Ami hasonló kategóriának mondható autót vezettem, az a Nissan Juke (2021). Talán ezres abban a motor, elég gyengus volt, elég sokat kellett visszakapcsolgatni. . Azzal az autóval mentünk fel az Etnára, szóval volt alkalmam kipróbálni mindenhogy. Azon nagy felni volt peres gumival (19?), ami kicsit túlzás volt rá, de ilyen drasztikus elugrálást azzal sem tapasztaltam. Kicsit rázott inkább, de nem vészesen.
A kormányzás érzet viszont hogy is mondjam... "more engaged" az Alfában. A multilink hátsó futómű a Junior alatt óriási különbség, ebben biztos vagyok.
Az igazán érdekes egy összehasonlítás lenne a platform társakkal.
A Giulietta mellé nem is tenném hasonlításnak, akkora autós korszak szakadék választja el 2011-et 2025-től, hogy egész hihetetlen.
Halesz2025-05-13 13:09:47 //
491
Örülök, hogy ezt leírtad, és pont ez a lényeg, hogy a helyén kell kezelni.
Szerintem simán hozza a 120 lovas Giulietta érzetét, a menettulajdonságai annál jobbak. Egyedül a futóműről írtakkal nem értek egyet, mert itt is a kategóriatársaihoz kellene hasonlítani, azokhoz képest marha jó.
De majd a Q4 lesz izgi, mert az más futóművet kapott, meg persze a 280 lovas Veloce...
Tényleg az a szörnyű, hogy 11 millió egy ilyen autó, ha 6-7 milla lenne, mindenki imádná. Csak annyiért nem kapsz rendes autót, az régen volt.
Vezettem,szerintem ugyanezt az autót. Itt nulladik megjegyzésként beírok egy plusz pontot az Alfa Romeonak, ugyanis elhozták egy rendezvényre, ahol nem csak körbe lehetett nézegetni ki is lehetett próbálni. A hozzáállás nagyot változott.
Már sötétedett, az Alfa Romeos hölgy biztos már ment volna vacsorázni, mégis még vezethettem egyet. Annak örülök, hogy ez sötétedés környékén volt, így a lámpáját is láttam, hogy mit tud.
Érdekes egy autó, mert műszakilag teljesen idegen. NIncs az, hogy felnyitod a géptetőt és ismerős alakú alkatrészek, elrendezés fogad. Aki régóta Alfázik, és "műszaki szeme" van, annak tök idegen a motortér látványa, és úgy egyáltalán minden látszó műszaki részlet.
Az autó beltere teljesen rendben van. A Sabelt ülések nekem tetszettek, egyáltalán nem nyomták a hátam, lehet valami gerinctorna kéne a Totalcaros cikkírónak :-) Szűk az ülés, de pont az egyik legjobb dolog az autóban.
Ez egy kicsi olcsó autó akar lenni, arról nem tehet, hogy manapság az olcsó 12 milla magasságát jelenti. Nagyon durva ha így nézzük. Látszik ez mindenhol, és az igyekezet is, hogy a sok helyen kopogós anyagok ellenére az összhatás teljesen kellemes. A szögletes kijelző az valóban nagy kapufa, nem is értem, miért nem kanyarították körbe műanyaggal a sarkait.
A gombok érzetét is kritizálja a cikk. Nos, elsőre én DNA kapcsolónak néztem a váltó előválasztóját. Annak a kapcsolónak az érzete nagyon jó. Fém kapcsoló, kellő súllyal. A többi az valóban csak egy gomb, de semmi kirívó, nem lötyög, nincs olcsó műanyag érzet, működik és kész. Számomra nagyon szokatlan volt viszont azzal a kicsi kapcsolóval váltani a menet módok között. Biztos szokható, tudom hogy ez a divat.
Az autó vezetve azt mondanám, hogy kellemesen egyben van. Az N mód használhatatlan, de ez nekem nem újdonság, 200m után tettem Dynamicba, mert gyűlöletes ahogy hörgette a motort Normálban. Szóval D-ben próbáltam ki. A gázreakciója élénk, ezt ugyanilyen 1.2-es motornál más autóban is tapasztaltam, így oldják meg az erő érzetet.
A váltószép finoman vált, és a váltási pontok szerintem Giuliásak akartak lenni, szinte ugyott váltott, ugyanolyan lábmozdulatokra (fék/gáz). Ezzel sokat foglalkozhattak a feljesztők. A fülekkel bele lehet váltani. Hogy rángat, e, hektikus e, nem tudom, nekem szépen dolgozott.
A motor nem forgós. A hangja pont olyan mint az 1.2 háromhengereseknek általában, nekem ismerős volt, vezettem már ilyen motorral autókat. Ugyanakkor beugrott az egész autóról a Fiat 500 0.9 hybrid is. Ugyanaz a koncepció nagyobban, egész hasonló hang, aláfestve a villany vonyítással. Nekem a hanggal nem volt bajom, és a néha halkan felvisító villanymotor még jó is. Pláne, hogy van tőle normális motorfék, ami a mild hibridek legjobb tulajdonsága szerintem.
A kormányzás ultra könnyű. Igazából jól hangolt, de túl sok a szervó (D-ben). Normálisan közlekedve egész kis direkt kormány, jól reagál rá, de a visszajelzés az viszonylag kevés.
A futómű.. ott viszont van igazsága a cikknek. Egy pici rossz minőségű szakasz volt, településen belül, kanyarban. A fara teljesen elvesztette a fonalat, arrébb ugrott, nem tudott mit kezdeni a dologgal.
Összességében elvesztettem a konkrét véleményem az autóról XD Kívülről nekem borzasztóan idegen, műszakilag szintén. Belül egy mai Alfa beltér, amit nem tapogatni, nézni kell.Remélem a műszerfal kijelzőt fészliftelik. Vezetve az érzet egyben van, nem érződik olcsó műanyag autónak egyáltalán. Az elmúlt pár év autóipari történéseinek jó lenyomata. A tesztautó árából vettem kb a Giuliát 4 éve. Ez mindent elmond arról ami történik. A mérnökök vért izzadhatnak, hogy letegyenek egy terméket ami még hoz Alfás jegyeket, korlátozott technikai lehetőségek mellet. Én ezt a vért izzadó küzdelmet érzem.
Az olasz szerintem pont az első kiejtést használja.
Egyébként ma láttam egyet élőben kifele a Szerémin. Először mögöttem jött, távolabbról facelift-es Stelvionak gondoltam, de nem teljesen. Aztán lassítottam, akkor láttam, hogy mi az. Végig tök alfás volt a pofája, egyáltalán nem gondoltam peugeot-nak, se távolról se közelről. Aztán pont kikanyarodott a Pappas telepre mikor mellém ért. De nem rossz ez, legalábbis így első látványra nem az.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.