az RWD és mekkorát a Q4?

Milyen érv szól a kéziváltó mellett azonkívül, hogy "ezt szoktuk meg"? :) Gyorsabb? Kényelmesebb? Pontosabb? Kevesebbet fogyaszt?

A Giulia QV-nél is kivezették, mert a kutyának nem kellett... A Ferrari is nagyon régóta csak az F1-es stílusú automatát kínálja mindenhez, mert az ügyfeleknek nem kellett a kéziváltó - pedig a Ferrarit nehezen lehetne azzal vádolni, hogy nem vegytiszta élményautókat gyártana :) A 458 volt az első olyan modell, amit már úgy terveztek, hogy a struktúrája nem is tudott kéziváltót befogadni - megjegyzem, hogy 2009-ben dobták piacra, vagyis a fejlesztése már a 2000-es évek közepén kezdődhetett, tehát a Ferrari már közel 20 éve látta, hogy a kéziváltó halott :)
Liquid2024-04-18 15:09:25 // 266
Mindkettő csak egy szűk réteg kívánalma, amit még az a szűk réteg is igen-igen ritkán használ ki -> nincs értelme gyártani. Sajnos ennyi. Mondjuk én speciel a manuális váltót nyűgnek érzem, a hátsókerékhajtás meg igazából csak játszós autóban fontos, vagy ott van igazán értelme, vagy hogyan mondjam... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.